پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 58
نویسنده : melina

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده خانگی خوشمزه به روش رستورانی

 

مواد لازم سیب زمینی سرخ کرده

  • سیب زمینی بزرگ ۲ عدد
  • سس کچاپ به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • روغن مایع و آویشن به اندازه کافی

 

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده

 


ابتدا سیب زمینی ها را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته به صورت ورقه های حدودا نیم سانتی متر برش می دهیم و بعد از طول آن ها را خرد می کنیم به صورت خلالی و تا جایی که امکان دارد یک اندازه برش می زنیم.

در قابلمه ای حدودا ۴ لیوان آب می ریزیم و حرارت شعله را زیاد می کنیم تا زودتر آب بجوش بیاید ، سپس سیب زمینی ها را داخل آب در حال جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا نیم پز شوند. پس از ۵ دقیقه که سیب زمینی ها نیم پز شدن آنها را آبکشی می کنیم.

دقت کنید نباید بپزند چون نرم می شوند و حالت خود را از دست می دهند. پس از آبکش روی دستمال تمیزی می ریزیم تا خشک شوند و آن وقت در یک نایلون ان ها را می ریزیم و به مدت ۲ الی ۳ ساعت در فریزر قرار می دهیم .

در یک تابه کوچک و گود مانند یک شیر داغ کم روغن به مقداری می ریزیم که سیب زمینی ها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان داغ شود.سیب زمینی ها را از فریزر خارج می کنیم و اگر به یکدیگر چسبیده بودن آرام جدایشان می کنیم

و داخل روغن داغ می ریزیم تا مغز پخت و سرخ شوند. سیب زمینی های سرخ شده را در یک توری یا دستمال هایی که روغن اضافه را جذب می کنند می ریزیم تا حالت ترد خود را از دست ندهند.و روی سیب زمینی ها آویشن،نمک و فلفل می پاشیم و با سس کچاب سرو کنید نوش جان

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 65
نویسنده : melina

طرز تهیه خورش به آلو مجلسی با چاشنی خوشمزه و مخصوص

 

مواد لازم خورش به

  • به بزرگ ۲ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • آلو خورشتی ۱۰ عدد
  • شکر ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه خورش به

 

 

برای تهیه خورش به و آلو ابتدا پیازها را پس از گرفتن پوست ، به صورت نگینی ریز خرد کنید. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و کمی روغن داخل قابلمه بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیازهای خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی نرم شوند.

در ادامه مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که زردچوبه کاملا به خورد پیاز برود. در مرحله بعدی گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای ( شبیه به خورش قیمه ) خرد کنید.

در ادامه گوشت را به همراه مقداری فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. تفت دادن گوشت را ادامه دهید تا گوشت به طور کامل سرخ شود و رنگش تغییر کند. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد چند لیوان آب جوش اضافه کنید.

توجه داشته باشید اضافه کردن رب گوجه فرنگی به خورش بِه اختیاری است. اضافه کردن رب گوجه فرنگی باعث می شود طعم و رنگ خورش بهتر شود. البته باید رب گوجه فرنگی را به طور کامل سرخ کنید تا طعم و بوی خامی اش از بین برود.

درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت با حرارت ملایم بپزد. در همین حین باید به را آماده کنیم. برای این منظور به ها را بشویید و به صورت مکعبی درشت خرد کنید. نکته مهم در مورد خرد کردن به ها این است که نباید خیلی ریز خرد شوند.

در صورتی که به ها را ریز خرد کنید به دلیل اینکه به بافت نرمی دارد خیلی زود له می شود و در پایان پخت ظاهر خورش را خراب می کند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایه به تابه اضافه می کنیم.

پس از اینکه روغن داغ شد به ها را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا به ها طلایی شوند. تفت دادن به ها باید به حدی باشد که فقط کمی منسجم شوند و نیاز به تفت دادن زیاد نیست. به ها باید به اندازه ای تفت داده شوند که پس از اضافه کردن به خورش له نشوند.

پس از اینکه به ها آماده شدند صبر کنید تا گوشت به طور کامل پخته شود سپس به ها را به همراه کمی نمک اضافه کنید. حرارت زیر خورش را ملایم کنید تا خورش به طور کامل جا بیفتد ، برای جا افتادن خورش حدود ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

آلو خورشتی را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد می خیسانیم سپس در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش به همراه شکر و آبلیمو به قابلمه اضافه می کنیم. اجازه دهید خورش به غلظت به کافی برسد سپس به همراه نان یا برنج سرو کنید.




بازدید : 55
نویسنده : melina

طرز تهیه خاگینه قالبی ساده و خوشمزه خانگی با ماست در منزل

 

مواد لازم برای خاگینه

  • تخم مرغ 2 عدد
  • آرد 2 قاشق غذاخوری
  • روغن به میزان لازم
  • شیره انگور به میزان لازم


طرز تهیه خاگینه ساده و خوشمزه با شیره انگور

 


ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه مناسبی شکسته کمی مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شود. حالا آرد را افزوده و با مفتول فلزی آشپزخانه مخلوط می کنیم تا هیچ گلوله ای باقی نماند.


مرحله دوم تهیه خاگینه
حالا تابه مناسبی را روی حرارت گذاشته و مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از خمیر آماده شده ملاقه ملاقه داخل تابه ریخته و مواد را سرخ می کنیم.

 

مرحله سوم پخت خاگینه
دو سمت خاگینه که پخته و برشته شد از داخل تابه خارج می کنیم و با شیره انگور سرو می کنیم. می توانیم روی خاگینه مغز گردو خرد شده هم اضافه کرده و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه خاگینه

  1. برای تهیه خاگینه ساده که با شیره یا عسل سرو می شود از آرد سه صفر قنادی استفاده کنید که رنگ زیبا تری داشته باشد البته که با آرد نانوایی خاصیت بیشتری دارد.
  2. برای خاگینه عسلی می توانید مقدار کمی وانیل به این مواد اضافه کنید.
  3. اگر خاگینه شما غلظت زیادی داشت یا رقیق بود با مقداری آب یا آرد آن را به غلظت ماست هم زده برسانید.
  4. خاگینه ساده را طبق دستور بالا تهیه کنید و با شیره انگور خانگی و مغز گردو سرو کنید این ترکیب صبحانه ای مقوی برای کودکان و شروع یک روز کاری می باشد که در شهر قزوین بسیار طرفدار دارد.



بازدید : 59
نویسنده : melina

دستور پخت فیله ماهی سوخاری | سرآشپز پاپیون

 

مواد لازم برای ماهی سوخاری

  • فیله ماهی 450 گرم
  • آرد سوخاری 1 پیمانه
  • آرد سفید 1 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 1 حبه
  • نمک، فلفل، ادویه ماهی به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم


طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه

 


مرحله اول مزه دار کردن ماهی است که برای این کار، ابتدا پیاز را خلالی کرده و سیر را رنده می کنیم؛ کمی نمک، فلفل و ادویه به مواد اضافه می کنیم. حالا ماهی را داخل این مواد گذاشته و برای چند ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

 

مرحله دوم: آماده سازی مواد سوخاری
داخل ظرف مناسبی تخم مرغ ها را شکسته به آن نمک و ادویه می زنیم و مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شود. داخل دو ظرف دیگر هم آرد سوخاری و آرد سفید را ریخته و آماده می گذاریم.

 

مرحله سوم: آغشته کردن ماهی به مواد سوخاری

تکه های ماهی را از داخل پیاز خارج کرده و اول داخل آرد سفید می زنیم تا کاملا به آرد سفید آغشته شود، سپس داخل تخم مرغ غلتانده و بعد در پودر سوخاری بزنید. حالا ماهی کاملا روکش شده داخل ظرف مناسبی گذاشته و برای 30 دقیقه در یخچال استراحت دهید.


مرحله چهار: پخت ماهی سوخاری
داخل تابه دیواره بلندی را به اندازه 1 تا 2 سانتی متر روغن ریخته، گرم که شد ماهی را در روغن داغ انداخته و سرخ می کنیم تاکاملا مغز پخت شود.


مرحله آخر: سرو ماهی سوخاری
بعد از اینکه ماهی کاملا سرخ شد؛ روی دستمال روغن گیر گذاشته و اجازه دهید روغن اضافی آن گرفته شود. حالا در کنار انواع سبزیجات بخار پز یا سیب زمینی سرخ شده نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه فیله ماهی سوخاری

  1. ماهی سوخاری یکی از لذیذ ترین روش های طبخ ماهی است که برای این منظور بهتر است از ماهی های بی استخوان و یا فیله استفاده کنید که موقع سرو دچار مشکل نشوید.
  2. اگر ادویه ماهی در دسترس نداشتید از مقداری پودر سیر، آویشن استفاده کنید.
  3. اول روغن را با حرارت بالا گرم کنید و بعد حرارت را ملایم کرده تا کاملا ماهی مغز پخت شود.
  4. برای مزه دار کردن ماهی از 1 قاشق غذا خوری سس مایونز هم می توانید استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 63
نویسنده : melina

طرز تهیه دلمه بادمجان خوشمزه به صورت مرحله به مرحله

 

مواد لازم دلمه بادمجان

  • پیاز ۳ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • لپه ½ پیمانه
  • برنج ½ پیمانه
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • بادمجان بزرگ ۵ عدد
  • سبزی دلمه ۲۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه دلمه بادمجان

 


ابتدا لپه را از شب قبل یا ۶ ساعت قبل از پخت در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم تا خیس بخورد و در فاصله زمانی ۲ ساعت ۲ الی ۳ بار آب آن را بیرون می ریزیم و مجددا آب داخل کاسه می ریزیم،این کار باعث از بین رفتن نفخ و پخت زودتر لپه ها می شود

سپس لپه را آبکشی می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا پخته شود.آنوقت پوست بادمجان ها را می گیریم و می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم تا خشک شوند و یا با یک دستمال آنها را خشک می کنیم و کنار می گذاریم.

در قابلمه ای کوچک آب می ریزیم کمی نمک و درب آن را می گذاریم تا جوش بیاید برنج را می شورییم و آب آن را بیرون می ریزیم و در آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم بعد از ۵ دقیقه یک دانه از برنج را زیر دندان می گیریم اگر اطراف ان کاملا نرم و پخته بود

ولی مغز آن کمی سفت بود برنج را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. دو عدد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و ۲ حبه از سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم

و کمی که داغ شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا نرم شوند و آن وقت گوشت چرخ کرده را می افزاییم و کمی نمک،فلفل روی گوشت می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و آنگاه رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم

و به قابلمه لپه سر می زنیم و کمی از آن را بر می داریم و لای دندان امتحان می کنیم( همین که لپه ها نیم پز و کمی نرم شوند کافی است) اگر نیم پز بود زیر شعله را خاموش می کنیم و لپه ها را آبکش می کنیم و زمانیکه آب آن رفت به همراه سبزی دلمه به مواد داخل تابه می افزاییم

و مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم و حرارت را متوسط می کنیم تا سبزی آب آب نیندازد.پس از اینکه رنگ سبزی تغییر کرد درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد و سپس درب تابه را بر می داریم وبرنج را اضافه می کنیم

و مجددا مواد را مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا اگر آب اضافی در مواد هست کاملا تبخیر شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا مواد خنک شوند. داخل بادمجان ها را برش عمودی می زنیم و داخل آن ها را خالی می کنیم

فقط باید دقت کنیم تا به دیواره های بادمجان ها آسیب وارد نکنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و کمی که روغن داغ شد باد مجان ها را به همان صورت درسته در روغن سرخ می کنیم هر دو طرف آن ها که سرخ شد در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.

سیر و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای بزرگ(بادمجان ها در این تابه می خواهیم بچینیم)کمی روغن می ریزیم و داغ که شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا طلایی شوند

و گوجه فرنگی ها را می شوییم و خرد می کنیم و به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کمی نرم شوند و سپس ۲ لیوان آب و کمی نمک،فلفل روی مواد سس می پاشیم و صبر می کنیم تا سس با حرارت بالا کمی غلیظ شود و سپس حرارت را متوسط می کنیم

و داخل بادمجان ها را از مواد داخل تابه پر می کنیم و در تابه سس بادمجان های پر شده را می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بادمجان ها با سس طعم دار شوند. دلمه بادمجان های آماده شده را با سس غلیظ و خوش طعم نوش جان کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 57
نویسنده : melina

طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی و سنتی غلیظ در منزل

 

مواد لازم رب گوجه فرنگی

  • نمک ۴۰ گرم
  • آب ۲ کیلوگرم
  • روغن مایع ۱۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۱۰ کیلوگرم

 

طرز تهیه رب گوجه فرنگی

 


برای تهیه رب گوجه فرنگی خانگی ابتدا گوجه فرنگی ها را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان برود سپس از وسط تمامی گوجه فرنگی ها را با چاقو نصف می کنیم و در قابلمه ای بزرگ قرار می دهیم.

زمانیکه تمامی گوجه فرنگی ها نصف شدن قابلمه را روی حرارت می گذاریم و صبر می کنیم تا آب خود گوجه فرنگی ها در بیاید و به جوش بیاید.اینطوری پوست گوجه فرنگی ها خیلی راحت جدا می شود.البته همچنان اجازه می دهیم

تا گوجه فرنگی ها بجوشند تا کمی نرم شوند. پس از آنکه گوجه فرنگی ها نرم شدن، توری سیمی که سوراخ های آن بسیار ریز است را داخل قابلمه یا ظرف بزرگی قرار می دهیم و زیر قابلمه را خاموش می کنیم

و گوجه فرنگی ها را کم کم یا یکدفعه (اگر توری سیمی بزرگ باشد) داخل توری می ریزیم و گوجه فرنگی ها را روی توری فشار می دهیم تا پوست آن و دانه های داخل گوجه ها راحت جدا شوند و آب گوجه فرنگی داخل قابلمه یا ظرفی که توری را در آن گذاشته ایم بریزد.

دقت کنید دانه های گوجه فرنگی از صافی توری رد نشود چون باعث کپک زودهنگام می شود. زمانیکه همه گوجه فرنگی ها آبشان از توری رد شد قابلمه را روی حرارت می گذاریم و صبر می کنیم تا آب گوجه فرنگی ها به جوش بیاید.

پس از اینکه آب گوجه فرنگی ها کمی غلیظ شد و شروع به قل زدن کرد نمک را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم.برای اینکه متوجه شویم به غلظت کافی برای رب گوجه فرنگی رسیده است یا نه بهترین و راحترین کار این است که با قاشق روی رب خطی بکشیم.

اگر طول کشید تا شکاف ایجاد شده پر شود یعنی به غلظت رب گوجه فرنگی رسیده است و باید کاملا مراقب رب گوجه فرنگی بود و اگر سریع شکاف پر شد باید هنوز صبر کرد و زمان داد تا غلیظ شود.اگر رب را در حالی که شل است بر داریم باعث می شود

که زود کپک بزند پس صبر کنید تا قوام یابد. باید مرتبا رب گوجه فرنگی را هم بزنیم تا ته نگیرد چون طعم بدی به ما می دهد و امکان دارد ته آن سیاه شود.در پایان روغن را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و اگر تمایل داشتید می توانید روغن بیشتر نیز به آن اضافه کنید.

زیر قابلمه را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا رب گوجه فرنگی آماده شده خنک شود و به دمای محیط برسد.سپس در ظرف مورد نظر می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم و برای انواع غذاها از این رب گوجه فرنگی سالم و خانگی استفاده می کنیم.نوش جان




بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه پنکیک شکلاتی بسیار خوشمزه و بی‌نظیر

 

مواد لازم برای پنکیک بدون شیر

  • آرد 1/2 پیمانه
  • آب 3/4 پیمانه
  • پودر کاکائو 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • شکر 2 قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر 1.5 قاشق چای خوری


طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر

 


مرحله اول آماده سازی خمیر پنکیک: ابتدا تخم مرغ را در ظرفی ریخته و به همراه شکر آنقدر مخلوط کنید تا حالت کرمی و کشدار شود.


مرحله دوم: افزودن آب
حالا آب را به مواد تخم مرغی افزوده تا مایعی یکدست فراهم شود.

 

مرحله سوم: افزودن مواد خشک
حالا آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و روی مواد الک کنید و با یک لیسک مواد را به خورد هم دهید؛ در نتیجه باید خمیری یکدست شبیه به ماست همزده به دست آید.


مرحله چهارم: پخت پنکیک
حالا تابه ای با کف ضخیم را روی حرارت می گذاریم آن را کمی چرب کرده و یک ملاقه از خمیر آماده شده در مرکز ظرف ریخته و اجازه می دهیم تا حباب های روی سطح خمیر مشاهده شود. حالا پنکیک شکلاتی را برگردانده و 1 دقیقه هم زمان می دهیم تا سمت دیگر پخته شود.


مرحله آخر: سرو پنکیک
پنکیک ها را روی هم چیده و در کنار انواع سیروپ ها (شربت غلیظ) و میوه های فصل سرو و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه پنکیک بدون شیر

  1. تاکید برای تابه با کفه ی ضخیم به این دلیل است که حرارت به طور یکسان به پنکیک برسد.
  2. حتما از آرد سفید قنادی استفاده شود.
  3. پنکیک را با عسل و شیره هم می توان سرو کرد.



بازدید : 61
نویسنده : melina

طرز تهیه کیک یک تخم مرغی شکلاتی دارچینی بدون فر ساده و خوشمزه توسط sogand -  کوکپد

 

مواد لازم برای کیک شکلاتی یک تخمه مرغی با ماست

  • آرد سفید 2 پیمانه سرصاف
  • شکر 1 پیمانه
  • ماست 1/2 پیمانه
  • روغن 1/2 پیمانه
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل 1/4 قاشق چایخوری
  • پودر کاکائو تیره 1 قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر 1 قاشق مربا خوری


طرز تهیه کیک یک تخم مرغی شکلاتی با ماست

 


مرحله اول: ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ای ریخته و با هم مخلوط می کنیم تا حالت کرمی پیدا کند.


مرحله دوم: افزودن روغن
حالا روغن و ماست را به مواد تخم مرغی افزوده و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

 

مرحله سوم: افزودن مواد خشک
حالا آرد سفید، پودر کاکائو و بکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و روی باقی مواد الک می کنیم حالا با یک لیسک کل مواد را به خورد هم می دهیم.

 

مرحله چهارم: آماده سازی برای پخت
حالا قالب مورد نظر را چرب کرده و آرد پاشی می کنیم. سپس مواد کیک را داخل قالب ریخته و سطح آن را صاف می کنیم.


مرحله پنجم: پخت کیک
قالب کیک را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 40 دقیقه داخل فر می گذاریم بعد از گذشت این زمان با خلال چوبی آن را تست می کنیم اگر خمیر به خلال نچسبید کیک پخته و از داخل فر خارج می کنیم و زمان می دهیم تا خنک شود.


مرحله آخر: سرو کیک شکلاتی یک تخمه مرغی
کیک را از داخل قالب خارج می کنیم برش داده و در ظرف سرو می گذاریم و نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه کیک یک تخم مرغی شکلاتی بدون شیر با پف زیاد

  1. برای تهیه این کیک باید از آرد قنادی استفاده کرده و 3 مرتبه آن را الک کنید.
  2. مواد اولیه باید کاملا هم دمای محیط باشند.
  3. بهتر است ماست استفاده شده در کیک چرب و شیرین باشد.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه میگو پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل بوشهری

 

مواد لازم میگو پلو

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • برنج ۳ پیمانه
  • گشنیز ۵۰ گرم
  • میگو پاک شده ۳۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه میگو پلو

 


ابتدا پیاز و سیرها را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود سپس پیاز و سیر را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند

و آن وقت به هر میزان که تمایل دارید زردچوبه ،نمک و فلفل سیاه روی پیاز و سیر می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا پیاز و سیر تغییر رنگ بدهند و طلایی شوند و آن وقت میگوها را نیز اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد میگوها نیز برود.

زمانی که رنگ میگوها تغییر کرد رب گوجه فرنگی را می افزاییم و خوب مواد را با هم تفت می دهیم تا منسجم شوند. سپس زعفران دم کرده را با ۱ لیوان آب داغ به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا سس میگو پلو بجوش بیاید

و غلیظ شود تا جایی که دیگر آبی در سس وجود نداشته باشد. گشنیز را که از قبل خرد کرده ایم را به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. در قابلمه ای آب می ریزیم

و مقداری نمک و روی حرارت زیاد اجازه می دهیم تا بجوش بیاید و سپس برنج را ۲ الی ۳ بار آب می گیریم و آب آن را بیرون می ریزیم تا تمیز شسته شود و سپس داخل آب جوش می ریزیم و یک هم می زنیم و اجازه می دهیم تا نیم پز شود.

یک دانه از برنج را زیر دندان می گیریم و اگر اطراف آن نرم بود ولی مغزش سفت بود نیم پز شده است،برنج را در آبکش می ریزیم و قابلمه را می شوییم و روی حرارت می گذاریم تا داخلش خشک شود،بعد روغن کف آن می ریزیم و برای ته دیگ نان یا سیب زمینی را پوست می گیریم

و می شوییم و حلقه حلقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و مقداری از برنج را روی ته دیگ می ریزیم و کمی از سس روی آن می ریزیم و مجددا برنج و لایه بعد سس میگو می ریزیم تا موادمان تمام شود و لایه آخر برنج باشد.

اگر نیاز بود کمی آب و روغن روی برنج می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا داخل قابلمه بخار بپیچد و سپس کم می کنیم تا خوب پلو بپزد. پس از پخت مواد را زیر و رو می کنیم تا خوب مخلوط شوند و در دیس می کشیم.نوش جان

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 56
نویسنده : melina

طرز تهیه قارچ سوخاری پفکی خوشمزه و رستورانی فست فودی

 

مواد لازم قارچ سوخاری

  • قارچ ۵۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آبلیمو ۱ قاشق مرباخوری
  • زعفران ۱ قاشق چایخوری
  • ماست ۴ قاشق غذاخوری
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه قارچ سوخاری

 


ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سپس خیلی سریع آبکشی می کنیم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم و کنار می گذاریم.سپس در کاسه ای بزرگ ماست را می ریزیم و هم می زنیم تخم مرغ را ابتدا در پیاله ای می شکنیم

و اگر سالم بود داخل کاسه می ریزیم و با ماست خوب مخلوط می کنیم و بعد زعفران دم کرده ،نمک،فلفل و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم و در آخر مقداری از آرد سوخاری را اضافه می کنیم تا از شلی مایه در بیاید

و زیاد ریختن آن توصیه نمی شود چون باعث جذب نشدن آرد سوخاری به قارچ می شود. قارچ ها را داخل مایه می ریزیم و یک دست کش تمیز در دست می کنیم و قارچ ها را در مایه می زنیم تا کاملا با مایه آغشته شود.

اگر زمان داشته باشیم، روی کاسه را سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه قارچ ها را می گذاریم در یخچال تا طعم دار شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه در تابه ای کوچک با عمق زیاد روغن سرخ کردنی می ریزیم به مقداری که قارچ ها در آن شناور باشند

و حرارت را کم می کنیم تا به مرور زمان روغن داغ شود،سپس کاسه را از یخچال خارج می کنیم و در کاسه ای آرد سوخاری درشت می ریزیم و سلفون را بر می داریم و از قارچ ها بر می داریم و در آرد سوخاری می غلتانیم و در روغن داغ می گذاریم تا سرخ شوند.

حرارت را اصلا زیاد نمی کنیم چون ممکن است بسوزند پس با همان حرارت کم می گذاریم تا طلایی شوند و از روغن خارج می کنیم و در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها بیرون بیاید. قارچ سوخاری را در ظرف می ریزیم و با سس نوش جان کنید.




بازدید : 65
نویسنده : melina

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی مثل بازاری؛ ترد و خوشمزه • مجله تصویر زندگی

 

مواد لازم برای چیپس گوجه ای خوشمزه خانگی در فر

  • سیب زمینی 4 عدد
  • نمک 1 قاشق غذا خوری
  • پودر گوجه به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم


طرز تهیه چیپس گوجه ای خوشمزه و مجلسی در خانه

 


مرحله اول: ابتدا سیب زمینی ها را خوب می شوییم، بنابه سلیقه و اینکه سیب زمینی پوست خوبی داشته باشد آنها را با پوست و یا پوست کنده با رنده چیپس کن یا پوست کن سبزیجات به لایه های نازک چیپسی تبدیل می کنیم.


مرحله دوم: استراحت سیب زمینی ها
سیب زمینی های برش خورده را داخل ظرفی از آب و یخ قرار می دهیم و چندین بار آب آن را عوض می کنیم تا نشاسته اضافی سیب زمینی ها خارج شود.

 

مرحله سوم: آماده سازی سیب زمینی ها برای پخت
سیب زمینی های آماده شده را روی پارچه نخی تمیزی می چینیم تا خشک شوند. حالا قابلمه مناسبی را روی حرارت می گذاریم و تا نیمه داخل قابلمه روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا روغن کاملا گرم شود.


مرحله چهارم: سرخ کردن چیپس ها
ورقه های سیب زمینی آماده شده را داخل روغن می ریزیم و زمان می دهیم تا کاملا طلایی شود. سپس با یک کفگیر حفره دار چیپس ها را از داخل روغن خارج می کنیم و روی دستمال روغن گیر یا توری فلزی می ریزیم تا روغن اضافی آن خارج شود.


مرحله آخر: افزودن پودر گوجه و سرو چیپس گوجه ای
زمانی که تمام چیپس ها آماده و روغن اضافی آنها گرفته شد، چیپس ها را داخل کاسه بزرگی ریخته و مخلوط نمک و پودر گوجه را روی چیپس ها می ریزیم و ظرف را تکان می دهیم تا تمام چیپس ها مزه دار شوند. حالا داخل ظرف زیبایی ریخته در کنار ماست موسیر نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه چیپس گوجه ای ترد و خوشمزه سالم

  1. چیپس ها باید با یک ضخامت باشند که یکی خام و یکی سوخته نشود و چیپس یکدستی بدست آید.
  2. حتما از روغن مایع مخصوص سرخ کردن با دمای بالا استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 63
نویسنده : melina

طرز تهیه پفک هندی خام و آماده در خانه

 

مواد لازم برای پفک هندی

  • آب سرد 1 و 1/2 لیوان
  • نشاسته گندم 2 قاشق غذا خوری
  • روغن 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم


طرز تهیه پفک هندی خانگی با نشاسته گندم

 


مرحله اول آماده سازی نشاسته: ابتدا نشاسته را داخل آب ریخته و خوب مخلوط می کنیم تا کاملا حل شود؛ سپس روغن، نمک و فلفل را افزوده و خوب مخلوط می کنیم.


مرحله دوم: پخت اول مواد پفک هندی
حالا مواد آماده شده را روی حرارت می گذاریم و مدام مخلوط می کنیم تا غلظتی مانند فرنی بگیرد.

 

مرحله سوم: شکل دادن به پفک هندی
مایع آماده شده را داخل قیفی ریخته و داخل سینی که ته آن کاغذ روغنی انداخته ایم به شکل دلخواه می ریزیم. (با قاشق هم این کار را می توان انجام داد)


مرحله چهارم: خشک کردن پفک هندی
حالا پفک هندی آماده شده را مقابل آفتاب یا روی بخاری می گذاریم تا کاملا خشک شوند.


مرحله آخر: پخت دوم پفک هندی
تابه ای را تا نیمه روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا گرم شود. حالا پفک هندی ها را داخل روغن بریزید تا پف کنند و سریع از داخل روغن خارج کنید. در ظرف زیبایی ریخته و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت وفن تهیه پفک هندی خانگی

  1. برای رنگ کردن مواد پفک هندی از آب لبو، یا اسفناج و زعفران استفاده کنید.
  2. مواد پفک هندی را داخل قیف ریزی ریخته و شکل های مختلف مثل حروف اسم و یا شکل حیوانان در آورید و اجازه دهید تا خشک شود. فقط طرح ها باید ظریف باشند تا زود خشک شوند.
  3. پفک هندی را بعد از سرخ شدن حتما روی دستمال روغن گیر بگذارید.



بازدید : 49
نویسنده : melina

طرز تهیه آش گوجه فرنگی تبریزی به ۲ روش؛ خوشمزه و مقوی - اکالا

 

مواد لازم برای آش گوجه فرنگی

  • گوجه فرنگی 1 کیلوگرم
  • برنج 1 پیمانه
  • آبغوره 1 پیمانه
  • لوبیا چشم بلبلی 1 پیمانه
  • آب گوشت 3 پیمانه
  • غوره 1/2 پیمانه
  • تره 200 گرم
  • جعفری 200 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • نعنا داغ 2 قاشق غذا خوری
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم


طرز تهیه آش گوجه فرنگی تبریزی

 


مرحله اول آماده سازی لوبیا چشم بلبلی: لوبیا چشم بلبلی را می شوییم و 12 ساعت قبل از پخت آن را خیس می کنیم.

 

مرحله دوم: تهیه آش گوجه ترکی
حالا پیاز را بنا به سلیقه مان خرد کرده و داخل روغن خوب سرخ می کنیم، زمانی که پیاز طلایی شد. مقداری از پیاز را برای تزئین آش جدا می کنیم و به پیاز داخل قابلمه لوبیا چشم بلبلی خیس خورده و کمی زرد چوبه می افزاییم. حالا 5 لیوان آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا لوبیا کاملا پخته شود.

 

مرحله سوم: افزودن برنج به آش
زمانی که لوبیا چشم بلبلی کاملا پخته و نرم شد. برنج شسته شده و آب گوشت را می افزاییم و اجازه می دهیم تا برنج هم کاملا پخته شود.


مرحله چهارم: افزودن سبزی
در این مرحله آش کمی غلظت گرفته و باید سبزی شسته و خرد شده و غوره را به آن بیفزاییم و اجازه دهیم تا سبزی هم پخته شود.


مرحله پنجم: افزودن گوجه فرنگی
گوجه ها را پوست می گیریم و با رنده و گوشت کوب برقی آنها را پوره می کنیم و به آش می افزاییم.


مرحله آخر: افزودن آبغوره
بعد از گذشت 30 دقیقه از افزودن گوجه باید آش را از روی حرارت برداریم و آبغوره، نمک و 1 قاشق از نعنا داغ را به آش بیفزاییم. حالا آش را داخل ظرف دلخواه ریخته با نعنا داغ، پیاز داغ تزئین کرده و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه آش گوجه تبریزی (بامادور آشی)

  1. خیس کردن لوبیا به پخت سریع تر و از بین رفتن نفخ لوبیا چشم بلبلی کمک می کند.
  2. در صورت تمایل می توانید کمی سیر هم به آش بیفزایید.
  3. در بعضی از شهرها به این آش 200 گرم گوشت چرخ کرده هم می افزایند.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 56
نویسنده : melina

طرز تهیه پودینگ شکلاتی با نشاسته ذرت و پودر کاکائو خوشمزه و مجلسی

 

مواد لازم برای دسر شکلاتی لیوانی با نشاسته

  • نشاسته ذرت 3 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو 2 قاشق غذا خوری
  • شیر 2 و 1/4 پیمانه
  • شکر 1/3 پیمانه
  • وانیل 1/4 قاشق چای خوری


طرز تهیه دسر شکلاتی لیوانی با نشاسته

 


ابتدا داخل کاسه مناسبی پودر نشاسته ذرت را به همراه پودر کاکائو مخلوط کنید سپس 1/4 پیمانه شیر را به آنها بیفزایید و آنقدر مخلوط کنید تا مایعی یکدست و بدون گلوله بدست آید.

 

مرحله دوم: گرم کردن شیر
حالا 2 پیمانه شیر باقیمانده را داخل یک شیر جوش ریخته و روی حرارت بگذارید کمی که گرم شد، شکر را بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا ذرات شکر حل شوند.

 

مرحله سوم: افزودن مایع نشاسته و پودر کاکائو
در این مرحله ترکیب نشاسته و پودر کاکائو و شیر سرد را به آرامی به شیر گرم افزوده و با همزن دستی مدام مخلوط می کنیم تا مایعی یکدست بدست آید.


مرحله چهارم: به غلظت رسیدن پودینگ
پودینگ آرام آرام شروع به غلیظ شدن می کند. زمانی پودینگ ما آماده است که غلظتی داشته باشد که یک لایه پشت قاشق را بگیرد، در این زمان وانیل را افزوده و پودینگ را از روی حرارت بر می داریم.


مرحله آخر: سرو پودینگ شکلاتی لیوانی
پودینگ را داخل ظرف هایی که آماده کرده ایم می ریزیم و اجازه می دهیم تا از حرارت بیفتند بعد روی آنها را با یک لایه فویل پوشانده و داخل یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند، حالا فویل را برداشته کمی شکلات رنده شده روی آن بریزید و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه دسر شکلاتی لیوانی با نشاسته

  1. برای تهیه این دسر از نشاسته ذرت با کیفیت و تازه استفاده کنید.
  2. برای تهیه دسری خوشرنگ باید از پودر کاکائو تیره و با کیفیت استفاده کنید.
  3. می توانید از 2 قاشق غذا خوری خامه هم داخل دسر استفاده کنید.
  4. این دسر سرو و گرم قابل مصرف است.



بازدید : 56
نویسنده : melina

طرز تهیه آش دوغ خانگی اصیل و خوشمزه شمالی بدون گوشت

 

مواد لازم آش دوغ

  • دوغ ۲ لیتر
  • سیر ۲ عدد
  • برنج ۱ پیمانه
  • نخود ۲۵۰ گرم
  • سبزی آش ۷۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی


طرز تهیه آش دوغ

 

 

ابتدا نخود را از شب قبل از آماده کردن آش دوغ در کاسه ای بزرگ می ریزیم و تا روی آن آب می گیریم و ۲ الی ۳ بار آب آن را بیرون می ریزیم و مجددا آب روی نخودها می گیریم تا هم خیس بخورند و هم نفخ آن ها از بین برود. نخود را با آب سرد می شوییم

و آبکش می کنیم در قابلمه ای (که آش دوغ را در آن می خواهیم تهیه کنیم)می ریزیم و روی آن آب می گیریم واجازه می دهیم تا نخود خوب مغز پخت شود.پس از پخت کامل نخود زیر شعله را کم می کنیم و در قابلمه ای کوچک آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم

و حرارت را زیاد می کنیم تا آب زود به جوش بیاید و آنگاه برنج را می شوییم و داخل آب در حال جوش می ریزیم و پس از مدتی امتحان می کنیم ببینیم برنج کاملا پخته یا نه اگر پخته بود آبکش می کنیم و به قابلمه نخود اضافه می کنیم و درب قابلمه را بر می داریم و کمی نمک می ریزیم

(باعث می شود سبزی را که اضافه می کنیم رنگش کم تر تغییر کند)و سپس سبزی آشی که از قبل آماده کرده ایم(شامل تره،جعفری و شوید که به طور یکسان در آش استفاده می شود) را به آش می افزاییم و مواد را مخلوط می کنیم.

و همچنان درب قابلمه را نمی گذاریم چون در رنگ سبزی تاثیر دارد و آن را کدر می کند.تا پخت سبزی آش ما اب زیادی در آش نمی بینیم چون تبخیر می شود و قصد داریم دوغ اضافه کنیم پس نیاز به داشتن آب نیست. پس از پخت سبزی آش دوغ را کم کم اضافه می کنیم

و مداوم می زنیم تا کاملا مواد مخلوط شوند.(اگر دوغ محلی در دسترس شما نیست می توانید از دوغ گازدار پاستوریزه استفاده کنید)درب قابلمه را به هیچ عنوان نمی گذاریم چون ممکن است باعث بریدن دوغ شود. پس از گذشت ۱۵ دقیقه که دوغ را اضافه کردیم فلفل و نمک آش را می چشیم

و اگر نیاز بود مجددا می افزاییم.سیر ها را پوست می گیریم و می شوییم و نگینی ریز ریز خرد می کنیم و در زمان سرو آش دوغ به آن اضافه می کنیم. حتما در کنار این آش یک نوشیدنی شیرین نیز نوش جان کنید تا سیرو دوغ موجود در آن باعث افت فشار خون شما نشود.




بازدید : 62
نویسنده : melina

طرز تهیه پاستا پنه آلفردو با خامه و قارچ و طعم بسیار عالی

 

مواد لازم پاستا

  • سیر ۱ حبه
  • شیر ۱ فنجان
  • قارچ ۲۰۰ گرم
  • پاستا ۳۰۰ گرم
  • آب مرغ ۲ لیوان
  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پنیر پارمزان ¼ فنجان
  • جعفری به اندازه کافی
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد گندم ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه پاستا

 


ابتدا شیر را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و بعد مرغ را روی تخته می گذاریم و از عرض ۲سانت و با طول ۴ سانت برش می دهیم و در بشقابی قرار می دهیم سپس قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم

و بعد خیلی سریع زیر شیرآب آبکش می کنیم و در آبکش قرار می دهیم،سپس روی تخته آشپزخانه (به هر مدلی که تمایل دارید) خرد می کنیم.داخل قابلمه ای بزرگ مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کمی داغ شود

و بعد قارچ ها مرغ خرد شده را در تابه می ریزیم و ۱۰ دقیقه تفت می دهیم تا رنگ مرغ تغییر کنید و آب قارچ تبخیر شود.کمی نمک،فلفل روی مرغ و قارچ می ریزیم و مخلوط می کنیم تا ادویه به خورد مواد برود.پس از اینکه مرغ کاملا رنگش تغییر کرد


و قارچ ها کمی سرخ شدن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم. سپس برای تهیه سس پاستا قابلمه را مجددا روی حرارت می گذاریم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و آرد را می افزاییم

و در روغن خوب تفت می دهیم و شیر را کم کم اضافه می کنیم و آب مرغ را نیز به مواد می افزاییم و مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا مواد داخل قابلمه بجوش بیاید و به غلظت دلخواه مان سس در بیاید . در قابلمه ای آب می ریزیم

و سیر را پوست می گیریم وبا مقداری نمک و روغن داخل آن می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا آب بجوش بیاید و بعد پاستا را داخل آب در حال جوش می ریزیم و پس از گذشت ۵ دقیقه از پاستا بر می داریم و زیر دندان تست می کنیم

اگر کمی گیر داشت و سفت بود موقع آبکش کردن است پس پاستا را در آبکشی می ریزیم و کمی آب سرد روی آن می گیریم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم و مرغ ،قارچ تفت داده را داخل قابلمه می ریزیم و پاستا را نیز به آن ها اضافه می کنیم

و سس را روی مواد می ریزیم(می توانیم کمی از سس را نگه داریم برای مرحله آخر که سس آماده شد روی آن بریزیم) و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا سس به خورد تمام مواد داخل قابلمه برود و کمی از پنیر پارمیزان را روی مواد می ریزیم

و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۱۵ دقیقه خوب آماده شود.البته چند بار در این مدت زمان پاستا را با مواد زیر و رو می کنیم تا ته نگیرد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه کمی از پاستا را می چشیم و اگر نیاز بود مجددا نمک و فلفل به آن اضافه می کنیم و پاستا را در بشقابی می کشیم و با باقی پنیر پارمیزان و جعفری تزئین می کنیم.نوش جان




بازدید : 60
نویسنده : melina

طرز تهیه جوجه کباب ذغالی رستورانی با طعم بسیار عالی

 

مواد لازم جوجه کباب

  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • مرغ متوسط ۱ عدد
  • زنجبیل یه تکه کوچک
  • ماست چکیده ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش ۶ تا ۸ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه جوجه کباب

 


برای تهیه جوجه کباب رستورانی ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب کنید و پیازها را پس از گرفتن پوست به صورت خلالی در آن خرد کنید. در صورت تمایل می توانید فقط از آب پیاز برای طعم دار کردن گوشت مرغ استفاده کنید. مرغ را پس از شستشو به اندازه جوجه کبابی خرد کنید و به ظرف حاوی پیازها اضافه کنید.

در ادامه آبلیمو را به همراه روغن زیتون ، زعفران دم کرده ، ماست چکیده ، زنجبیل رنده شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به ظرف حاوی پیاز و گوشت مرغ اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا به تمام نقاط گوشت مرغ برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید درب ظرف را بگذارید و آنرا به مدت ۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ علاوه بر اینکه کمی استراحت کند ، طعم دار نیز شود. پس از گذشت ۴ ساعت ظرف حاوی گوشت مرغ را از یخچال خارج کنید.

در مرحله بعدی گوشت مرغ را سیخ کنید. برای این منظور قطعات متناسب با هم را در یک سیخ قرار دهید. مثلا قطعات استخوان دار که دیرتر پخته می شوند را در یک سیخ و قطعاتی که لخم و یکدست هستند را در سیخ دیگری قرار دهید.

در این مرحله یک نکته دیگر را هم باید رعایت کنید و آن نکته این است که حتما خرده های پیاز را از روی تکه های گوشت مرغ جدا کنید سپس آنها را سیخ کنید. زیرا خرده های پیاز باقیمانده روی گوشت مرغ در هنگام کباب کردن خیلی سریع می سوزند و روی طعم کباب تاثیر می گذارند.

پس از اینکه سیخ کردن گوشت مرغ به اتمام رسید باید منقل را آماده کنید. توجه داشته باشید که حتما ذغال ها به صورت یکدست روشن شده باشند زیرا ذغال های خام علاوه بر زیانی که برای بدن دارند باعث می شوند کباب طعم دود بگیرد.

پس از اینکه منقل آماده شد سیخ ها را روی منقل بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا گوشت به صورت یکدست کباب شود. در همین حین کره را ذوب کنید و با مقدار کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. در ۲ دقیقه پایانی پخت کباب سس کره را روی کباب ها بمالید.

مالیدن مخلوط کره و زعفران باعث نرم شدن کباب ها و جلوگیری از خشک شدن آنها می شود. ضمن اینکه روی طعم و رنگ جوجه کباب نیز تاثیر مثبت می گذارد. در پایان پس از اینکه جوجه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید.




بازدید : 48
نویسنده : melina

طرز تهیه میگو سوخاری نارگیلی با طعمی عالی و خوشمزه

 

مواد لازم میگو سوخاری

  • سیر ۵ حبه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ لیوان
  • آرد سوخاری ۱ لیوان
  • آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
  • میگو پاک شده ۱ کیلوگرم
  • روغن سرخ کردنی به اندازه کافی
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه میگو سوخاری

 


میگو پاک شده آماده است فقط باید با یک چاقو پشت کمر میگو را می بریم و با یک خلال دندان رگ سیاه آن را خارج می کنیم و تمیز آبکش می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم و سیر ها را پوست می گیریم و رنده ریز می کنیم

و داخل ظرف میگو ها می ریزیم و آبلیمو را نیز اضافه می کنیم و نمک،فلفل روی میگو ها می پاشیم و مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا میگوها با مواد آغشته شوند و روی کاسه را سلفون می کشیم

و به مدت ۳ ساعت اجازه می دهیم تا در یخچال میگوها طعم دار شوند. سپس میگو ها را از یخچال خارج می کنیم و تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و آرد سوخاری را نیز در کاسه ای می ریزیم


و آرد سفید را نیز در کاسه ای دیگر می ریزیم و کنار هم قرار می دهیم و در تابه ای کوچک و عمق دار روغن به اندازه ای می ریزیم که میگوها در آن شناور باشند و حرارت را کم می کنیم تا آرام داغ شود. زمانیکه روغن داغ شد میگو را ابتدا در آرد سفید می غلتانیم

و بعد داخل تخم مرغ می زنیم و در آخر در آرد سوخاری می غلتانیم تا کاملا پوشیده شود و داخل روغن داغ قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. میگو ها زود سرخ می شوند پس همین که طلایی شدند از روغن بیرون می آوریم

و در صافی یا روی دستمال تمیز آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود. میگو های سرخ شده را در ظرف می چینید و با سیب زمینی سرخ شده یا سالاد فصل این غذای لذیذ را نوش جان کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 65
نویسنده : melina

طرز تهیه کباب بلدرچین خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

 

مواد لازم برای بلدرچین

  • بلدرچین 4 عدد
  • آب لیمو ترش 1 فنجان
  • پیاز 3 عدد
  • هویج 2 عدد
  • نمک، فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • زعفران غلیظ دم شده به میزان لازم


طرز تهیه بلدرچین خوشمزه رستورانی

 


مرحله اول: ابتدا پیاز را خلالی برش می دهیم. هویج را هم پوست کنده و نگینی می کنیم.


مرحله دوم: پخت بلدرچین
داخل قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و پیاز، هویج و بلدر چین را با هم تفت می دهیم، سپس دو لیوان آب، نمک و فلفل می افزاییم و زمان می دهیم تا بلدر چین پخته شود.

 

مرحله سوم: افزودن زعفران
بلدرچین را از داخل آبی که در آن پخته شده خارج می کنیم و با یک قلمو روی آن را زعفران می زنیم.


مرحله چهارم: سرخ کردن بلدرچین
داخل قابلمه مناسبی را روغن ریخته و بلدرچین ها را داخل آن می گذاریم و اجازه می دهیم تا کاملا طلایی و مغز پخت شود.


مرحله آخر: سرو بلدرچین
بلدرچین سرخ شده را در کنار برنج و یا نان سرو و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه بلدرچین رستورانی خوشمزه و مخصوص

  1. اگر 1 ساعت قبل از پخت، بلدرچین را با نمک، فلفل و زعفران مزه دار کنید طعم بی نظیری بعد پخت پیدا می کند.
  2. بلدرچین لایه نازکی از گوشت دارد در هنگام سرخ کردن احتیاط کنید که خیلی خشک نشود.
  3. بلدرچین را در کنار سبزیجات و برنج می توانید سرو کنید.
  4. از سس رب انار هم در کنار غذا می توانید استفاده کنید.



بازدید : 68
نویسنده : melina

طرز تهیه حلوای آرد برنج ساده و خوشمزه توسط مَرسا - کوکپد

 

مواد لازم برای حلوا با آرد برنج

  • آرد برنج 2 لیوان
  • شکر 2 لیوان
  • آب 2 لیوان
  • گلاب 1 لیوان
  • روغن مایع 1/2 لیوان
  • زعفران دم شده 5 قاشق غذا خوری


طرز تهیه حلوای آرد برنج زعفرانی

 


مرحله اول آماده سازی شهد حلوا: ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت می گذاریم تا ذرات شکر داخل آب حل شود.


مرحله دوم: افزودن گلاب و زعفران
حالا گلاب و زعفران را به شربت افزوده و کمی که قوام گرفت از روی حرارت برمی داریم.

 

مرحله سوم: تفت دادن آرد
قابلمه مناسبی روی حرارت بگذارید و روغن را داخل آن بریزید تا ذوب شود، حالا که روغن که خوب گرم شد آرد برنج را افزوده و خوب مخلوط کنید تا آرد کاملا تفت بخورد و عطر آرد به مشام برسد.


مرحله چهارم: افزودن شهد
حالا شهد آماده شده را به تدریج به آرد افزوده و به سرعت مخلوط کنید تا آرد شهد را جذب کند و انسجام پیدا کرده و در کنار قابلمه خوب جمع شود.


مرحله آخر: سرو حلوا با آرد برنج
حلوای آرد برنج آماده شده را داخل ظرف زیبایی ریخته تزئین کنید و نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه حلوا با آرد برنج مجلسی زعفرانی

  1. بهتر است برای تهیه حلوا آرد برنج از آرد برنج با کیفیت و یا خانگی استفاده کنید.
  2. این حلوا باید رنگی زعفرانی داشته باشد.
  3. این حلوا بسیار لطیف است.
  4. برای تهیه با تعداد بالا تر مواد را چند برابر کنید.



بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری با طعم و رنگ بسیار عالی

 

مواد لازم ترشی گل کلم

  • هویج ۵۰۰ گرم
  • فلفل سبز تند ۵ عدد
  • سرکه به اندازه کافی
  • گل کلم متوسط ۱ عدد
  • سیب ترشی ۵۰۰ گرم
  • نمک ، گلپر و ترخون به اندازه کافی

 

طرز تهیه ترشی گل کلم

 

برای تهیه ترشی گل کلم ابتدا گل کلم را می شوییم سپس در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود. در مرحله بعد ترخون را پاک می کنیم و پس از شستشو آبکشی می کنیم و می گذاریم تا آب اضافه آن خارج شود.

در ادامه هویج ها را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. سیب ترشی ها را نیز پوست می گیریم و متناسب با اندازه هویج ها به صورت یکدست خرد می کنیم و به هویج ها اضافه می کنیم.

در مرحله بعد گل کلم را نیز متناسب با اندازه هویج و سیب ترشی خرد می کنیم سپس به ظرف مواد خرد شده می افزاییم. اندازه مواد خرد شده در ظاهر زیبای ترشی بسیار تاثیر دارد پس سعی می کنیم تا اندازه ها با هم تناسب داشته باشند.

در مرحله بعدی ترخون تازه را روی تخته آشپزخانه به صورت ساطوری خرد می کنیم و روی مواد ترشی می ریزیم.در صورتی که ترخون تازه در دسترس ندارید می توانید از ترخون خشک شده نیز استفاده کنید به این صورت که با دست آنها را خرد تر کنید

و روی مواد ترشی بریزید. گلپر را نیز در مرحله آخر روی مواد ترشی می پاشیم و مواد ترشی را با هم به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. شیشه ای که ترشی را در آن می خواهیم بریزیم را چک می کنیم تا کاملا خشک باشد

و کم کم مواد ترشی را در شیشه می ریزیم و لابه لای هر ملاقه ترشی که می ریزیم فلفل سبز تند نیز قرار می دهیم.اندازه دوبند انگشت روی شیشه را خالی می گذاریم برای اضافه کردن سرکه ترشی مان. سرکه و نمک را با هم مخلوط می کنیم

و داخل شیشه ترشی می ریزیم به مقداری که روی مواد را سرکه بگیرد و درب شیشه را محکم می بندیم و در جای مناسب که خنک باشد حدودا ۱۵ روز آن را نگهداری می کنیم و بعد مصرف می کنیم. می توانید برای طعم یا رنگ متفاوت ترشی از لبو نیز استفاده کنید که ترشی قرمزی خواهید داشت.

همچنین می توانید این ترشی را آماده طی ۲ ساعت داشته باشید به این شکل که مواد ترشی را با سرکه مخلوط کنید و در قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا با هم بپزند.(البته نگذارید کاملا مواد نرم شوند کمی که دندان گیر بود از روی حرارت بر دارید)




بازدید : 48
نویسنده : melina

سالاد اندونزی - طرز تهیه سالاد اندونزی مجلسی و عالی | ایران کوک

 

مواد لازم سالاد اندونزی

  • هویج ۲ عدد
  • خیارشور ۴ عدد
  • ذرت نصف پیمانه
  • کالباس نصف پیمانه
  • کلم برگ قرمز ۱ پیمانه
  • کلم برگ سفید ۲ پیمانه
  • نخود فرنگی نصف پیمانه
  • سس مایونز نصف پیمانه
  • کشمش پلویی به اندازه دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه سالاد اندونزی

 


ابتدا هویج ها را بخارپز می کنیم به این صورت که یک قابلمه و یک آبکش فلزی انتخاب می کنیم که آبکش کاملا در داخل قابلمه قرار نگیرد بلکه لبه های آبکش روی لبه های قابلمه بیفتد سپس در قابلمه ۱الی ۲ لیوان اب میریزیم و صبر می کنیم تا بجوش بیاید

بعد آبکش فلزی را روی قابلمه قرار می دهیم(دقت کنید آب داخل قابلمه نباید با آبکش فلزی برخورد کند چون دیگر میشود هویج آبپز نه بخار پز)و هویج ها را سالم و یا از وسط نصف می کنیم و در آبکش قرار می دهیم و در قابلمه را می گذاریم تا هویج با بخار آب قابلمه پخته شود.

ما هویج ها را بخارپز می کنیم تا فیبر موجود در آن حفظ شود.برگ کلم های سفید و قرمز را می شوییم و روی تخته ریز با برش های نازک و رشته ای خرد می کنیم و یا با رنده قسمت درشت یا ریز آن رنده می کنیم.

نازک رشته ای خرد کردن کلم ها باعث زیبا و شکیل تر شدن سالاد شما میشود. نخود فرنگی ها را اگر تازه پاک کرده اید بشورید و در قابلمه ای آب بریزید و کمی نمک بپاشد و ۱۰ دقیقه بگذارید با حرارت متوسط خوب پخته شود.

(فقط در این زمان به آن سر بزنید تا له نشوند)ذرت را نیز مانند نخود فرنگی در شیر جوش بریزید با کمی آب می گذاریم به مدت ۵ دقیقه بپزد. در کاسه ای بزرگ کلم سفید و قرمز خرد شده را به همراه ذرت و نخود فرنگی کنسروی یا پخته شده می ریزیم

و هویچ های بخار پز شده را روی مواد رنده می کنیم.خیار شورها را در ظرفی می گذاریم و با رنده قسمت متوسط و یا بزرگ آن رنده می کنیم تا در سالاد مشخص باشد و آب اضافه آن را خارج می کنیم به مواد داخل کاسه می افزاییم

و کالباس را نیز با قسمت درشت رنده می کنیم و یا روی تخته با چاقو نازک و رشته ای برش می دهیم و به همراه کشمش پلویی به مواد سالاد اضافه می کنیم و نمک ، فلفل سیاه و سس مایونز با مواد مخلوط می کنیم تا کاملا با سس آغشته شود

و در ظرف مورد نظر می ریزیم و سلفون می کشیم و به مدت ۱ الی ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود.نوش جان. نکته در این نوع سالاد شما میتوانید هر کدام از این مواد را حذف کنید و جایگزین دیگری قرار دهید و مواد را کاملا با ذائقه خودتان هماهنگ کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 54
نویسنده : melina
بازدید : 53
نویسنده : melina

دستور پخت سوپ خامه ای | سرآشپز پاپیون

 

مواد لازم برای سوپ خامه ای

  • شیر 1/5 کیلوگرم
  • جو 300 گرم
  • خامه 200 گرم
  • هویج 2 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • عصاره مرغ 3 عدد
  • روغن 2 قاشق غذا خوری
  • آرد 3 قاشق غذا خوری
  • آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل به میزان لازم


طرز تهیه سوپ خامه ای با جو و سیب زمینی

 


مرحله اول پخت جو: ابتدا جو را پاک می کنیم و می شوییم و داخل قابلمه مناسبی می ریزیم.


مرحله دوم: افزودن هویج و سیب زمینی به جو
حالا هویج را نگینی برش می دهیم و سیب زمینی پوست کنده و رنده می کنیم به جو می افزاییم و آب جوشیده هم به آن می افزاییم و اجازه می دهیم تا کاملا با هم پخته شوند.

 

مرحله سوم: افزودن سبزیجات به شیر
حالا قابلمه دیگری را روی حرارت می گذاریم شیر، عصاره مرغ، نمک و فلفل را به آن می افزاییم و اجازه می دهیم تا با هم خوب قل بخورند. بعد جو و سبزیجات پخته شده را هم به شیر می افزاییم.


مرحله چهارم: افزودن آرد
حالا آرد را با چند قاشق آب حل کرده و مطمئن می شویم که گلوله ای نداشته باشد و به شیر می افزاییم.


مرحله پنجم: افزودن خامه
در نهایت کمی از آب سوپ داخل کاسه ای ریخته داخل آن خامه را می ریزیم مواد را مخلوط می کنیم که هم دما شوند و بعد به سوپ می افزاییم و اجازه می دهیم تا سوپ خوب جا افتاده شود.


مرحله آخر: سرو سوپ خامه
سوپ سفید را در ظرف زیبایی ریخته و با سبزیجات برش خورده و لیمو سرو و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه سوپ خامه ای مجلسی با جو و هویج و سیب زمینی

  1. می توانید برای تفت دادن مواد اولیه از کره استفاده کنید.
  2. در این سوپ از برش های قارچ هم می توانید استفاده کنید.
  3. سوپ را با جعفری ساطوری شده سرو کنید.
  4. این سوپ را هم با جو پوست کنده و هم جوی پرک می توان تهیه کرد که فقط کمی زمان پخت جو متفاوت است.



بازدید : 81
نویسنده : melina

آخرین خبر | شام/ ماکاروني به سبک لازانيا

 

مواد لازم برای ماکارونی با پنیر پیتزا

  • ماکارونی 500 گرم
  • گوشت چرخ شده 200 گرم
  • پنیر پیتزا 100 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • قارچ 5 عدد
  • فلفل دلمه 1 عدد
  • پودر کاری 1/2 قاشق مرباخوری
  • پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  • روغن زیتون 2 قاشق مربا خوری
  • نمک، فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه ماکارونی با پنیر پیتزا و قارچ و گوشت در فر

 


مرحله اول آماده سازی ماکارونی: ابتدا قابلمه ای را تا نیمه آب ریخته و کمی نمک به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید، بعد ماکارونی را داخل آب جوش ریخته و تا زمانی که ماکارونی را نصف می کنید، مغز سفید رنگ نداشته باشد ماکارونی را بپزید. سپس آبکش کرده و نشاسته اضافی آن را بشویید. حالا داخل کاسه ای ریخته و 2 قاشق روغن زیتون را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید تا به هم نچسبند.


مرحله دوم: آماده سازی سس گوشتی
اول پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای ریخته و به همراه روغن خوب تفت می دهیم تا طلایی شود.

 

مرحله سوم: افزودن گوشت
حالا گوشت، نمک، فلفل، پودر سیر و کاری را هم افزوده و به همراه پیاز و گوشت خوب تفت می دهیم تا عطر مواد به مشام برسد.


مرحله چهارم: افزودن قارچ و فلفل دلمه
حالا قارچ و فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد گوشتی می افزاییم و خوب تفت می دهیم تا مواد کاملا پخته شوند.


مرحله پنجم: تهیه ماکارونی پنیری
داخل ظرف پبرکس را چرب می کنیم و ماکارانی آماده شده را داخل آن می ریزیم برای لایه بعدی از سس گوشتی استفاده کرده و در نهایت با پنیر پیتزا روی مواد را کاملا پوشش می دهیم.


مرحله آخر: پخت ماکارونی با پنیر پیتزا
حالا ظرف را داخل فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد داخل فر می گذاریم تا زمانی که پنیر طلایی شود و بعد از اینکه آماده شد از داخل فر بیرون آورده و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه ماکارانی با پنیر پیتزا و قارچ و گوشت

  1. می توانید این غذا را داخل تابه هم طبخ کنید تمامی مراحل به همین شکل انجام شود فقط حرارت گاز خیلی کم باشد که ماکارانی ته نگیرد فقط پنیر ذوب شود.
  2. با مقدار سیر گفته شده در دستور، غذا بوی سیر زیادی نمی گیرد. فقط عطر و طعمی از سیر دارد.
  3. در نظر داشته باشد که ماکارونی را دم نمی گذاریم پس پخت ماکارونی باید در مرحله اول کامل شود.
  4. این غذا را داخل ظرف پخته شده سرو کنید.



بازدید : 51
نویسنده : melina

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم برای خوراک لوبیا چیتی

  • لوبیا چیتی 2 پیمانه
  • پیاز 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
  • پودر هل، پودر گل محمدی و دارچین به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم


طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه

 


مرحله اول: لوبیا را پاک کرده و می شوییم و داخل آب خیس می کنیم تا نفخ آن گرفته شود.


مرحله دوم: تفت دادن پیاز
پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی برش می دهیم. حالا داخل قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و پیاز را داخل آن تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود.

 

مرحله سوم: افزودن لوبیا
حالا لوبیا را به همراه فلفل، زردچوبه، دارچین، پودر گل محمدی و پودر هل به پیاز می افزاییم و خوب تفت می دهیم تا عطر ادویه ها به مشام برسد.


مرحله چهارم: افزودن رب گوجه
در این مرحله رب گوجه فرنگی را به لوبیا افزوده و تفت کوچکی می دهیم و آب جوش می افزاییم تا روی لوبیا را بگیرد و درب قابلمه را می بندیم تا لوبیا خوب پخته و نرم شود.


مرحله آخر: سرو خوراک لوبیا چیتی
بعد از اینکه لوبیا چیتی کاملا مغز پخت و نرم شد، نمک خوراک را می افزاییم و 30 دقیقه دیگر زمان می دهیم تا خوراک به قوام مناسب برسد. حالا داخل ظرف زیبایی ریخته و در کنار نان تازه نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه خوراک لوبیا چیتی ساده و خوشمزه

  1. بهتر است از 12 ساعت قبل از پخت لوبیا را خیس کرده و در این مدت چندین بار آب آن را عوض کنید.
  2. خوراک لوبیا را در کنار روغن زیتون، آبلیمو و گلپر سرو کنید.
  3. به جای رب گوجه می توانید از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 52
نویسنده : melina

طرز تهیه اکبر جوجه ساده به روش رستورانی با طعم بی نظیر

 

مواد لازم اکبر جوجه

  • مرغ کوچک ۱ عدد
  • لیمو ترش ۳ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • هویج ۱ عدد
  • رب انار نیم پیمانه
  • روغن مایع ۱ لیوان
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه اکبر جوجه رستورانی گلوگاه

 

مرحله اول: آماده سازی مرغ
رستوران های اکبر جوجه برای تهیه این غذا از مرغ استفاده نمی کند و به دلیل استفاده از جوجه های کمتر از یک کیلوگرم این غذا در رستوران های اکبر جوجه خوشمزه تر می شود. به همین دلیل ابتدا ما نیاز داریم به جوجه ی ۸۰۰ یا ۹۰۰ گرمی که پوست روی آن گرفته نشده باشد. در صورتی که جوجه پیدا نکردید می توانید از مرغ های کوچک هم استفاده کنید. مرغ را تمیز می کنیم ، مخصوصا بال ها را با دقت تمیز می کنیم و داخل شکم را کاملا خالی می کنیم و سپس مرغ را می شوییم و از وسط نصف می کنیم

مرحله دوم: مرینت کردن مرغ
مرغ را در ظرفی قرار می دهیم و ۲ عدد از لیمو ترش ها را از وسط نصف می کنیم و هسته های آن را با قاشق جدا می کنیم و با دست محکم آبشان را در کاسه ای می گیریم و سپس کمی نمک و فلفل سیاه روی آب لیمو ترش می ریزیم و فلفل دلمه ای را خرد می کنیم و یا رنده می کنیم و با ۱ قاشق مربا خوری روغن زیتون و ۱ قاشق زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را با هم مخلوط می کنیم و روی تمام نقاط مرغ می ریزیم و یک سلفون روی آن می کشیم و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا با مواد طعم دار شود.

 

مرحله سوم: آماده سازی هویج
یک نکته مهم در این نوع غذا دست دلباز بودن در مصرف زعفران است چون تاثیر زیادی در طعم دلپذیر آن دارد.هویج را با پوست کن پوست می گیریم و آبکش می کنیم و حلقه حلقه برش می دهیم و کنار می گذاریم. داخل قابلمه ای آب سرد می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم و زردچوبه،زنجبیل،فلفل سیاه و نمک را به آب می افزاییم و پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و به ۴ قسمت تقسیم می کنیم و با هویج خرد شده به آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب بجوش بیاید.

 

مرحله چهارم: تهیه سس
تا جوش آمدن آب سس جوجه را آماده می کنیم.گردو ها را رنده ریز می کنیم بخاطر اینکه لای دندان بیاد ولی اگر تمایل ندارید در سس احساس شود می توانید آسیاب کنید بعد سیر را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و در کاسه ای رب انار را می ریزیم و بعد ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن می افزاییم و سیرو گردو رنده شده نیز اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیمو برای رقیق شدن سس ۱ الی ۲قاشق زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و اگر دوست داشتید می توانید کمی گلپر نیز به سس بزنید و مجددا مواد را مخلوط می کنیم و سس آماده شده را کنار می گذاریم.طعم رب انار به دلخواه شماست ولی بهترین گزینه که همه می پسندند رب انار ملس است که استفاده می کنیم

 

مرحله پنجم: نیم پز کردن مرغ
سپس به قابلمه آب سر می زنیم اگر در حال جوش بود ۲ قاشق غذاخوری زعفران داخل آن می ریزیم و مرغ را از یخچال خارج می کنیم و در آب در حال جوش قرار می دهیم تا بپزد. زمانیکه مرغ را در آبجوش می گذاریم آب از جوش می افتد و صبر می کنیم تا مجددا آب بجوش بیاید و زمان می گیریم از لحظه ای که آب مجددا در حال جوش است ۱۰ دقیقه که گذشت مرغ را با چنگال از قسمت داخلیش (استخوان سینه مرغ) می گیریم و از آب خارج می کنیم تا پوست روی مرغ خراب نشود و در آبکشی قرار می دهیم تا آب اضافه آن کاملا گرفته شود.

 

مرحله ششم: سرخ کردن اکبر جوجه
در قابلمه ای روغن سرخ کردنی به مقداری می ریزیم که مرغ در آن کاملا شناور باشد و حرارت را کم می کنیم تا روغن داغ شود. آن وقت مرغ را از قسمت پوستش در روغن قرار می دهیم تا مغز پخت و سرخ شود. اصلا حرارت را تغییر نمی دهیم چون ما می خواهیم مرغ به مرور زمان پخته و برشته شود.کف های روی روغن را با یک قاشق در می آوریم.زمانی که مرغ طلایی شد اگر دوست داشتید مرغ کاملا سرخ شود می توانید مرغ را از روغن خارج کنید و در سینی فر قرار دهید و به مدت ۵ الی ۶ دقیقه بگذارید در فر تا سرخ شود. اکبر جوجه آماده شده را در ظرف می گذاریم و با پلو زعفرانی و سس رب انار که آماده کردیم نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه اکبر جوجه خانگی

  1. مناسب ترین روغن برای تهیه اکبر جوجه استفاده از روغن سرخ کردنی است که می توایند از ترکیب کمی کره نیز در آن استفاده کنید.
  2. برنج مناسب کنار اکبر جوجه برنج کته می باشد.
  3. پوست مرغ را نگیرید وگرنه اکبر جوجه شما خشک می شود.
  4. بهتر است از ۱۰۰ الی ۱۵۰ کره استفاده شود در بیشتر رستوران ها از کره محلی برای سرخ کردن استفاده می شود.
  5. جوجه را از طرف پوست داخل روغن داغ بی اندازید.
  6. زمان پخت اکبر جوجه باید آرام و ملایم باشد حداقل ۲ ساعت زمان بر است.
  7. مواد مزه دار کردن مرغ را به دلخواه می توانید تغییر دهید.
  8. می توانید برای تهیه سس از ترکیب مساوی رب اناز و رب آلوچه استفاده کنید.
  9. بهتر است مرغ را از شب قبل مزه دار کنید و بعد اکبر جوجه را تهیه کنید.



بازدید : 57
نویسنده : melina

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده با پیمانه و طعمی بی نظیر

 

مواد لازم شیرینی نارگیلی پفکی با پیمانه

  • سفیده تخم مرغ ۱۵۰ گرم (حدود ۵ عدد )
  • پودر نارگیل ۱۵۰ گرم (۱ لیوان سرخالی بعلاوه ۱ لیوان یک بند انگشت خالی)
  • شکر ۳۰۰ گرم (۱ و ۱/۳ پیمانه )
  • روغن مایع ۹۰ گرم (حدود ½ پیمانه)
  • وانیل ۱/۸ ق چای خوری
  • آبلیمو ۱.۵ ق چای خوری

 

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

 

 


مرحله اول: چرخ کردن مواد
برای تهیه شیرینی نارگیلی پفکی ابتدا پودر نارگیل و شکر و نصف بیشتر سفیده و نصف روغن را باهام مخلوط کنید و از چرخ گوشت رد کنید یا می توانید شکر و پودر نارگیل را ابتدا داخل غذاساز ریخته و چندتا پالس بزنید تا ریزتر شوند و بعد نیمی از سفیده تخم مرغ ونیمی روغن مایع را اضافه کنید ( در صورت عدم دسترسی به چرخ گوشت و غذاساز باید پودر نارگیل را داخل آسیاب برقی ریخته تا کمی ریزتر شود سپس بقیه مواد را به آن اضافه کرده).


مرحله دوم : بن ماری کردن شیرینی نارگیلی
مواد را داخل یک کاسه ریخته و روی بخار غیر مستقیم بخار آب قرار دهید و مدام از کف ظرف به صورت دورانی هم بزنید تا کمی گرم شود باید مانند حلیم گندم که نیاز به هم زدن مداوم دارد.

 

مرحله سوم: افزودن آبلیمو و وانیل
وقتی مواد گرم شد ظرف را از روی حرارت بردارید و باقی مانده سفیده تخم مرغ و روغن مایع و وانیل و آبلیمو را اضافه کنید و مجدد ظرف را روی حرارت قرار دهید و مدام سریع هم بزنید دقت کنید نباید اصلا مواد بجوشد وگرنه شیرینی براق نمی شود وقتی بخار آب کم کم تبخیر شد و به غلظت فرنی رسید و کاملا غلیظ و کشدار شد و از قاشق به صورت پیوسته ریخت مواد شیرینی نارگیلی ما حاضر است.

 

مرحله چهارم : تهیه شیرینی نارگیلی
مواد داخل کاسه را به یک ظرف دیگر منتقل و در دمای محیط قرار دهید تا کمی ولرم و خنک شود به هیچ عنوان نباید ظرف را داخل یخچال قرار دهید سپس فر را روشن کنید تا گرم شود و مواد شیرینی را داخل قیف ریخته و کف سینی را کاغذ روغنی بی اندازید و کمی چرب کنید.


مرحله پنجم : پخت شیرینی نارگیلی
قیف را بدون ماسوره داخل سینی به اندازه دلخواه و با فاصله از هم بزنید و روی شیرینی را که نوک تیز شده با نوک انگشت چرب شده صاف کنید سپس داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید ابتدا ۱۰ دقیقه روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا پخته شود سپس دما روی ۱۷۵ درجه قرار دهید و ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید تا زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد از فر خارج کنید کمی که خنک شد از روی سینی فر جدا کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه شیرینی نارگیلی خانگی و پفکی با پیمانه

  1. در مرحله بن ماری کردن دقت کنید در انتهای پخت انگشت را داخل کاسه فرو ببرید نباید ذرات شکر احساس شود و گرما را حس کند ولی نسوزد.
  2. اگر مرحله داغ زدن شیرینی را درست انجام دهید روی شیرینی براق و ترک می خورد.
  3. از پودر نارگیل تازه استفاده کنید.
  4. حتما در مرحله بن ماری کردن باید حرارت کم باشد حداقل ۳۰ الی ۳۵ دقیقه طول بکشد.
  5. اگر مواد را به ترازو کرده باشید شیرینی خوبی خواهید داشت اما اگر در داغ زدن کمی مواد شل بود مقداری پودر نارگیل و اگر مواد کمی سفت بود کمی سفیده تخم مرغ اضافه کنید.
  6. در فرهای برقی ۲۰ درجه دما ها را کمتر بگذارید.
  7. سعی کنید برای تهیه شیرینی نارگیی از سینی فر استفاده نکنید زیرا رنگ شیرینی زود تیره می کند.



بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه سوپ مرغ و برنج قهوه ای در 8 گام

 

مواد لازم برای سوپ برنج

  • برنج نیم دانه ایرانی معطر 1 پیمانه
  • هویج 2 عدد
  • گوجه فرنگی 3 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • سبزی سوپی 2 قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون بی بو به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • عصاره مرغ به میزان لازم


طرز تهیه سوپ برنج با سبزیجات

 


مرحله اول: سیب زمینی و هویج را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. برنج را بشویید و از 2 ساعت قبل پخت خیس کنید.


مرحله دوم: تهیه سوپ برنج
پیاز را پوست گرفته و نگینی ریز خرد کنید حالا داخل قابلمه ریخته و با مقدار کمی روغن زیتون پیاز را تفت دهید تا سبک شود؛ سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به پیاز بیفزایید.

 

مرحله سوم: افزودن سبزیجات
حالا سیب زمینی و هویج را به پیاز افزوده و کمی تفت می دهیم.


مرحله چهارم: افزودن برنج
حالا برنج خیس خورده و عصاره مرغ را هم به باقی مواد می افزاییم و زمان می دهیم تا بجوشد بعد درب ظرف را می گذاریم تا سوپ کاملا پخته و جا افتاده شود.


مرحله آخر: سرو سوپ برنج
حالا سوپ پخته و آماده شده را با مخلوط کن پوره می کنیم و سبزی سوپ را به آن می افزاییم، حالا سوپ برنج را داخل ظرف سرو ریخته و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه سوپ برنج:

  1. اگر تمایل نداشتید سوپتان پوره باشد نیمی از آن را پوره کنید.
  2. می توانید سوپ برنج را به همراه لیمو ترش سرو کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید از 1 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی هم در این سوپ استفاده کنید.



بازدید : 56
نویسنده : melina

طرز تهیه باقالی پولو با ماهیچه مجلسی | آموزش قدم به قدم | زرین بانو

 

مواد لازم برای ماهیچه پلو

  • ماهیچه گوسفندی 500 گرم
  • برنج ایرانی 4 پیمانه
  • پیاز 2 عدد
  • زعفران دم شده 3 قاشق غذا خوری
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل، زرد چوبه به میزان لازم


طرز تهیه ماهیچه پلو ساده زعفرانی

 


پیاز را خلال کرده و داخل قابلمه مناسبی بریزید و به همراه روغن کمی تفت دهید. پیاز که کمی عسلی شد؛ فلفل، زردچوبه و ماهیچه را داخل قابلمه بریزید.

 

مرحله دوم: افزودن آب
مواد را به مدت 10 دقیقه تفت دهید. حالا 2 لیوان آب به ماهیچه بیفزایید و اجازه دهید ماهیچه به آرامی پخته شود در حدی که گوشت از استخوان به راحتی جدا شود.

 

مرحله سوم: افزودن نمک و زعفران
ماهیچه که کاملا پخته شد و مقدار کمی عصاره غلیظ در قابلمه باقی ماند، وقت اضافه کردن نمک و زعفران به ماهیچه است.


مرحله چهارم: آماده سازی برنج
برنج را می شوییم و به مدت 2 ساعت داخل آب و نمک خیس می کنیم.


مرحله پنجم: آبکش کردن برنج
برنج را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از 8 دقیقه آن را آبکش می کنیم و روی آن آب ولرم می ریزیم.


مرحله ششم: دم گذاشتن برنج
داخل قابلمه کمی آب و روغن ریخته و برنج را داخل قابلمه می ریزیم و روی برنج را دم کنی می گذاریم و به مدت 45 دقیقه برنج را دم می گذاریم.


مرحله آخر: سرو ماهیچه پلو
برنج دم شده را داخل دیس زیبایی ریخته و ماهیچه های پخته شده را در کنار دیس قرار داده و کمی کره ذوب شده روی آن بریزید و نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه ماهیچه پلو مجلسی

  1. در این روش پخت ماهیچه را می توانید در کنار باقالی پلو و یا سبزی پلو هم سرو کنید.
  2. برای تزئین غذا از برنج زعفرانی هم استفاده کنید.
  3. برای پخت گوشت در صورت تمایل از 2 تکه چوب دارچین هم می توانید استفاده کنید

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ مخصوص فست فودی مرحله به مرحله

 

مواد لازم پیتزا مرغ و قارچ

  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • ادویه کاری به اندازه کافی
  • فلفل دلمه ای بزرگ ۱ عدد
  • سس گوجه فرنگی به اندازه کافی
  • پنیر پیتزا و خمیر پیتزا به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

 


برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ ابتدا خمیر پیتزا را آماده می کنیم و می گذاریم تا ور بیاید.سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و می گذاریم روی حرارت زیاد تا زودتر به جوش بیاید و بعد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و به چهار قسمت تقسیم می کنیم

و زمانی که آب به جوش آمد سینه مرغ و پیاز را با هم داخل آب در حال جوش قرار می دهیم و کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایم می کنیم تا مرغ به طور کامل پخته شود.

پس از گذشت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه از پخت سینه های مرغ کمی نمک به آن اضافه می کنیم و شعله را خاموش می کنیم و سینه ها را با کفگیر از قابلمه بیرون می آوریم ودر آبکش قرار می دهیم تا خنک شوند. ( آب مرغ را می توانیم نگهداری کنیم و با آن سوپ تهیه کنیم. )

آن وقت سینه ها را روی تخته آشپزخانه ریش ریش می کنیم. فلفل دلمه ای ها را نیز می شوییم و داخل آن ها را خالی می کنیم و نگینی خرد می کنیم و در بشقابی می ریزیم.قارچ ها را نیز با دستمالی نمدار تمیز کرده و سریع آبکش می کنیم

و حلقه حلقه برش می زنیم و با قلم مو آشپزخانه کف تابه ای را چرب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و قارچ ها را در داخل تابه می ریزیم و فلفل دلمه ای ها را نیز اضافه می کنیمو تفت می دهیم تا قارچ ها سبک شوند

و مرغ های ریش شده را نیز می افزاییم و ادویه کاری ، نمک ، فلفل سیاه نیز روی مواد می پاشیم و با هم مخلوط می کنیم و از روی حرارت تابه را بر می داریم ولی همچنان به تفت دادن ادامه می دهیم زیرا تابه داغ است

و اگر مواد رها شوند امکان دارد مرغ ها سوخاری و سفت شوند و یا قارچ ها سرخ شوند. سپس خمیر پیتزا را با حداکثر ۲ سانتی متر قطر آن روی سینی فر پهن می کنیم و روی آن را با وردنه مرتب و هم سطح می کنیم

و روی خمیر را با سس پیتزا کاملا پوشش می دهیم و مواد داخل تابه را با قاشق روی خمیر می ریزیم تا کاملا از مواد پوشیده شود و در آخر روی مواد کمی آویشن می پاشیم.سینی را داخل فر قرار می دهیم و فر را روشن می کنیم




بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه عدس پلو رستورانی و مخصوص با طعم بی نظیر

 

مواد لازم عدس پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • عدس ۱ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • کشمش پلویی ۱ پیمانه
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • زعفران ۱ قاشق غذاخوری
  • کره ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به میزان لازم
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم


طرز تهیه عدس پلو

 


ابتدا برنج را نسبت به نوع آن در یک کاسه با مقداری آب بخیسانید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و چند لیوان آب داخل قابلمه بریزید. برنج را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید برنج چند دقیقه بجوشد.

برنج را باید زمانی که اطراف دانه های آن نرم و مغز آن سفت است آبکشی کنید و کنار بگذارید. عدس را از قبل به مدت دو ساعت بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخش از بین برود راحت تر پخته شود. عدس را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه بریزید تا به صورت کامل آبپز شود.

در ادامه یکی از پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و با مقداری روغن مایع در یک تابه تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با ادویه ها یکدست شود.

در ادامه پس از اینکه عدس به طور کامل پخت آنرا به تابه حاوی پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عدس و پیاز یکدست شوند سپس تابه را از روی حرارت بردارید و عدس را با برنج آبکش شده مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

در مرحله بعدی یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود سپس به انتخاب خود برای ته دیگ از نان لواش یا سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید و ته دیگ را در ته قابلمه قرار دهید.

در مرحله بعدی مخلوط برنج و عدس را داخل قابلمه بریزید سپس نصف لیوان آب به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع روی برنج بریزید و حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کند سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

حالا یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهید تا برنج دم بکشد. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز باقیمانده را خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید.

پس از اینکه پیاز نرم شد گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا گوشت چرخ کرده به طور کامل سرخ شود. در ادامه کشمش را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا نرم شود.

مقداری کمی از برنج را به همراه زعفران دم کرده و کره مخلوط کنید ، پس از اینکه عدس پلو به طور کامل دم کشید و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید و با برنج زعفرانی و مخلوط گوشت چرخ کرده و کشمش تزیین و سرو کنید.




بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه کنافه ترکی پنیری خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم برای کنافه

  • رشته کادایف 200 گرم
  • خامه صبحانه 70 گرم
  • کره 50 گرم
  • شیر عسل 5 قاشق غذا خوری
  • زعفران دم شده 2 قاشق غذا خوری
  • بستنی وانیلی 1 عدد
  • پودر پسته و گردو به میزان لازم
  • دم شده به میزان لازم زعفران
  • پودر پسته و گردو به میزان لازم


طرز تهیه کنافه با رشته کادایف

 


ابتدا رشته نیمی از رشته کادایف را با کره و زعفران مخلوط کرده و ته تابه ای را چرب کرده و مواد را داخل تابه ریخته و کاملا فشار می دهیم تا کاملا منسجم شود.


مرحله دوم
حالا یک لایه خامه روی رشته ها ریخته و بعد روی خامه پودر پسته می ریزیم و مابقی رشته را روی پسته ریخته و کاملا پوشش می دهیم.

 

مرحله سوم
تابه را روی حرارت می گذاریم و به مدت 10 تا 15 دقیقه اجازه می دهیم تا خوب سرخ شود سپس کنافه را برمی گردانیم و اجازه می دهیم تا سمت دیگر آن هم برشته شود.


مرحله چهارم
بعد از اینکه کاملا مواد خوب سرخ شد شیر عسلی را افزوده و از روی حرارت برمی داریم.


مرحله آخر تهیه شیرینی کنافه
حالا بستنی را روی برشی از کنافه آماده شده بگذارید و با پودر پسته تزئین و سرو و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه کنافه

  1. می توانید شهد غلیظ را جایگزین شیر عسل کنید.
  2. کنافه پنیری را اکثرا با بستنی سرو می کنند.
  3. می توانید کمی هل هم به مواد افزوده تا طعم شبیه تری به باقلوا پیدا کند.
  4. نوعی از کنافه که در فلسطین تهیه می شود که در آن از پنیر (نابلسی) استفاده می کنند.



بازدید : 58
نویسنده : melina

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ خاله خانم به روش سنتی شمالی

 

مواد لازم برای شوید پلو

  • برنج 2 پیمانه
  • مرغ 300 گرم
  • شوید ساطوری شده 6 قاشق غذا خوری
  • پیاز 1 عدد
  • زعفران دم شده به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل به میزان لازم


طرز تهیه شوید پلو با مرغ مجلسی با شوید تازه

 


مرحله اول آماده سازی مرغ: مرغ را با نمک، فلفل و کمی زعفران مزه دار کنید.


مرحله دوم: پخت مرغ
ابتدا پیاز را رنده می کنیم و داخل تابه مناسبی می ریزیم، به آن روغن افزوده و تابه را روی حرارت می گذاریم تا پیاز کاملا طلایی شود. در این مرحله مرغ، نمک و فلفل را به پیاز افزوده کمی تفت می دهیم تا طلایی شود، سپس درب تابه را می بندیم تا مرغ با حرارت کم کاملا مغز پخت شود.

 

مرحله سوم: پخت شوید پلو
ابتدا برنج را می شوییم و به مدت 2 ساعت خیس می کنیم. در این فاصله قابلمه ای را از آب پر کرده و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید.


مرحله چهارم: آبکش کردن برنج
آب که به جوش آمد، برنج را به آب جوشیده افزوده و صبر می کنیم تا برنج به سطح آب بیاید. در این زمان برنج را آبکش می کنیم روی آن آب ولرم می ریزیم.


مرحله پنجم: ته دیگ شوید پلو
ته قابلمه را روغن ریخته و با ته دیگ مورد علاقه تان را ته قابلمه را بپوشانید و لایه به لایه از برنج و شوید و زعفران دم شده بریزید و درب قابلمه را بگذارید. برنج را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید تا حدودا 45 دقیقه دم بکشد.


مرحله ششم: سرو شوید پلو با مرغ
شوید پلو را داخل ظرف زیبایی بکشید و با مرغ و ته دیگ تزئین کرده و در کنار سبزی خورن تازه سرو کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه شوید پلو با مرغ

  1. اگر شوید تازه در دسترس نداشتید می توانید از شوی خشک هم استفاده کنید.
  2. می توانید کره را جایگزین روغن کنید تا شوید پلو مجلسی تهیه کنید.
  3. می توانید از فیله و یا ران مرغ مطابق با سلیقه غذایی تان استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه "سوپ رشته با مرغ" و نکات مهم تهیه سوپ ورمیشل خوشمزه و جاافتاده »  پاموه » تغذیه و سلامت

 

مواد لازم سوپ ورمیشل رستورانی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سینه مرغ ۲۵۰ گرم
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی بزرگ ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رشته ورمیشل خرد شده ۱ پیمانه
  • رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی
  • جعفری و لیمو ترش برای طعم دهی و تزیین


طرز تهیه سوپ ورمیشل با مرغ

 

 

مرحله اول: جوشاندن مرغ
ابتدا ۲ لیوان آب در یک قابلمه کوچک بریزید و قابلمه را روی حرارت بالا قرار دهید تا آب سریع به جوش بیاید ، سپس مرغ را به همراه کمی زردچوبه به آرامی به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه داخل آب جوش بماند و پس از گذشت این زمان مرغ را از آب جوش خارج کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه قابلمه ای را که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. سپس پیاز را پس از پوست گرفتن به صورت ریز خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید پیاز را کمی تفت دهید تا نرم شود سپس کمی زردچوبه اضافه کرده و با پیاز تفت دهید تا یکدست شوند.

 

مرحله سوم: پخت مرغ
در مرحله بعد مرغ را به صورت ریز خرد کنید ( به صورت ریش ریش خرد کنید ) و به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز تفت دهید. پس از اینکه مرغ را کمی تفت دادید ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

 

مرحله چهارم: افزودن سبزیجات
در ادامه گوجه فرنگی را پس از گرفتن پوست به صورت ریز خرد کنید. هویج و سیب زمینی را هم پس از گرفتن پوست به صورت مکعبی خرد کنید.پس از گذشت ۲۰ دقیقه گوجه فرنگی را به همراه هویج به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید هویج کمی نرم شود ، در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه سیب زمینی را اضافه کنید. مجددا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی هم پخته شود.

 

مرحله پنجم: پخت سوپ ورمیشل
در این مرحله رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت دهید و به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه کنید. در این مرحله رشته ورمیشل را نیز اضافه کنید و سوپ را مخلوط کنید تا مواد سوپ یکدست شود و رشته ها به هم نچسبند.پس از اینکه رشته را داخل قابلمه ریختید حدود ۱۵ دقیقه دیگر به سوپ زمان دهید تا رشته ها از هم باز شوند و لعاب بیندازند. پس از گذشت این زمان سوپ را در ظرف مورد نظرتان بکشید و با لیموی تازه و جعفری خرد شده تزیین و سرو کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 53
نویسنده : melina

طرز تهیه کیک اسفنجی در توستر و فر با پف و طعم بسیار عالی

 

مواد لازم کیک اسفنجی

  • تخم مرغ ۶ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر قند ۲ پیمانه
  • آب جوش ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری


دستور پخت کیک اسفنجی

 

مرحله اول : آماده سازی
برای تهیه کیک اسفنجی ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا زمانی که مایه کیک آماده شد برای گرم شدن فر معطل نشویم سپس تمام مواد اولیه را ۱ ساعت قبل از شروع کار داخل دمای محیط قرار می دهیم تا هم دمای محیط شوند. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط می کنیم و سه بار الک کرده تا سبک شود.

 

مرحله دوم : جداسازی زرده و سفیده
زرده و سفیده تخم مرغ را جدا می کنیم. سفیده ها را ابتدا با دور تند همزن بزنید تا کمی کف کند سپس ۱ پیمانه پودر قند را بتدریج اضافه کنید و با سرعت تند همزن بزنید تا به مرحله سافت پیک برسد یعنی زمانی که شما کاسه را بر می گردانید کیک از ظرف بیرون نریزد.

 

مرحله سوم : هم زدن زرده
زرده را به همراه وانیل و مابقی پودر قند داخل کاسه ریخته و با همزن بزنید تا از لختگی خارج شود و کرم رنگ شود سپس در ادامه آب جوش را سریع اضافه کرده و در این مرحله باید سرعت عمل داشته باشید و خیلی تند هم بزنید نباید لحظه ای صبر کنید زیرا زرده تخم مرغ به خاطر داغ بود آب پخته می شود و کار خراب می شود به قدری مواد را هم بزنید تا از روان بودن خارج شود و کمی کشدار شده.
مرحله چهارم : تهیه مایه کیک اسفنجی
سفیده تخم مرغ را با کمک لیسک به زرده تخم مرغ اضافه کنید و به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید اصلا نباید پف سفیده را بگیرید سپس مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و دوباره با لیسک در جهت فولد کنید. یک قالب ۲۵ سانتی را کمربندی یا گرد ساده را کاغذ روغنی قرار دهید سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته توجه داشته باشید ۱/۳ قالب باید پر باشد سپس قالب را ۳ بار به سطح بکوبید تا هوای آن گرفته شود.


مرحله پنجم : پخت کیک اسفنجی
قالب فر در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ بمدت ۴۵ الی ۵۵ دقیقه تنظیم کنید بعد از اتمام زمان پخت کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید می توانید ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح روی کیک نیز طلایی شود. کیک اسفنجی را به آرامی از قالب جدا کنید و بعد از خنک شدن می توانید از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و کار خامه کشی و تزئین کیک را شروع کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه کیک اسفنجی

  1. اصلا نباید ذره ای زرده داخل سفیده باشد وگرنه به سختی فرم می گیرد.
  2. می توانید قبل از هم زدن سفیده پره های همزن را به مدت ۵ دقیقه داخل فریرز گذاشته تا کاملا سرد باشد.
  3. اگر تمایل داشتید کیک اسفنجی کاکائویی درست کنید پودر کاکائو را به زرده اضافه کنید و با آرد مخلوط نکنید.
  4. دیواره های قالب را بیشتر از ۱ سانت چرب نکنید وگرنه پف کیک را می گیرد.
  5. حتما از آرد شیرینی پزی و سفید برای تهیه کیک اسفنجی استفاده کنید.
  6. سرد بودن تخم مرغ از عوامل پف نکردن کیک اسفنجی می باشد.
  7. زمانی که زمان پخت تمام نشده است در فر را باز نکنید زیرا باعث خوابیدن پف کیک می شود.
  8. استفاده از قالب کوچک باعث می شود کیک پف خوبی کند ولی بدلیل نداشتن تکیه گاه بعد از پخت پفش بخوابد حتما از قالب با سایز مناسب استفاده کنید.
  9. اگر دمای فر بالا باشد سطح روی کیک ترک می خورد در واقع رویه کیک بر اثر دمای بالا سریع بسته می شود در حالی که کیک هنوز پف نکرده است به همین دلیل موقعی که کیک پف می کند سطح روی کیک را شکاف می دهد.
  10. برای پخت کیک اسفنجی داخل قابلمه ریخته و قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و بمدت ۴۵ دقیقه اجازه می دهیم تا کیک پخته شود.
  11. می توانید شیر را بجای آب جایگزین کنید.



بازدید : 55
نویسنده : melina

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی با دو روش آرد برنج و نشاسته

 

مواد لازم برای فرنی با آرد برنج

  • آرد برنج 2 قاشق مربا خوری
  • شکر 1 قاشق مربا خوری
  • شیر پاستوریزه 120 میلی لیتر یا نصف لیوان


طرز تهیه فرنی آرد برنج برای نوزاد خوشمزه و مقوی

 


مرحله اول: ابتدا در یک قابلمه شیر را بجوشانید و سپس در جای خنک نگه دارید تا سرد شود.


مرحله دوم: افزودن آرد برنج و شکر
اکنون آرد برنج و شکر را به آرامی به شیر اضافه کنید.

 

مرحله سوم: قرار دادن فرنی روی گاز
آنها را بر روی حرارت شعله قرار داده و به طور مداوم هم بزنید تا قوام مورد نظر ایجاد شود. قوام ایجاد شده باید به شکلی باشد که فرنی از قاشق نریزد.


مرحله آخر: سرو فرنی برای نوزاد
با این دستور تهیه حدود 12 تا 15 قاشق فرنی تهیه می شود که هر گرم از آن در حدود یک سوم کیلوکالری انرژی می دهد.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه فرنی برای نوزاد

  1. اگر کودکتان وزن مطلوبی دارد، نیازی نیست تا در هنگام تهیه فرنی به آن کره اضافه کنید. اما اگر کودکتان کمبود وزن دارد، می توانید در هنگام تهیه فرنی نصف قاشق مرباخوری کره یا روغن زیتون یا هر نوع روغن دیگری را به آن اضافه کنید.
  2. پس از 8 ماهگی نوزاد می توانید این دستور فرنی را با آرد گندم یا نشاسته نیز تهیه کنید
  3. اگر از شیرهای پاستوریزه و با ماندگاری طولانی استفاده می کنید، برای تهیه فرنی در ابتدا نیازی به جوشاندن شیر نیست. اما به طور کلی بهتر است جهت اطمینان از سالم بودن شیر این کار را انجام دهید
  4. در صورت تمایل می توانید فرنی را با شیر خودتان نیز تهیه کنید. برای این منظور ابتدا آرد برنج و شکر را با آب بپزید. با این کار قوام بیشتری خواهد داشت. در روزهای اول که کودک تنها یک تا دو قاشق فرنی می خورد، می توانید بدون اینکه شیر به آن اضافه کنید، باقی مانده فرنی را در یخچال نگهداری کنید و هر زمان که کودک تمایل داشت، با شیر ترکیب کرده و به کودک بدهید.
  5. برای بررسی سالم بودن شیر کافی است تا یک قاشق از شیر را بر روی شعله گاز قرار دهید. اگر شیر دلمه دلمه شد، فاسد شده است.
  6. توصیه می شود از شیر تازه دوشیده شده دام ها برای تهیه فرنی برای کودک استفاده نکنید، زیرا نمی توان به سلامت دام ها اطمینان داشت و ممکن است کودک را در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار دهید.



بازدید : 55
نویسنده : melina

طرز تهیه حلوای اوماج خوشمزه و مجلسی به روش آذربایجان شرقی

 

مواد لازم برای حلوا اوماج

  • آرد گندم 1 لیوان
  • شکر 1 لیوان
  • آب 1 لیوان
  • روغن مایع 1/2 لیوان
  • گلاب 1/3 لیوان
  • شیر 1 فنجان
  • زعفران دم شده 1 قاشق غذا خوری
  • زردچوبه 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه حلوای اوماج سنتی تبریز

 


مرحله اول تهیه شهد حلوا: ابتدا شکر و آب را خوب با هم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا زمانی که تمام ذرات شکر داخل آب حل شود، یکی دو جوش که زد از روی حرارت بردارید. زعفران و گلاب را به آن بیفزایید.

 

مرحله دوم: آماده سازی آرد اوماج
حالا آرد گندم را الک کرده و به همراه زردچوبه داخل یک سینی بریزید، سپس حالا شیر را روی آرد اسپری کنید و خوب آرد را مخلوط کنید تا گلوله شود مانند خرده نان.

 

مرحله سوم: آسیاب کردن آرد
حالا زمان دهید تا خمیر بدست آمده خوب خشک شود، سپس داخل مخلوط کن ریخته و آسیاب کنید تا دوباره به شکل پودری درآید، آرد بدست آمده اوماج می باشد.


مرحله چهارم: تفت دادن آرد
حالا روغن را داخل قابلمه مناسبی بریزید و اوماج را به آن بیفزایید و خوب تفت دهید تا آرد رنگ شکلاتی پیدا کند.


مرحله پنجم: افزودن شربت
حالا شربتی را که آماده کرده بودیم را به آرد تفت خورده می افزاییم تا کاملا بجوشد و در نهایت حلوا در گوشه ای از قابلمه جمع شود.


مرحله ششم: دم گذاشتن حلوا اوماج
حرارت را به حدی کم کنید که حلوا به هیچ عنوان ته نگیرد و به مدت 2 ساعت حلوا را دم بگذارید. در این مدت هر ده دقیقه حلوا را مخلوط کنید تا ته نگیرد.


مرحله آخر: سرو حلوا اوماج
حالا حلوای اوماج آماده است. داخل ظرف زیبایی ریخته و با خلال پسته بنا به سلیقه تزئین کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه حلوای اوماج (اوماج حالواسی) تبریز

  1. اگر وسیله ای برای پودر کردن آرد ندارید، آرد را از الک رد کنید.
  2. زمان اسپری کردن شیر باید مدام آرد مخلوط شود که فقط یک قسمت از آرد خمیر نشود.
  3. رنگ حلوا شما به زمان تفت دادن اوماج بستگی دارد آن را بنا به سلیقه خودتان آماده کنید.



بازدید : 57
نویسنده : melina

طرز تهیه بادمجان شکم پر تبریزی خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم بادمجان شکم پر

  • بادمجان ۴ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سبزی خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه بادمجان شکم پر

 

ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم ومی شوییم و مقداری نمک روی آنها می پاشیم و به مدت ۳۰ دقیقه صبر می کنیم تا هم تلخی بادمجان و هم آب اضافه آن کاملا خارج شود.البته این کار باعث می شود بادجان ها روغن کمیتری نیز جذب کنند.

در این ۳۰ دقیقه ما مایه داخل بادمجان را آماده می کنیم به این صورت که پیاز ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن به میزان لازم می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود سپس پیاز ها را در آن تفت می دهیم تا نرم و طلایی شوند

و کمی زردچوبه روی پیاز ها می ریزیم و رب گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و تفت می دهیم تا سرخ شود و طعم خام آن از بین برود و زیر شعله همچنان کم است و ما پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی و تفت دادن آن نیمی ازمواد را برای تهیه سس مخصوص بادمجان شکم پر بر می داریم و کنار می گذاریم.

گوشت چرخ را داخل تابه می ریزیم و با مواد تفت می دهیم و کمی نمک،فلفل سیاه روی آن ها می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند،آنگاه نیمی از سبزی خشک را روی مواد می ریزیم(شامل سبزیجات معطر مانند،گشنیز،جعفری،ترخون و….)

و خوب تفت می دهیم تا مواد کاملا مخلوط شوند و تابه را کنار می گذاریم. گوجه فرنگی ها را می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و نصف لیوان آب روی آن می ریزیم و مخلوط پیاز داغ و رب گوجه فرنگی که کنار گذاشته بودیم را به مواد قابلمه می افزاییم

و حرارت را ملایم می کنیم تا آب داخل قابلمه بجوش بیاید،آن وقت نمک و فلفل سیاه روی مواد سس می ریزیم و صبر می کنیم و ۳ دقیقه بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کناری می گذاریم. بادمجان ها را (اگر نمک زیاد زده اید و احساس می کنید مزه شوری میدهد )آبکش می کنیم

و در غیر این صورت نیاز به آبکشی نیست و تنها با یک دستمال تمیز روی آنها را خشک می کنیم و از طول آنها با چاقو می بریم تا پایین ولی نصف نمی کنیم فقط یک برش عمیق می زنیم به وسط بادمجان ها (چون مواد را داخل آنها می خواهیم بریزیم) و در یک تابه روغن می ریزیم

و روی شعله با حرارت کم اجازه می دهیم تا روغن داغ شود و بادجان ها را داخل تابه می چینیم تا سرخ شود. هر دو طرف بادمجان ها را سرخ می کنیم. داخل تمام بادمجان های سرخ شده را با قاشق از مایه گوشت پر می کنیم

و در قابلمه ای که سس درست کردیم بادجان های شکم پر را می چینیم و مجددا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم تا آب سس تبخیر شود و بادمجان ها طعم سس را جذب کنند. در آخر بادمجان های شکم پر را در دیس می کشیم و با نان یا پلو نوش جان کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 52
نویسنده : melina

طرز تهیه کوکو مرغ | سریع و خوشمزه - زرین بانو

 

مواد لازم کوکو مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • جعفری ۲ قاشق غذاخوری
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد سوخاری به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 


طرز تهیه کوکو مرغ

 

 

مرحله اول: پخت سیب زمینی و مرغ
ابتدا سینه مرغ و سیب زمینی ها را به صورت جداگانه به همراه مقداری آب داخل دو قابلمه کوچک بریزید ، برای پخت مرغ سینه را به همراه کمی نمک و زردچوبه ۱ عدد پیاز چهار قاچ شده و ۱ به سیر داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا سینه مرغ پخته شود. سیب زمینی ها را نیز داخل آب ریخته تا آبپز شوند سپس بعد از پخت سیب زمینی را پوست بگیرید و بگذازید تا خنک شوئ. سینه مرغ را نیز بعد از پخت از آب مرغ خارج کنید.

مرحله دوم:مخلوط کردن مواد
در مرحله بعد یک کاسه مناسب و جادار انتخاب کنید و سینه مرغ و سیب زمینی ها را داخل کاسه رنده کنید. سیر ها و پیازها را به صورت جداگانه رنده کنید و با فشار دست آبشان را بگیرید سپس به کاسه حاوی مرغ و سیب زمینی اضافه کنید. جعفری را هم به صورت ساطوری خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. توجه داشته باشید که اضافه کردن جعفری اجباری نیست ولی این کار باعث می شود کوکو خوش طعم تر شود. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کنید.مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند.

 

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ
در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه کوچک به خوبی مخلوط کنید سپس به باقی مواد اضافه کنید و مجددا مواد را به خوبی ورز دهید تا مایه کوکو منسجم و یکدست شود.

 

مرحله چهارم: سرخ کردن کوکو مرغ
پس از اینکه مایه کوکو مرغ آماده شد یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و مانند کوکو سیب زمینی به آن شکل دهید ، سپس در آرد سوخاری بغلتانید و داخل روغن بیندازید. برای قالب زدن کوکو ها می توانید از قالب فلافل هم استفاده کنید. پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان کوکوها را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه کوکو مرغ با سیب زمینی

  1. شما می توانید سینه مرغ را به صور خام چرخ کنید و با مواد اضافه کنید.
  2. می توانید مرغ را به صورت ریش ریش بسیار ریز در بیاورید.
  3. آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ و استاک مرغ استفاده کنید.
  4. می توانید برای خوش رنگ شدن کوکو مرغ کمی زغفران سائیده شده به مواد اضافه کنید.
  5. بهتر است کوکو ها را بعد از سرخ شدن روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی خارج شود.
  6. شما به دلخواه می توانید کوکو را در پودر سوخاری نغلطانید و مستقیم داخل تابه سرخ کنید.
  7. اگر زمان دارید می توانید مواد کوکو را ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار انسجام بیشتری پیدا کند.
  8. اگر تخم مرغ ها را خوب بزنید کوکو پف خوبی خواهد کرد.
  9. به دلخواه می توانید از ذرت یا هویج خرد شده نیز در تهیه این کوکو استفاده کنید.
  10. به دلخواه ۱ ق غذا خوری پیازچه خرد شده نیز می توانید به مواد فوق اضافه کنید.