پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 65
نویسنده : melina

طرز تهیه لبو با چغندر سفید ساده و خوشمزه توسط Liya - کوکپد

 

مواد لازم برای چغندر سفید خوشمزه و ساده با شیره انگور در خانه

  • چغندر قندی (سفید) 1 عدد
  • شیره (دوشاب) 1 پیمانه
  • آب 2/5 لیتر


طرز تهیه چغندر قند با شیره انگور خوشمزه و ساده

 

مرحله اول: ابتدا چغندر سفید را خوب بشویید، سپس یک لایه نازک از پوست چغندر را جدا کرده و به شکل دلخواه چغندر را برش دهید.


مرحله دوم: پخت چغندر
حالا چغندر ها را داخل قابلمه مناسبی ریخته و آب را به آن می افزاییم و روی حرارت قرار می دهیم تا چغندر کاملا مغز پخت شود.

 

مرحله سوم: افزودن شیره انگور
چغندر که کاملا پخته و آب آن کم شد. شیره را به چغندر می افزاییم.


مرحله آخر: سرو چغندر سفید
زمانی که آب موجود در قابلمه به طور کاملا تبخیر شد و شیره باقی ماند. چغندر را داخل ظرف زیبایی ریخته و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز پخت چغندر سفید با شیره انگور مجلسی و خوشمزه

  1. چغندر به زمان زیادی برای مغز پخت شدن دارد.
  2. این دسر را هم سرد و هم گرم می توان سرو کرد.
  3. می توانید عسل و زعفران را جایگزین شیره کرد.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 64
نویسنده : melina

طرز تهیه ساندویچ مرغ با سس مایونز | مواد لازم و طرز تهیه ساندویچ مرغ با سس  مایونز

 

مواد لازم برای ساندویچ مرغ

  • سینه مرغ 300 گرم
  • سس مایونز 1/2 پیمانه
  • گردو 1/2 پیمانه
  • سیر 12 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • برگ کاهو 4 عدد
  • نان باگت 4 عدد
  • گوجه فرنگی به میزان لازم
  • نمک، فلفل به میزان لازم


طرز تهیه ساندویچ مرغ خانگی ساده

 

ابتدا مرغ را با پیاز، 1 حبه سیر له شده، نمک و فلفل کمی تفت داده آب جوشیده به آن می افزاییم و اجازه می دهیم تا کاملا پخته شود بعد از پخت کامل از داخل آب مرغ خارج کرده و اجازه می دهیم تا خنک شود.


مرحله دوم: افزودن مواد به مرغ ریش ریش
حالا مرغ پخته شده را ریز خرد یا ریش ریش می کنیم و با سیر، گردو و سس مایونز مخلوط می کنیم در نهایت نمک و فلفل سس آماده شده را اندازه کرده و اجازه می دهیم این مواد برای 30 دقیقه در یخچال بماند.

 

مرحله سوم: درست کردن ساندویچ مرغ
حالا نان ساندویچی را از وسط برش داده کاهو و برش ها گوجه را داخل نان قرار می دهیم و با سس مرغ آماده شده ساندویچ را پر می کنیم.


مرحله آخر: سرو ساندویچ مرغ
ساندویچ مرغ آماده شده را هم به طور کامل و هم برش خورده داخل سینی مزه می توانید استفاده کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه ساندویج مرغ با سس مایونز

  1. حتما نیازی نیست از سینه مرغ استفاده کنید می توانید تکه های استخوانی مرغ را پخته گوشت را از استخوان جدا کرده و استفاده کنید.
  2. اگر از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید و استفاده از سس مایونز برایتان مقدور نیست ماست چکیده یا موسیر را جایگزین سس کنید.
  3. در صورت تمایل می توانید از تکه های خیار شور هم در ساندویچ استفاده کنید.



بازدید : 65
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم سوپ مرغ

  • سینه مرغ ۲۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • لیمو ترش ۱ عدد
  • هویج متوسط ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه سوپ مرغ

 

ابتدا ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس مرغ را به همراه مقداری زردچوبه اضافه کنید ، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مرغ ۱۵ دقیقه داخل آب جوش بماند تا علاوه بر اینکه مرغ نیمپز شود و بوی زهمش نیز گرفته شود.


در مرحله بعد پوست پیاز و سیر را بگیرید و به صورت ریز خرد کنید سپس قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع اضافه کنید. در ادامه سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید.

پس از اینکه سیر و پیاز کمی نرم شدند مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه به خورد سیر و پیاز برود. حالا مرغ را به صورت دلخواه ( نگینی یا ریش ریش ) خرد کنید و به مخلوط سیر و پیاز اضافه کنید سپس کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید مرغ بپزد. پس از گذشت این زمان هویج ها را به صورت نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. ۱۵ دقیقه دیگر صبر کنید تا هویج ها هم بپزند سپس سیب زمینی ها را خرد کنید و اضافه کنید.



دلیل اینکه سیب زمینی را از هویج دیر تر اضافه می کنیم این است که اگر همزمان با هویج اضافه کنیم سیب زمینی زودتر می پزد و له می شود. حالا جعفری خرد شده را اضافه می کنیم و نمک و فلفل سوپ را اندازه می کنیم.

در پایان پس از اینکه سبزی سوپ به طور کامل پخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم. آب لیمو ترش را می توانیم در اواخر پخت سوپ بعد از اضافه کردن جعفری اضافه کنیم یا اینکه در زمان سرو اضافه کنیم.

 

نکات پخت سوپ مرغ

 

لعاب سوپ
سوپ مرغ به دلیل اینکه هیچ موادی ندارد که باعث لعاب شود ممکن است کمی آبکی می شود. برای جلوگیری از آبکی شدن سوپ مرغ می توانید مقدار کمی رشته سوپی به آن اضافه کنید. یک مشت رشته سوپی را به صورت خیلی ریز خرد کنید و در اواسط پخت به سوپ اضافه کنید.

رنگ سوپ
رنگ سوپ مرغ به دلیل اینکه به جز زردچوبه هیچ رنگ دهنده ای به آن اضافه نمی کنیم زرد رنگ می شود. در صورتی که می خواهید سوپ شما رنگ بهتری داشته باشد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را با روغن تفت دهید و در اواسط پخت سوپ به آن اضافه کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 75
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم خورش قیمه

  • لپه ۲۵۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • لیمو عمانی ۴ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • سیب زمینی درشت ۲ عدد
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه خورش قیمه

 

مرحله اول: آماده سازی لپه
برای تهیه خورش قیمه مجلسی بهتر است حدود ۲ ساعت قبل از شروع آشپزی لپه ها را در یک کاسه آب بخیسانید و هر ۳۰ دقیقه یک بار آب شان را تعویض کنید و برای اینکه بوی بد لپه از بین برود بهتر است لپه ها را داخل قابلمه ریخته و روی آن مقداری آب بریزید و چندتا جوش که خورد کف روی آن را بگیرد و آبکش کنید.

مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز
برای شروع آشپزی پیازها را به صورت ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود سپس مقداری زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زردچوبه و پیاز یکدست شوند. در همین حین گوشت را پس از شستشو به صورت قیمه ای خرد کنید.

 

 

مرحله سوم: افزودن لپه
در مرحله بعد گوشت را به قابلمه اضافه کنید و پس از کمی تفت دادن لپه هایی که از قبل خیسانده اید و جوش خورده را اضافه کنید و با دیگر مواد تفت دهید. در این مرحله تفت دادن مواد را تا زمانی که گوشت و لپه سرخ شوند باید ادامه دهید.

 

مرحله چهارم: افزودن رب
زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری فلفل سیاه به دیگر مواد اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا رب گوجه فرنگی سرخ شود. این کار علاوه بر اینکه بوی خامی رب را می گیرد باعث می شود خورش رنگ بهتری در پایان پخت داشته باشد.

 

مرحله پنجم: پخت خورش قیمه مجلسی
پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادید چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و با حرارت ملایم اجازه دهید گوشت و لپه به طور کامل بپزند. در این مرحله لیمو عمانی ها را با چنگال سوراخ کنید و به مدت ۱ ساعت در یک لیوان آب قرار دهید.


مرحله ششم: آماده سازی و افزودن لیموعمانی
این کار باعث می شود تلخی لیمو عمانی گرفته شود و طعم خورش را تلخ نکند یا می توانید لیموعمانی ها را وسط به دو نیم کرده و هسته لیمو را جدا کنید . پس از اینکه گوشت و لپه به طور کامل پختن لیمو عمانی ها را به خورش اضافه کنید. در این مرحله می توانید مقداری نمک و فلفل سیاه هم به خورش اضافه کنید.

 

مرحله هفتم: تهبه خورش قیمه مجلسی و خوشمزه
حالا باید خورش را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا به آرامی جا بیفتد. پس از اینکه خورش تقریبا آماده شد زعفران دم کرده را به آن اضافه کنید. در این مرحله می توانید کمی دارچین هم به خورش اضافه کنید. دارچین باعث می شود طعم خورش شبیه به طعم خورش های نذری شود.

پس از اضافه کردن زعفران خورش را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. در مرحله پایانی باید سیب زمینی را آماده کنید. برای این منظور سیب زمینی ها را به صورت خلالی یکدست خرد کنید و با آب سرد بشویید تا نشاسته اضافی روی سیب زمینی ها پاک شود.


مرحله هشتم: افزودن سیب زمینی
در مرحله بعدی سیب زمینی ها را آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید. یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. اجازه دهید روغن به حد کافی داغ شود سپس سیب زمینی ها را درون روغن سرخ کنید.

پس از اینکه سیب زمینی ها را سرخ کردید آنها را کنار بگذارید تا خورش کاملا آماده شود. پس از اینکه خورش به خوبی جا افتاد آنرا در ظرف خورشت خوری بکشید و با سیب زمینی های سرخ شده تزیین کنید. در پایان خورش قیمه را با برنج سرو کنید.

 

نکات پخت خورش قیمه

 

طعم خورش قیمه نذری
برای اینکه طعم خورش قیمه شبیه به خورش های نذری شود باید در مراحل پایانی پخت کمی دارچین ( برای ۴ نفر نصف قاشق مرباخوری دارچین یا یک چوب دارچین ) به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید که اگر پودر دارچین را در مراحل ابتدایی پخت خورش به آن اضافه کنید باعث کدر شدن رنگ خورش می شود.

البته اگر می خواهید در مراحل اولیه پخت خورش قیمه دارچین را اضافه کنید می توانید از چوب دارچین استفاده کنید. با انجام این کار طعم دارچین کاملا وارد خورش می شود و روی رنگ خورش نیز تاثیر منفی نمی گذارد.

 

جلوگیری از تلخ شدن خورش قیمه
همانطور که می دانید تلخ شدن خورش قیمه تنها یک دلیل دارد و آن هم لیمو عمانی است. به هیچ وجه لیمو عمانی را در اوایل پخت به خورش اضافه نکنید. ضمن اینکه با ترفند در آب قرار دادن لیمو عمانی می توانید تلخی لیموعمانی ها را تا حد زیادی بگیرید.

در صورتی که خورش قیمه شما تلخ شده است می توانید با اضافه کردن سیب زمینی تلخی آنرا تا حد زیادی بگیرید. برای این منظور نسبت به اندازه خورش خود سیب زمینی آبپز کنید و سپس سیب زمینی آبپز شده را کاملا له کنید و به خورش در حال پخت اضافه کنید.




بازدید : 69
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم برای ماهی قزل آلا

  • ماهی قزل آلا 1 عدد
  • روغن برای سرخ کردن به میزان لازم
  • نمک، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم
  • زعفران دم شده به میزان لازم
  • آب لیمو و یا نارنج به میزان لازم


طرز تهیه ماهی قزل آلا سرخ شده رستورانی

 


مرحله اول آماده سازی ماهی قزل آلا، ابتدا ماهی را خوب پاک کرده و بشویید و اجازه دهید رطوبت ماهی از بین برود.


مرحله دوم: مزه دار کردن ماهی قزل آلا
حالا نمک، فلفل، زرد چوبه و زعفران دم شده را با هم مخلوط کرده و تمام قسمت های ماهی را به این ادویه ها آغشته می کنیم و داخل ظرف درب دار گذاشته به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.

 

مرحله سوم: سرخ کردن ماهی قزل آلا
داخل تابه ای روغن ریخته و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود. حالا ماهی را داخل روغن گذاشته و اجازه می دهیم تا کاملا دو سمت ماهی برشته، مغز پخت و طلایی شود.


مرحله آخر: افزودن چاشنی به ماهی قزل آلا
در نهایت پخت که ماهی کاملا مغز پخت شده آب نارج را به ماهی افزوده و از روی حرارت بردارید. این کار به خوش طعم شدن ماهی بسیار کمک می کند و حالا نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ماهی قزل آلا رستورانی

  1. این ماهی را برای سرو در کنار سبزی پلو سال نو می توان تهیه کرد.
  2. بهتر و راحت تر است که ماهی را در ظرف تفلون سرخ کنید.
  3. ماهی را اول از سمت گوشت داخل تابه بگذارید تا سرخ شود.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 72
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم برای ماکارانی سویا

  • ماکارونی 400 گرم
  • سویا 1 پیمانه
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم


طرز تهیه ماکارونی با سویا و فلفل دلمه ای

 

مرحله اول آماده سازی سویا: سویا را داخل آب ریخته و به مدت 5 دقیقه زمان می دهیم تا کاملا نرم شود، حالا آبکش کرده و کاملا فشار می دهیم تا آب اضافی آن خارج شود.


مرحله دوم: آماده سازی سس ماکارونی
قابلمه مناسبی را روی حرارت بگذارید و داخل آن روغن بریزید، حالا پیاز را نگینی کنید و داخل روغن خوب تفت دهید.

 

مرحله سوم: افزودن فلفل دلمه ای و سویا
فلفل دلمه ای و سیر رنده شده را به پیاز افزوده و خوب تفت می دهیم تا عطر آن بلند شود، سپس سویا را افزوده و کاملا مواد را با هم تفت می دهیم.


مرحله چهارم: افزودن رب گوجه و ادویه
رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل و زردچوبه به مواد می افزاییم و خوب تفت می دهیم تا کاملا رنگ رب آزاد شود، 1/2 استکان آب افزوده درب ظرف را می گذاریم تا سس پخته و به غلیظ شود.


مرحله پنجم: آماده سازی ماکارونی
داخل قابلمه ای را تا نیمه آب می ریزیم و کمی نمک به آن می افزاییم، زمانی که به جوش آمد. ماکارونی را داخل آب جوش ریخته و به مدت 8 دقیقه آن را می پزیم و بعد ماکارونی را آبکش می کنیم و با آب می شوییم تا نشاسته اضافی آن خارج شود.


مرحله ششم: دم گذاشتن ماکارونی
حالا ته قابلمه مناسبی را کمی روغن می ریزیم و یک لایه سیب زمینی ورقه شده می چینیم، حالا یک لایه ماکارانی و یک لایه سس ریخته و این کار را ادامه می دهیم تا مواد به اتمام برسد.


مرحله آخر: دم گذاشتن و سرو ماکارانی با سویا
درب قابلمه را گذاشته و قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا کاملا دم بکشد، سپس دیس زیبایی را روی قابلمه گذاشته و ماکارانی را برمی گردانیم و سرو می کنیم نوش جان.


نکات مهم و فوت و فن تهیه ماکارانی با سویا برای 4 نفر

  1. بهتر است از سویای ریز برای تهیه این غذا استفاده کنید.
  2. اگر گوجه پوره شده را جایگزین رب کنید طعم بی نظیری پیدا می کند.
  3. نوع ماکارانی استفاده شده به سلیقه غذایی شما بستگی دارد.
  4. می توانید ماکارونی را تا پخت کامل بجوشانید و بعد داخل بشقاب کشیده و سس را روی آن بریزید و سرو کنید.



بازدید : 84
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم برای ترشی بادمجان

  • بادمجان قلمی 1 کیلو
  • سیر 200 گرم
  • سبزی ترشی خرد شده 100 گرم
  • هویج 250 گرم
  • فلفل سبز تند 3 عدد
  • سرکه 2 لیتر
  • گلپر 1 قاشق چای خوری
  • فلفل قرمز 1 قاشق چای خوری
  • سیاه دانه 1 قاشق چای خوری
  • نمک ، زردچوبه به میزان لازم


طرز تهیه ترشی بادمجان ساده و خوشمزه

 

ابتدا بادمجان و هویج را مطابق سلیقه خرد می کنیم و داخل قابلمه بزرگی می ریزیم.


مرحله دوم ترشی بادمجان
حالا سرکه، نمک، فلفل، گلپر، زردچوبه را روی مواد ریخته و حدود 10 دقیقه حرارت می دهیم سپس اجازه می دهیم تا خنک شود.

 

مرحله سوم ترشی بادمجان
در این مرحله مواد خنک شده ترشی را داخل شیشه ریخته و لا به لای آن سبزی معطر، سیر و فلفل سبز می گذاریم و در محیط آشپزخانه قرار داده و بعد از یک هفته قابل مصرف است و سپس در یخچال نگهداری کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ترشی بادمجان

  • ترشی آماده شده را در ظرف کاملا تمیز و خشک شیشه ای قرار دهید و داخل یخچال نگهداری کنید.
  • استفاده از سرکه سفید یا قرمز کاملا سلیقه ای است.
  • بهتر است از بادمجان قلمی استفاده کنید که تخم کمی داشته باشد.
  • سبزی ترشی شامل: جعفری، نعنا، ترخون به میزان مساوی.
  • اگر سبزی معطر شمال در دسترس داشتید 1 قاشق از آن هم با سبزی مخلوط کنید.
  • در تمام ترشی ها و همچنین این ترشی نوع خرد کرن مواد به دلخواه و مطابق سلیقه شما می باشد. مثلا می توانید بادمجان را حلقه ای خرد کنید، در این صورت ترشی بادمجان حلقه ای شکل خواهید داشت، یا به صورت نگینی خرد کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 71
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم عدسی

  • عدس ۲٫۵ لیوان
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • آرد ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • پیاز داغ و کره به مقدار لازم


طرز تهیه عدسی

 


مرحله اول: آماده سازی عدس
ابتدا عدس ها را پاک کنید و بمدت ۱ ساعت بگذارید داخل آب تا خیس بخورد.

مرحله دوم: تقت دادن پیاز
پیاز را پوست بگیرید و به دلخواه به صورت خلالی یا نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس آرد نیز اضافه کنید و کمی با پیاز تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود ( برای لعاب بیشتر آرد اضافه می شود)

 

مرحله سوم: پخت عدسی
عدس را به همراه چند پیمانه آب به پیاز اضافه کنید و حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا عدسی نیم پز شود.

 

مرحله چهارم: افزودن سیب زمینی
برای افزودن سیب زمینی دو راه وجود دارد. روش اول: سیب زمینی را به صورت نگینی ریز خرد کنید و داخل عدسی ریخته تا همراه با عدس پخته و نرم شود و یا سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل عدسی انداخته تا آبپز شود و زمانی که پخته و نرم شد از عدسی خارج کنید و با گوشتکوب دستی یا برقی خوب هم بزیند تا له و یا پوره شود.

 

مرحله پنجم: تهیه عدسی مجلسی لعاب دار
در انتهای پخت نمک و فلفل سیاه و قرمز را اضافه کنید و مواد را هم بزنید در انتها که عدس ما کاملا نرم و غلیظ شد از روی حرارت بردارید و داخل کاسه ریخته و به همراه کره و پیاز داغ یا روغن زیتون تزئین و میل کنید. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه عدسی صبحانه لعاب دار

  1. بهتر است از عدس زودپز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید به عدسی ۱ ق غذا خوری رب اضافه کنید.
  3. برای مقوی شدن عدسی می توانید آن را با عصاره گوشت یا قلم تهیه کنید.
  4. به دلخواه می توانید قارچ یا ماش نیز به همراه عدس بگذارید تا پخته شود.
  5. به دلخواه می توانید عدس پخته شده را به همراه سیب زمینی کمی بکوبید.
  6. مدام مواد عدسی را هم بزنید تا ته نگیرد.
  7. حرارت را کم و زیاد نکنید زیرا باعث می شود پوست عدس جدا شود.
  8. می توانید سیب زمینی ها را سرخ کنید و در انتهای پخت اضافه کنید.
  9. ریختن ادویه های مثل زیره و دارچین و زنجبیل اختیاری می باشد.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 73
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم حلوا

  • شکر ۱ لیوان
  • آرد سفید ۲ لیوان
  • پودر هل مقدار کمی
  • روغن مایع ۱/۲ لیوان
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه حلوا

 


مرحله اول: تهیه شربت حلوا
برای تهیه شربت حلوا ابتدا یک قابلمه کوچک روی حرارت قرار دهید سپس ۱ لیوان آب داخل آن بریزید. در ادامه گلاب را به همراه شکر و پودر هل به قابلمه اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل درون آب حل شود.پس از اینکه شکر حل شد زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کنید و با دیگر مواد مخلوط کنید. پس از اینکه شربت آماده شد آنرا روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید چون زمانی که می خواهید آنرا به آرد اضافه کنید باید داغ باشد.

مرحله دوم: تفت دادن آرد
در مرحله بعدی آرد را دو مرتبه الک کنید تا کاملا صاف و یکدست شود سپس یک ظرف مناسب روی حرارت قرار دهید و روغن مایع را داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن مایع داغ شد حرارت زیر قابلمه را ملایم کنید تا روغن داغ بماند. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را تفت دهید تا تغییر رنگ دهید و رنگش کمی مایل به کرمی شود. توجه داشته باشید که این مرحله خیلی مهم است چون اگر از آرد غافل شوید سریع ته می گیرد.

 

مرحله سوم: تهیه حلوا مجلسی
اگر آرد بسوزد طعم حلوای شما خراب می شود. پس از اینکه رنگ آرد تغییر کرد روغن را به صورت داغ به آرد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا روغن و آرد کاملا یکدست شوند. حرارت زیر تابه را کم کنید و شربت را کم کم به حلوا اضافه کنید.مواد را با قاشق خوب مخلوط کنید تا حلوا حالت خمیری به خود بگیرد. نکته ی مهم در تهیه حلوا این است که وقتی وسط ظرف جمع شد از رو شعله بردارید و ظرف را با دست آروم به دو طرف تکون بدید که بهش میگن قنداق پیچ کردن یا گهواره کردن که باعث می شود حلوا جا بیفته و روغن بی اندازد پس از اینکه حلوا روغن انداخت و آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرتان بکشید. برای تزیین حلوای زعفرانی می توانید از خلال پسته ، خلال بادام و پودر نارگیل استفاده کنید.نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه حلوا مجلسی و ساده

  1. می توانید مقدار مساوی از روغن مایع و روغن جامد استفاده کنید تا حلوای نرمی داشته باشید.
  2. افزودن کمی کره مزه و طعم بسیار خوبی به حلوا می دهد.
  3. آرد سفید طعم حلوا را بهتر می کند اما آرد سنگگ حلوا را مقوی تر می کند پس به دلخواه می توانید از هر نوع آردی که دوست دارید استفاده کنید.
  4. می توانید در انتها حلوا را نصف کنید و به نصف دیگر کمی پودر کاکائو بزنید تا حلوا دو رنگ داشته باشید.
  5. شربت نباید خیلی غلیظ شود در حدی که دانه شکر حل شود اگر شربت حلوا کم باشد حلوا منسجم و بافت نرمی نخواهد داشت.
  6. اگر شربت را بیش از اندازه به حلوا اضافه کردید و حلوا شل شد تنها راه آن مجدد روی حرارت گذاشتن و تبخیر شدن آب آن است.
  7. اگر شل بودن حلوا به دلیل استفاده زیاد از روغن بود می توانید کمی آرد تفت داده شده بریزید.
  8. روغن جامد به پوک شدن حلوا کمک می کند و روغن مایع به براق شدن حلوا.
  9. برای تزئین با ماسوره باید حلوا گرم باشد ولی به صورت ساده اجازه دهید کمی خنک شود سپس داخل دیس بریزید.



بازدید : 91
نویسنده : melina

See the source image

 

مواد لازم ذرت مکزیکی

  • ذرت ۱ قوطی
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • کره ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
  • سس سفید ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و آویشن به اندازه کافی

 

طرز تهیه ذرت مکزیکی

 

برای تهیه ذرت مکزیکی خانگی ابتدا در قابلمه ای کره را می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم آب شود و بعد ذرت را اضافه می کنیم(اگر از کنسرو ذرت استفاده می کنید آب آن را جدا کنید و ذرت را در قابلمه بریزید)

و صبر می کنیم تا کمی نرم شود و بعد قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و خیلی سریع آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی کمی درشت خرد می کنیم و به ذرت اضافه می کنیم و حرارت را ملایم رو به کم می کنیم

و پیاپی هم میزنیم و کمی آب لیمو ترش اضافه می کنیم تا رنگ قارچ ها تغییر نکند و درب قابلمه را می گذاریم و صبر می کنیم تا قارچ ها نیز کمی نرم شوند و بعداز ۵ دقیقه به آن سر می زنیم احتمال دارد قارچ ها آب انداخته باشند حرارت را بیشتر می کنیم


و مواد را مخلوط می کنیم تا آب قارچ ها تبخیر شود و بعد حرارت را کم می کنیم و آویشن،فلفل سیاه و کمی نمک روی مواد می پاشیم و مخلوط می کنیم و سس مایونز را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا با تمام مواد آشته شود

و بعد پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و کمی با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت ها برسد سپس درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم تا پنیر پیتزا در مواد ذوب و کشدار شود.

می توانید کالباس نیز به این ترکیب اضافه کنید و یا سیب زمینی سرخ کنید و در کنار ذرت مکزیکی سرو کنید. پس از ۳ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و ذرت مکزیکی داغ را در ظرف های مورد نظر می کشیم و نوش جان کنید.