پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 72
نویسنده : melina

3 طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی با مرغ یا تن ماهی و پنیر و لوبیا |  مجله کوروش

 

 

مواد لازم سالاد ماکارونی ساده

  • ژامبون ۳۰۰ گرم
  • خیارشور ۶ عدد
  • هویج کوچک ۲ عدد
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
  • ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
  • شوید خشک ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص سالاد ماکارانی

  • مایونز ۱/۵ پیمانه
  • خردل ۱ ق غذا خوری
  • خامه ۲ ق غذا خوری
  • ماست ۳ ق غذا خوری
  • آبلیمو ترش ۳ ق غذا خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه ۱ ق چای خوری
  • پودر سیر ۲ ق چای خوری
  • آویشن ۱ ق چای خوری
  • پول ببیر(دلخواه) ۱ ق چای خوری

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس

 

مرحله اول: پخت سیب زمینی و هویج
برای تهیه سالاد ماکارونی مجلسی ابتدا سیب زمینی ها و هویج ها را می شوریم سپس در یک قابلمه قرار می دهیم و تا روی آن ها آب میریزیم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا به حدی پخته شوند که زمان مخلوط کردن با دیگر مواد سالاد له نشوند. بهتر است هویج و سیب زمینی کمی دندون گیر باشند و به طور کامل له نشوند. پس از آبپز شدن هویج ها و سیب زمینی ها را روی تخته میگذاریم و به شکل مربع های کوچک یا اصطلاحا نگینی خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم.

 

مرحله دوم: پخت ماکارانی
ماکارانی فرمی ها را در قابلمه ای می ریزیم و روی آن ها آب به مقداری می ریزیم که اگر هم بزنیم ماکارانی ها در آب شناور باشند و کم تر از نصف قاشق روغن مایع (برای اینکه ماکارانی ها به یکدیگر نچسبند) و کمی نمک نیز می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا حدودا ۱۰ دقیقه ( دقیق زمان پخت هر ماکارانی روی جلد آن نوشته شده برای اطمینان روی بسته بندی را مطالعه کنید ) بعد که پخته شد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن کاملا خارج شود.

 

مرحله سوم: آماده سازی مواد سالاد
می توانیم در هنگامی که ماکارانی در حال پخت است ژامبون و خیار شورها را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های مربع شکل یکدست خرد کنیم و زمانی که ماکارانی فرمی ها آبکش کردیم با هم به کاسه مواد اضافه می کنیم.نخود فرنگی کنسروی و یا پخته شده از قبل را همراه با شوید خشک به مواد اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: تهیه سس
داخل یک کاسه کوچک تمام مواد سس را بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود سپس در انتها روی مواد سالاد ماکارانی ریخته و مواد را خوب زیر و رو کنید تا یکدست شود و سس به خورد سالاد برود.


مرحله پنجم: تهیه سالاد ماکارانی مجلسی
(دقت کنید که با عجله و پیاپی مواد را مخلوط نکنید چون ممکن است مواد خرد یا له شوند پس به آرامی سالاد را مخلوط می کنیم) در آخر سالاد ماکارانی را در ظرف مورد نظر می ریزید و با ذرت،خیارشور و گوجه فرنگی تزئین می کنیم و روی آن را سلفون می کشیم و در یخچال می گذاریم تا خوب فرم بگیرد و بعد از ۱الی۲ ساعت آماده سرو است.نوش جان ، نکته اینکه اگر در ساعات طولانی قصد دارید سالاد را در یخچال بگذارید بهتر است سس آن را ۱الی ۲ ساعت قبل از مصرفتان به سالاد اضافه کنید تا سالاد تازگی خود را حفظ کرده باشد.

 

سالاد ماکارونی رژیمی

سالاد ماکارونی را به طور متداول با سس هایی مثل سس مایونز یا سس فرانسوی سرو می کنند که به همین جهت کالری آن بالا می رود و برای کسانی که در رژیم لاغری هستند یا به هر دلیل نمی خواهند غذاهای پر کالری مصرف کنند مناسب نیست. برای رفع این مشکل می توانید سس سالاد را در منزل به صورت دست ساز درست کنید تا کالری آن تقریبا نصف شود. برای این منظور سس مایونز را با ماست کم چرب ، مقداری فلفل سیاه و آب لیمو ترش مخلوط کنید و به عنوان سس به سالاد اضافه کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه سالاد ماکارانی با کالباس و سیب زمینی

  1. اگر تمایل دارید از مرغ بجای کالباس استفاده کنید ابتدا سینه مرغ را با کمی برگ بو و پیاز ادویه آبپز کنید سپس ریش ریش کنید و بجای کالباس یا ژامبون استفاده کنید.
  2. می توانید بجای استفاده از کالباس از سوسیس نیز استفاده کنید.
  3. سالاد هر چقدر بیشتر داخل یخچال بماند و سس به خورد سالاد برود خوشمزه تر می شود.
  4. اگر مواد سس را در اختیار نداشتید می توانید از مخلوط سس مایونز و ادویه فقط استفاده کنید ولی ترکیب گفته شده برای سالاد ماکارانی فوق العاده می باشد.
  5. برای رنگ دار شدن سالاد ماکارانی بهتر است به پاستا در حال جوش کمی زردچوبه اضافه کنید.
  6. حتما بلافاصله بعد از پخت پاستا آن را آب سرد شسته و زیر و رو کنید تا نشاسته اضافی آن خارج شوند و بگذارید تا کاملا خشک شود تا جذب سس آن کمتر شود.
  7. به دلخواه به مواد سالاد می توانید چند عدد فلفل دلمه رنگی استفاده کنید تا طعم بی نظیری به سالاد بدهد.
  8. اگر تمایل دارید می توانید از کمی قارچ تفت داده شده نیز استفاده کنید.
  9. خیار شور نباید در این سالاد کم باشد و به خاطر افزودن خیارشور حواستان به مقدار نمک سس باشد.
  10. در صورت تمایل به جای استفاده از سیب زمینی می توانید از تخم مرغ آبپز استفاده کنید.



بازدید : 84
نویسنده : melina

آخرین خبر | طرز تهيه کوکو سيب زميني به روش رستوراني!

 

مواد لازم کوکو سیب زمینی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • سیب زمینی متوسط ۵ عدد
  • شوید خشک ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی


طرز تهیه کوکو سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها را بشویید سپس داخل یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه چند لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و آنرا روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید و سیب زمینی ها به مدت ۳۰ دقیقه در آب جوش بمانند تا آبپز شوند.

پس از اینکه سیب زمینی ها آبپز شدند اجازه دهید کمی خنک شوند سپس پوست شان را جدا کنید. در ادامه سیب زمینی ها را با رنده بزرگ رنده کنید یا با گوشکوب بکوبید سپس داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید.

در مرحله بعدی پیاز را پوست بگیرید و به صورت جداگانه رنده کنید سپس با فشار دست آب اضافی پیاز را بگیرید و آنرا به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید.

 

سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به تخم مرغ ها اضافه کنید. اضافه کردن شوید خشک اختیاری است در صورتی که می خواهید شوید خشک اضافه کنید آنرا به تخم مرغ ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود.

در مرحله بعدی تخم مرغ را به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست و منسجم شوند. حالا مایه کوکو آماده است و در مرحله بعد باید آنرا سرخ کنید ، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو بردارید و به آن شکل دهید سپس در روغن بیندازید. می توانید از قالب های مخصوص هم برای یکدست شدن کوکوها استفاده کنید.

پس از اینکه یک سمت کوکوها سرخ شد آنها را برگردانید تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. کوکو سیب زمینی را می توانید به صورت قالبی هم سرخ کنید. پس از اینکه کوکوها آماده شد آنها را به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و نان سرو کنید.

 

پخت کوکو سیب زمینی در فر

در صورتی که می خواهید کوکو سیب زمینی خود را در فر بپزید یک قالب مناسب را با روغن کمی چرب کنید سپس مایه کوکو سیب زمینی را داخل قالب بریزید. پس از اینکه مایه کوکو را داخل قالب ریختید حتما روی قالب را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد از قبل روشن کنید تا کاملا گرم شود سپس قالب حاوی مایه کوکو سیب زمینی را داخل طبقه وسط فر قرار دهید. برای پخت کوکو سیب زمینی بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

البته باید به نکته مهم توجه داشته باشید که درجه حرارت فرها متفاوت است و شما در کمترین زمان یعنی ۳۵ دقیقه حتما به کوکوی خود سر بزنید تا در صورتی که کوکو به طور کامل پخته بود آنرا از فر خارج کنید و غذایتان نسوزد.

 

کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا
استفاده از پنیر پیتزا باعث خوشمزه تر شدن کوکو سیب زمینی می شود ولی به این نکته توجه داشته باشید که کالری غذا را خیلی بالاتر می برد. برای پخت کوکو سیب زمینی با پنیر پیتزا بهتر است کوکو سیب زمینی را در فر درست کنید.

برای این منظور می توانید پنیر را میان مایه کوکو یا مانند پیتزا روی آن قرار دهید که به سلیقه خودتان بستگی دارد. نیمی از مایه کوکو را در قالب فر قرار دهید میان آنرا با پنیر پیتزا پر کنید و باقیمانده مایه کوکو را اضافه کنید و قالب را در فر قرار دهید تا کوکو آماده شود.

کوکو سیب زمینی سوخاری
برای اینکه کوکو سیب زمینی را به صورت سوخاری طبخ کنید لازم است که مایه کوکو را کمی شل تر از حالت معمول درست کنید. در زمان سرخ کردن کوکوها آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط کنید و جلوی دست خود قرار دهید.

مقداری از مایه کوکو بردارید و با دست یا قالب به آن شکل دهید سپس درون آرد سوخاری بغلتانید تا تمام قسمت های آنرا آرد سوخاری پوشش دهد. در پایان مانند فلافل داخل تابه گود و پر روغن بیندازید تا کوکو ها سرخ شوند.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 93
نویسنده : melina

شما چلو گردن خوشمزه مجلسی تو خونه به روش رستورانی تهیه کنید

 

مواد لازم چلوگوشت

  • سیر ۲ عدد
  • برگ بو ۴ عدد
  • پیاز بزرگ ۲ عدد
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • زعفران ۶ قاشق غذاخوری
  • گوشت گردن گوسفندی ۱ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه چلو گوشت
ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا کمی داغ شود و سپس پیاز ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند

و زردچوبه روی آن می ریزیم و مجددا تفت می دهیم تا پیاز کاملا آغشته به زردچوبه و طعم دار شود و در آخر داخل قابلمه ای میریزیم. گوشت را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با قلم مو آشپزخانه زعفران دم کرده را روی گوشت می کشیم

تا کاملا با زعفران آغشته شود و سپس مقداری فلفل سیاه نیز روی گوشت می پاشیم و در آخر گوشت طعم دار شده را داخل قابلمه می گذاریم و اجازه می دهیم تا با پیاز گوشت تغییر رنگ دهد و سرخ شود.(حتما حرارت را کم می کنیم تا پیاز ها سوخته نشوند)

رب گوجه فرنگی را نیز می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگ آن زیباتر شود و کاملا سرخ شود و آن وقت ۸ لیوان آب روی مواد داخل قابلمه می ریزیم و حرارت را زیاد می کنیم تا بجوش بیاید،وبعد حرارت را ملایم می کنیم تا گوشت کاملا پخته شود.

سیرها را پوست می گیریم سپس می شوییم و به همراه چوب دارچین و برگ بو به گوشت اضافه می کنیم تا گوشت طعم دار شود. توجه داشته باشید چلو گوشت غذایی است که مانند دیگر غذاهای سنتی ایرانی هر چقدر زمان بیشتری روی حرارت بماند بهتر می شود.

زمانی که لازم است تا چلو گوشت ما کاملا پخته شود ۳ الی ۴ ساعت است پس از این زمان گوشت کاملا پخته شده و کمی آب چلو در قابلمه داریم. چلو گوشت را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پلو زعفرانی ، شوید پلو یا باقالی پلو سرو می کنیم.نوش جان

 

چلو گوشت بدون رب گوجه فرنگی

چلو گوشت های بیرونی و رستورانی معمولا بدون استفاده از رب گوجه فرنگی طبخ می شوند ، البته چلوگوشت خانگی همانطور که در دستور بالا هم مشاهده می کنید دارای رب گوجه فرنگی می باشد. رب گوجه فرنگی باعث می شود غذا رنگ بهتری بگیرد.

در صورتی که دوست ندارید این غذا را با رب گوجه فرنگی طبخ کنید کافیست رب گوجه فرنگی را از لیست مواد حذف کنید. البته برای اینکه چلوگوشت شما زیبا و مجلسی باشد باید از مقدار مناسبی زعفران استفاده کنید تا رنگ چلو گوشت زعفرانی شود.




بازدید : 79
نویسنده : melina

یک راز خوشمزه؛ طرز تهیه شیرینی کشمشی با پیمانه و با روش‌های مختلف

 

مواد لازم شیرینی کشمشی

  • آرد ۲۵۰ گرم ( ۲ پیمانه )
  • کره ۱۸۸ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • پودر قند ۱۸۰ گرم ( ۱/۳ پیمانه + ۳ ق غذا خوری)
  • کشمش پلویی ۱۲۰ گرم ( ۲/۳ پیمانه)
  • اسانس وانیل ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه شیرینی کشمشی


مرحله اول: مخلوط کردن کره و پودر قند
برای تهیه شیرینی کشمشی خانگی ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.سپس کره را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و پودر قند و اسانس وانیل را به آن می افزاییم و با همزن خوب هم می زنیم.

 

مرحله دوم: تهیه مایه شیرینی کشمشی
تا مخلوط یکدست و کرم رنگی بدست بیاوریم. بعد تخم مرغ را به مایه اضافه می کنیم و مجددا با همزن خوب می زنیم تا تخم مرغ با مایه یکدست شود و آرد را کم کم می افزاییم و مخلوط می کنیم تا تمام آرد را در مایه بریزیم و با هم مخلوط کنید.

 

مرحله سوم: افزودن کشمش
سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم و روی ۱۶۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا گرم شود. سپس کشمش را اضافه می کنیم(اگر کشمش شما بسته بندی است که نیاز به تمیز کردن ندارد و آماده مصرف است

اما اگر از کشمش محلی استفاده می کنید آن ها را پاک می کنیم و حداقل ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم تا نرم و تمیز شود و بعد آبکش می کنیم و مصرف می کنیم)و سعی می کنیم کشمش به همه جای مایه نفوذ داشته باشد.

 

مرحله چهارم: ریختن شیرینی کشمشی در سینی
در ادامه مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا منسجم شوند. کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و مایه شیرینی را در قیف می ریزیم و به اندازه یک گردو از مایه روی کاغذ روغنی می ریزیم و با فاصله مجددا مایه شیرینی می ریزیم(چون مایه پس از پخت پهن می شود و نیاز به جا دارد).

 

مرحله پنجم: پخت شیرینی کشمشی
سپس تا جایی که سینی جا دارد از مایه شیرینی روی کاغذ روغنی می ریزیم و سینی را در فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد شیرینی ها پخته شوند. برای اینکه مطمئن شویم که شیرینی ها پخته شده اند

یا نه لبه های شیرینی ها را نگاه می کنیم اگر طلایی شده بودند شیرینی ها آماده شده اند و سینی را از فر بیرون می آوریم و صبر می کنیم تا شیرینی کشمشی ها کمی خنک شوند و بعد از روی کاغذ روغنی آرام جدا می کنیم و در ظرف می چینیم. نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه شیرینی کشمشی خانگی و نرم

  1. بجای کره می توانید از روغن جامد استفاده کنید ولی طعم و مزه کره در این شیرینی محسوس می باشد.
  2. این شیرینی را تا ۱۰ روز می توانید در ظرف دربسته نگهداری کنید.
  3. بسته به سایز که مواد را می ریزید حدود ۳۰ تا شیرینی کشمشی خواهید داشت.
  4. می توانید شیرینی کشمشی را در تابه دو طرفه و بدون فر تهیه کنید.
  5. اگر از روغن جامد استفاده کردید حتما باید به صورت صاف تهیه شده باشد و ممکن است با توجه به میزان ریختن آردها کمی بیشتر آرد مصرف شود.
  6. برای اینکه کشمش ها به ته شیرینی نروند آن ها را با ۱ ق آرد مخلوط کنید و الک کنید تا آرد اضافی آن خارج شود سپس داخل مواد شیرینی بریزید.
  7. به دلخواه می توانید ۱ ق چای خوری بیکینگ پودر به مواد فوق اضافه کنید و با آرد مخلوط کنید.



بازدید : 77
نویسنده : melina

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ ساده با طعم فوق العاده خوشمزه

 

مواد لازم زرشک پلو با مرغ

  • برنج ۴ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • زرشک ۱ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • سینه یا ران مرغ ۴ تکه
  • آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق چایخوری
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری

 

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ

 

مرحله اول:
ابتدا در تابه ای کمی روغن اسپری می کنیم و یا یک قاشق روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود،سپس تکه مرغ ها را در تابه قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا سرخ شود

بعد از گذشت ۵ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و نگاه می کنیم اگر سرخ شده بود که آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم سرخ شوند اگر نه مجددا درب قابلمه را می گذاریم تا طلایی و سرخ شود. پوست پیاز را می گیریم

و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیر را نیز پوست می گیریم و آبکشی می کنیم ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای (قصد داریم در آن مرغ را بپزیم)کمی روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کنید

سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و آن وقت نمک،فلفل و آبلیمو به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در آخر تکه مرغ های سرخ شده را در قابلمه می چینیم و ۲ الی ۳ لیوان آب روی مواد و مرغ ها می ریزیم

و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزند. حدودا ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ زمان لازم است تا سس مرغ غلیظ شود و روغن بیاندازد. ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن شعله قابلمه مرغ ۱ قاشق از زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

 

زرشک را در در ظرفی می ریزیم و روی آن آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. برای پخت برنج ابتدا در قابلمه ای ۸ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید و مقداری نمک داخل آب می ریزیم.

برنج را بستگی به نوع آن و میزان مهارت داشتن ما در پخت آن می توانیم از قبل در ظرف آبی بریزیم تا خیس بخورد و یا اگر مهارت نداریم زمانی که آب بجوش آمد برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل آب جوش میریزیم.

ابتدا که برنج را داخل قابلمه می ریزیم از جوش می افتد برنج را هم می زین و رها می کنیم تا مجددا به جوش بیاید ۴ الی ۵ دقیقه که گذشت مجددا یک هم می زنیم و چند دانه از برنج را از آب خارج می کنیم و زیر دندان امتحان می کنیم

اگر اطرافش پخته بود ولی مغز ان سفت بود زمان آبکشی برنج است،در غیر این صورت باید زمان داد تا بپزد. برنج را در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا آب داخل قابلمه کاملا خشک شود

سپس مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم و برای ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی را پوست می گیریم و ورقه ورقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر را روی ته دیگ می ریزیم.


و در آخر درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و آن وقت حرارت را کم می کنیم و اگر دوست داشتید توری زیر قابلمه قرار می دهیم تا به مرور زمان برنج بپزد. زرشک را در آبکش می ریزیم و در تابه ای کره را قرار می دهیم تا آب شود

سپس زرشک را داخل کره می ریزیم و با حرارت کم تفت می دهیم و شکر را اضافه می کنیم تا شکر کاراملی شود در انتها ۱ قاشق زعفران دم کرده باقی مانده را به آن می افزاییم و در حد ۳۰ ثانیه تفت می دهیم سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و هم می زنیم تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

در پایان پس از اینکه غذا آماده شد برنج را در دیس می کشیم سپس مقدار کمی از برنج را با زرشک در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم و روی برنج را با زرشک تزیین می کنیم. مرغ را هم در ظرف خورشت می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 75
نویسنده : melina

طرز تهیه سوپ جو قرمز خوشمزه هتلی به صورت مرحله به مرحله

 

مواد لازم سوپ جو قرمز

  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • هویج کوچک یا متوسط ۲ عدد
  • روغن مایع ۱ قاشق غذاخوری
  • سینه مرغ نصف یک سینه کامل
  • جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • جو پوست کنده ۱ پیمانه ( لیوان متوسط )
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سَر پُر
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه سوپ جو قرمز

 

مرحله اول:
ابتدا جو پوست کنده را در مقداری آب بخیسانید و به مدت حداقل ۶ ساعت کنار بگذارید تا به خوبی خیس بخورد. بهتر است جو را از شب قبل بخیسانید. پس از گذشت این مدت جو پوست کنده را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید.

 

حرارت زیر جو باید متعادل باشد. توجه داشته باشید که هر چند دقیقه یک بار باید جو را هم بزنید تا ته نگیرید و به ته قابلمه نچسبد. جو باید تا زمانی که لعاب بیندازد روی حرارت بماند. زمانی که جو به خوبی لعاب انداخت آنرا از روی حرارت کنار بگذارید.

 

در مرحله بعد یکی از پیازها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید. قابلمه ای که برای تهیه سوپ در نظر گرفته اید روی حرارت بگذارید و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع به آن اضافه کنید. در صورتی که روغن بیش از اندازه داخل قابلمه بریزید سوپ شما چرب خواهد شد.

در ادامه پیاز خرد شده را داخل قابلمه بریزید و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید ( می توانید هویج ها را با رنده درشت رنده کنید ) و به پیاز تفت داده شده اضافه کنید و چند دقیقه با پیاز تفت دهید.


پس از اینکه هویج و پیاز را کمی تفت دادید مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خورد پیاز و هویج برود. سینه مرغ را به همراه ۲ لیوان آب ، ۱ پیاز و مقداری زردچوبه داخل یک قابلمه کوچک بریزید

و روی حرارت قرار دهید تا نیمپز شود. ( البته باید آبپز کردن سینه مرغ را اوایل شروع آشپزی انجام دهید تا در اواسط پخت سوپ معطل نشوید ) پس از اینکه سینه مرغ نیمپز شد آنرا به صورت ریش ریش ریز خرد کنید و به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید.

سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه پیاز و هویج کمی تفت دهید تا سینه مرغ کمی سرخ شود. در مرحله بعد جو را به همراه ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریع تر به جوش بیاید.


پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت سوپ رب گوجه فرنگی را با کمی روغن در یک تابه کوچک تفت می دهیم تا طعم خامی رب گرفته شود.

پس از سرخ شدن رب آنرا با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس به سوپ اضافه می کنیم. در ۱۵ دقیقه پایانی نمک سوپ را اندازه می کنیم و به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم. در همین مرحله جعفری خرد شده را هم اضافه می کنیم

و دیگر درب قابلمه را نمی گذاریم تا رنگ جعفری سبز و با طراوت بماند. می توانید کمی از جعفری را برای تزیین روی سوپ جو قرمز نگه دارید. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری می ریزیم و به همراه آبلیمو یا لیمو ترش تازه سرو می کنیم.


لعاب انداختن سوپ جو

شاید خیلی از دوستان هنگام پخت سوپ جو با این مشکل روبرو شوند که سوپ شان آبکی شود و لعاب کافی را نداشته باشد. برای رفع این مشکل در زمان اضافه کردن جو پوست کنده به قابلمه سوپ مقدار کمی رشته سوپ خرد کنید و به سوپ اضافه کنید.

این فوت کوزه گری باعث می شود سوپ شما لعاب خیلی خوبی بگیرد. البته به این نکته توجه داشته باشید که مقدار خیلی کمی رشته اضافه کنید ، چون اضافه کردن رشته زیاد باعث می شود سوپ شما خیلی سفت و غلیظ شود.




بازدید : 70
نویسنده : melina

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی با جو پرک و خامه

 

مواد لازم سوپ شیر

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • جو پرک ۱۰۰ گرم
  • هویج متوسط ۱ عدد
  • قارچ ۲۵۰ گرم
  • شیر ۵۰۰ سی سی ( نیم لیتر )
  • آبلیمو ۱ قاشق سوپخوری
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • جعفری خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه سوپ شیر

 

مرحله اول: پخت مرغ
ابتدا سینه مرغ را پس از شستشو به همراه ۴ لیوان آب و کمی نمک و ۱ عدد پیاز ۴ قاچ شده به قابلمه اضافه کنید.حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب به جوش بیاید ، پس از اینکه آب به جوش آمد حرارت را کم کنید تا مرغ به آرامی بپزد. پس از اینکه مرغ پخت آنرا از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود سپس به صورت ریش ریش ریز خرد کنید.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز
پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و سبک شود.پس از اینکه پیاز نرم و شفاف شد مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانیکه زردچوبه کاملا با پیاز یکدست شود(اگر دوست دارید سوپ شما سفید بماند زردچوبه را خیلی کم یا حذف کنید).


مرحله سوم:افزودن هویج و جو
در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد کنید. پس از خرد کردن هویج آنرا به همراه جو پرک به قابلمه پیاز اضافه کنید سپس آب مرغ مرحله دوم را صاف کنید و آب مرغ اضافه کنید. در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا جو پرک لعاب بیندازد ، جو پرک حدود دو ساعت باید روی حرارت بماند تا لعاب بیندازد.نکته مهم در این مرحله این است که جو پرک سریع به ته قابلمه می چسبد ، پس هر چند دقیقه یک بار جو پرک را هم بزنید تا سوپ ته نگیرد. پس از اینکه جو پرک لعاب انداخت مرغ ریش ریش را به همراه شیر به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید شیر به خورد مواد برود.

 

مرحله چهارم: پخت سوپ شیر
در همین حین قارچ را به صورت دلخواه خرد کنید ( برای زیباتر شدن سوپ بهتر است به صورت ورقه ای خرد کنید ) و با مقداری روغن در یک تابه کوچک تفت دهید تا قارچ نرم شود. آبلیمو را هم در این مرحله به قارچ اضافه کنید تا از سیاه شدن قارچ جلوگیری کند.پس از اینکه قارچ را تفت دادید و نرم شد آنرا به قابلمه سوپ اضافه کنید. در این مرحله نمک و فلفل سوپ را اندازه گیری کنید و در صورت کمبود نمک یا فلفل سیاه اضافه کنید. اگر می خواهید سوپ خیلی غلیط نباشد آنرا پس از چند قُل از روی حرارت بردارید.توجه داشته باشید سوپ شیر هر چقدر بیشتر روی حرارت بماند سفت تر می شود. پس از اینکه سوپ آماده شد آنرا در ظرف سوپخوری بکشید و با جعفری خرد شده تزیین کنید. اگر مشکلی با کالری و چربی خامه ندارید می توانید کمی خامه هم به سوپ شیر اضافه کنید.

 

فوت و فن های تهیه سوپ شیر

  1. بهتر است برای تهیه سوپ شیر فلفل سفید تهیه کنید تا سوپ شما خوش رنگ باقی بماند.
  2. می توانید مرغ را حذف کنید و فقط از عصاره مرغ استفاده کنید.
  3. نیازی نیست آب قارچ ها کشیده شود در حد تفت دادن کافی می باشد.
  4. برای غلظت و لعاب بیشتر می توانید یک سیب زمینی رنده شده را اضافه کنید و یا ۲ ق غذا آرد را در آب یا شیر حل کنید و اضافه کنید.
  5. در قابلمه باید در طول پخت نیمه باز باشد.
  6. برای نبریدن شیر در هنگام پخت بهتر است شیر در دمای محیط باشد سپس استفاده شود و نباید مستقیم از یخچال بریزید.
  7. زمان افزودن خامه بسیار مهم است نباید سوپ در حال جوشیدن باشد.
  8. بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.



بازدید : 71
نویسنده : melina

طرز تهیه پنکیک ساده به روش خانگی با طعمی بی نظیر

 

مواد لازم برای ۸ پنکیک

  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • آرد سفید ۱ پیمانه
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • روغن مایع به میزان کافی
  • بکینگ پودر ۱ و ½ قاشق چایخوری


طرز تهیه پنکیک

 

مرحله اول : آماده سازی مواد پنکیک
ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و آب شود سپس در کاسه ای جادار و بزرگ آرد سفید را می ریزیم و در ادامه نمک ، شکر و بکینگ پودر را به آن می افزاییم و مواد را با قاشق مخلوط می کنیم.

 

مرحله دوم : تهیه مایه پنکیک
تخم مرغ را در کاسه ای می شکنیم و با چنگال هم می زنیم و شیر را کم کم به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم و بعد کره ذوب شده را می افزاییم و هم می زنیم تا منسجم شوند. مواد مخلوط شده با شیر را داخل کاسه آرد سفید می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. (زیاد هم زدن باعث سفت شدن پن کیک ها می شود) می توانید مواد پنکیک را از صافی عبور دهید تا گوله آرد باز شود و مایه یکدست و صافی داشته باشید.

 

سوم : سرخ کردن پنکیک

سپس در تابه ای که مخصوص پنکیک باشد و گرد باشد یا تابه ای که در دسترس داریم را روی حرارت می گذاریم و مقداری روغن در آن اسپری می کنیم

و صبر می کنیم تا داغ شود و به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه کیک بر می داریم و داخل تابه می ریزیم و خود مایه پخش می شود و به صورت دایره می شود. بالای سر پن کیک می مانیم چون خیلی سریع سرخ می شود.

مایه را که ریختم بعد از ۱ دقیقه بعد روی آن حفره های مانند سوزن سوزن هایی ایجاد می شود این یعنی در حال سرخ شدن است.کمی لبه آن را بر می گردانیم اگر به رنگ کاراملی یا قهوه ای در آمده بود خیلی راحت با یک کفگیر آن را بر می گردانیم

تا طرف دیگر آن پخته و کاراملی رنگ شود.پنکیک خیلی راحت بلند می شود و اصلا به تابه نمی چسبد. پنکیک که آماده شد در بشقابی قرار می دهیم و باقی مواد را نیز به همین صورت آماده می کنیم و با مربا یا عسل یا نوتلا نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه پنکیک بدون شیر

  1. استفاده از شیر علاوه بر اینکه باعث می شود پنکیک شما طعم بهتری بگیرد ، باعث می شود پنکیک شما تا مدت زیادی نرم بماند و خشک نشود. البته اگر دوست ندارید پنکیک خود را با شیر درست کنید می توانید شیر را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن از آب استفاده کنید.
  2. فقط برای بار اول تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیز نیست وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  3. برای رسیدن به نتیجه بهتر توصیه می شود ۳۰ دقیقه مایه پنکیک را در محیط استراحت بدهید سپس بپزید.
  4. حتما در تمام مراحل پخت پنکیک حرارت ملایم باشد.
  5. اگر دوست داشتید برای رنگ بیشتر می توانید مقداری کمی زعفران دم کشیده غلیط داخل مواد پنکیک بریزید.
  6. اگر تمایل داشتید می توانید مقدار بیشتری شکر به مواد پنکیک اضافه کنید تا پنکیک شیرین تری داشته باشید.
  7. می توانید کره را به ۳ ق غذا خوری روغن مایع جایگزین کنید زیرا بعضی افراد طعم کره را دوست ندارند ولی طعم کره در پنکیک بسیار ملموس است.
  8. اگر دوست داشتید پنکیک پفکی داشته باشید می توانید نصف ق چای خوری دیگر بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید فقط در نظر داشته باشید برای اینکه خاصیت بیکینک پودر حفظ شود نباید بیش از حد مواد را هم بزنید.
  9. شما می توانید با افزودن نوتلا یا شکلات پنکیک مغزدار تهیه کنید.
  10. برای اینکه پنکیک با طعم پرتقال بخواهید داشته باشید می توانید ۱/۲ پیمانه شیر و ۱/۲ پیمانه آب پرتقال اضافه کنید.
  11. تابه ای که پنکیک را داخل آن می پزید باید کف ضخیمی داشته باشد تا از حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری شود.
  12. برای تزئین پنکیک می توانید از انواع میوه ها استفاده کنید و پنکیک ها را با عسل یا سس شکلاتی میل بفرمائید.
  13. امیدواریم از این طرز تهیه پنکیک استفاده کرده باشید، همچنین پیشنهاد میشود ۴ ویدیو دستور پخت پنکیک را برای فراگیری بیشتر و استفاده از نکات بیشتر مشاهده نمایید.

 

منبع: پارسی دی




صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 23 صفحه بعد