پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 49
نویسنده : melina

طرز تهیه کباب تابه ای مرغ خوشمزه و مخصوص به صورت نرم و آبدار

 

مواد لازم جوجه کباب تابه ای

  • کره ۵۰ گرم
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • مرغ متوسط ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، پودر سیر و فلفل سیاه به اندازه کافی

 

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

 

 

برای تهیه جوجه کباب تابه ای ابتدا مرغ را تمیز کنید و به اندازه جوجه کباب خرد کنید ، سپس آنرا بشویید و آبکشی کنید. در ادامه اجازه دهید آب اضافی مرغ به طور کامل برود و خشک شود. در صورت تمایل می توانید مرغ را مانند جوجه کباب ذغالی با آبلیمو ، ماست و … طعم دار کنید.

البته در این روش می توانید جوجه کباب را بدون طعم دار کردن به صورت فوری هم طبخ کنید. برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و به قدری روغن مایع داخل آن بریزید که فقط کمی چرب شود ، سپس جوجه ها را داخل تابه بچینید.

بهتر است از تابه های چدنی یا تفلون استفاده کنید که گوشت مرغ به تابه نچسبد. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر روی گوشت مرغ بریزید و درب تابه را بگذارید تا گوشت مرغ با حرارت بسیار ملایم سرخ شود.

پس از اینکه گوشت مرغ به طور کامل پخت زعفران را به همراه کره اضافه کنید. جوجه های را در کره تفت دهید تا نرم تر و لذیذتر شوند. در ادامه فلفل دلمه ای و پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کنار جوجه ها در کره سرخ کنید.

در مرحله بعدی گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و کنار تابه بچینید تا سرخ شوند. در کنار جوجه کباب تابه ای می توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید. در پایان جوجه کباب را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

 

جوجه کباب تابه ای با سیخ

برای اینکه این غذای خوشمزه را با سیخ تهیه کنید کافیست سیخ های چوبی را از قبل به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید سپس گوشت مرغ را به صورت یکدست به سیخ بکشید ، در پایان سیخ ها را داخل تابه بچینید و به صورت متداوم بچرخانید تا جوجه کباب آماده شود.




بازدید : 52
نویسنده : melina

طرز تهیه ترشی لبو + طرز تهیه ترشی لبو و انار | موج باز

 

مواد لازم ترشی لبو

  • آب ۴ لیوان
  • نمک به اندازه کافی
  • چغندر قرمز ۵۰۰ گرم
  • سرکه سفید ½ لیوان

 

طرز تهیه ترشی لبو

 

برای تهیه ترشی لبو خانگی ابتدا چغندرها را تمیز می کنیم و با دقت می شوییم سپس در قابلمه ای قرار می دهیم و روی آن به مقداری که تا ۲ بند انگشت بالاتر از سطح چغندر قرمز ها آب باشد آب می ریزیم. در مرحله بعد قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم

و اجازه می دهیم چغندرها به مدت۳۰ دقیقه به آرامی بپزند. پس از اینکه چغندرها به طور کامل پخت ، به آرامی آنها را از داخل قابلمه خارج می کنیم و در یک صافی قرار می دهیم و با آب سرد لبو ها را می شوییم و اجازه می دهیم تا کمی خنک شوند.

آب لبوها را نیز کنار می گذاریم. بعد از خنک شدن لبوها را پوست می گیریم و روی تخته آشپزخانه می گذاریم.۱ لیوان از آب لبو را با سرکه سفید و کمی نمک در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به جوش بیاید.

باقی آب لبو را در ظرف پلاستیکی در بسته می توانید بریزید و در یخچال برای مدت کوتاه و در فریزر برای مدت طولانی تری نگهداری کنید و از آن برای انواع تزئینات غذا مثل رنگی کردن پلو ، کشک و … استفاده کنید.

تا جوش آمدن مخلوط سرکه و آب لبو مجددا به لبو های روی تخته آشپزخانه سر می زنیم و آن ها را به هر مدلی که تمایل داریم برش می دهیم و یا از قالب های متفاوت برای این کار استفاده می کنیم که البته یکی از زیباترین مدل قالب ها برای این ترشی قرمز رنگ،قالب های مدل قلب است

که باعث صد چندان شدن زیبایی ترشی های لبو خواهد شد.به مخلوط سرکه گه گاه سر می زنیم تا اگر به جوش آمده است از روی حرارت بر داریم و کنار بگذاریم تا کمی خنک شود. لبوهای برش خرده را در شیشه ای کاملا خشک می ریزیم

و مخلوط سرکه و آب لبو خنک شده را روی لبوهای داخل شیشه می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم تا هوا در آن نفوذ نکند و به مدت ۱ هفته شیشه ترشی لبو را در جای خنک و خشک قرار می دهیم تا آماده مصرف شود.نوش جان




بازدید : 63
نویسنده : melina

طرز تهیه یتیمچه بادمجان خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

 

مواد لازم یتیمچه

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۴ حبه
  • بادمجان بزرگ ۴ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • گوجه فرنگی متوسط ۴ عدد
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه یتیمچه

 


ابتدا بادمجان ها را پوست می گیریم و آبکشی می کنیم و روی تخته آشپزخانه به شکل مکعب های ۲ سانتی متری برش می دهیم و کنار می گذاریم.سیر و پیاز ها را پوست می گیریم و می شورییم وروی تخته نگینی خرد می کنیم

و در تابه ای روغن می ریزیم و حرارت را کم می کنیم تا داغ شود،سپس پیاز ها را در آن تفت می دهیم تا طلایی شوند آنگاه در بشقابی می ریزیم و سیر را در روغن تفت می دهیم و بادمجان ها را نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم

و صبر می کنیم تا بادمجان ها سرخ شوند.(می توانید بادمجان ها را نصف کنید و به همان صورت سرخ کنید و بعد مکعبی خرد کنید.) سپس پیاز طلایی شده را مجددا به تابه اضافه می کنیم و با بادمجان ها تفت می دهیم

و گوجه فرنگی ها را نیز می شوییم و روی تخته ریز خرد می کنیم و به مواد می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم و نمک،فلفل سیاه و زردچوبه روی مواد می پاشیم و تفت می دهیم و نصف لیوان آب به مواد اضافه می کنیم

و درب تابه را می گذاریم تا یتیمچه با حرارت کم بپزد و رو غن بیندازند. پس از آنکه مشاهده کردیم غذا روغن انداخته است یتیمچه آماده سرو شده است ، آن را در بشقاب بکشید و با نان و سبزی خوردن نوش جان کنید.




بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه پوره هویج برای نوزاد به ۳ روش | ستاره

 

مواد لازم برای پوره هویج

  • هویج به میزان لازم
  • آب به میزان لازم


طرز تهیه پوره هویج برای نوزاد بدون شیر

 


مرحله اول: هویج را در آب سرد بشویید و بوسیله پوست کن، لایه بیرونی آن را بردارید. سپس آن را به تکه های کوچکتر برش بزنید.


مرحله دوم: هویج را بپزید
در یک قابلمه متوسط آب را به جوش بیاورید. سپس هویج را به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید. حالا آنها را آبکش کرده و به مدت سه دقیقه زیر آب سرد بشویید تا روند پخت متوقف شود.

 

مرحله سوم: هویج را پوره کنید
بوسیله مخلوط کن یا دستگاه غذاساز هویج را به شکل پوره ای یکدست درآورید. برای رسیدن به غلظت دلخواه، در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید. زمانی که کودک برای غذاهای کوچک آماده شد، یعنی در حدود 10 ماهگی می توانید هویج را پخته و به صورت قطعات ریز خرده شده به او بدهید.


مرحله چهارم: سرو هویج
هویج به تنهایی غذای خوش طعمی است و می توان آن را با سبزیجات دیگر، میوه ها و گوشت نیز مخلوط کرد. پوره هویج را با این مواد غذایی امتحان کنید: کلم بروکلی، لوبیا سبز، سیب، هلو، کدو حلوایی، کدو سبز، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی حنایی، برنج قهوه ای، عدس، گوشت، مرغ.


مرحله آخر: نگهداری پوره هویج در یخچال و فریزر
پوره هویج را می توانید پس از خنک کردن و در ظروف بدون BPA، به مدت سه روز در یخچال نگه دارید. درون فریزر نیز می توان آن را به مدت 3 ماه نگهداری کرد. یک شب پیش از مصرف آن را درون یخچال قرار دهید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه پوره هویج برای نوزاد

  1. هویج هایی را انتخاب کنید که ظاهری بیرونی آنها محکم و صاف و به رنگ نارنجی پرتقالی باشند.
  2. می توانید به جای تهیه پوره هویج تازه از پوره های تهیه شده به شکل صنعتی استفاده کنید، زیرا سبزیجات تازه نیترات بالایی دارند.
  3. توجه: همیشه قبل از دادن یک غذای جدید به کودک، با پزشک مشورت کنید. به خصوص درباره کودکانی که آلرژی غذایی دارند. به علاوه متخصصان توصیه نمی کنند که پوره هویج، چغندر یا اسفناج را خودتان تهیه کنید، زیرا این سبزیجات تازه نیترات بیشتری دارند.



بازدید : 62
نویسنده : melina

طرز تهیه ژله رولی / رولتی / فیلم طرز تهیه فرفره ای • مجله تصویر زندگی

 

مواد لازم برای باسلق رولتی سه رنگ خانگی

  • نشاسته گندم 350 گرم
  • شکر 300 گرم
  • گلاب 1/2 لیوان
  • آب 1و1/2 لیوان
  • کره 1 قاشق غذا خوری
  • پودر نارگیل به میزان لازم
  • رنگ خوراکی سبز به میزان لازم
  • رنگ خوراکی قرمز یا (عصاره لبو) به میزان لازم
  • پودر نارگیل به میزان لازم


طرز تهیه باسلوق خانگی خوشمزه با نشاسته به صورت رولتی سه رنگ

 


مرحله اول: ابتدا نشاسته را داخل کاسه مناسبی ریخته آب را به آن می افزاییم حالا خوب نشاسته را داخل آب حل می کنیم.


مرحله دوم: افزودن شکر
شکر و گلاب را به مواد افزوده خوب مخلوط می کنیم و مواد را روی حرارت ملایم می گذاریم تا به آرامی غلیظ و شود.

 

مرحله سوم: افزودن کره
کمی که مواد سفت شد کره را به آن می افزاییم و بعد از مخلوط کردن مواد در وسط ظرف گلوله می شود.


مرحله چهارم: رنگ کردن باسلق
حالا باسلق آماده شده را به سه قسمت تقسیم کرده و به یک قسمت عصاره لبو یا رنگ خوراکی قرمز و به یک قسمت رنگ خوراکی سبز می افزاییم و خوب مخلوط می کنیم.


مرحله پنجم: رول کردن باسلق
یک نایلون را خیلی کم چرب می کنیم و یک رنگ از باسلق را روی نایلون باز می کنیم. هر سه رنگ را به همین شکل آماده می کنیم حالا به کمک نایلون لایه های باسلق را روی هم می چینیم. در این مرحله به دو روش می توانیم عمل کنیم یا یه شکل مکعبی ساده برش دهیم یا از یک سمت شروع به رول کردن می کنیم و داخل نایلون گذاشته، به مدت 2 ساعت داخل یخچال می گذاریم.


مرحله آخر: غلتاندن باسلق در پودر نارگیل
حالا پودر نارگیل را داخل یک بشقاب ریخته و رول 3 رنگ و یا مکعب های برش خورده را داخل پودر نارگیل می غلتانیم برش داده و در ظرف زیبایی چیده و سرو می کنیم نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه باسلوق رنگی خانگی به شکل رولتی

  1. می توانید برای رنگی کردن باسلوق از پودر کاکائو و زعفران هم استفاده کنید.
  2. برای تزیین و یا مغز باسلوق می توانید از گردو استفاده کنید.
  3. می توانید نشاسته ذرت را جایگزین پودر نارگیل کرده و باسلوق ها را داخل پودر نشاسته ذرت بغلتانید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 52
نویسنده : melina

فسنجان شمالی طرز تهیه پخت خورشت محلی شهر رشت با مرغ رب

 

مواد لازم خورش فسنجان

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • مغز گردو ۳۰۰ گرم
  • سینه یا ران مرغ ۴ تکه
  • شکر ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • رب انار ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به انداز کافی


طرز تهیه خورش فسنجان

 

 

مرحله اول: سرخ کردن مرغ
برای تهیه خورش فسنجان ابتدا باید مرغ ها را آماده کنید ، برای این منظور مرغ ها را تمیز کنید و به خوبی بشویید ، سپس پس از خشک کردن مقداری نمک ، فلفل سیاه روی مرغ ها بپاشید. یک تابه مناسب و گود روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل تابه بریزید سپس اجازه دهید روغن داغ شود. پس از اینکه روغن داغ شد مرغ ها را داخل تابه بچینید تا با حرارت ملایم سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت مرغ ها سرخ شد آنها را بر گردانید تا سمت دیگرانشان نیز سرخ شود. پس از اینکه مرغ ها را به طور کامل سرخ کردید آنها را از روغن خارج کنید و کنار بگذارید.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز
در مرحله بعد پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن مایع داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز کمی نرم شود. در ادامه کمی زردچوبه به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز و زردچوبه یکدست شوند. در مرحله بعدی مغز گردو را آسیاب کنید و به قابلمه اضافه کنید. مخلوط پیاز و مغز گردو را حدود ۵ دقیقه دیگر تفت دهید سپس رب انار را اضافه کنید.

 

مرحله سوم: افزودن رب انار و پخت خورش
پس از اینکه رب انار را اضافه کردید ۵ دقیقه دیگر مواد را تفت دهید تا رب انار هم سرخ شود. در مرحله بعدی مرغ هایی که در مرحله اول سرخ کردید را به قابلمه اضافه کنید. مواد را کمی تفت دهید سپس چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید.

 

مرحله چهارم: پخت خورش فسنجان مجلسی
حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا خورش به آرامی جا بیفتد. برای اینکه خورش به خوبی روغن بیندازد حداقل باید ۳ ساعت روی حرارت بسیار ملایم بماند. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش شکر را به همراه زعفران دم کرده اضافه کنید و پس از پخت کامل خورش آنرا به همراه برنج سرو کنید.

 

نکات پخت خورش فسنجان

 

طعم ملس خورش فسنجان
خورش فسنجان با طعم های شیرین ، ترش و ملس پخته می شود. در صورتی که می خواهید خورش شما مانند فسنجان شهرهای شمالی ( گیلان و مازندارن ) ترش باشد شکر را از مواد لازم حذف کنید و در صورتی که می خواهید خورش شما شیرین شود مقدار شکر را بیشتر کنید.

 

گوشت مناسب خورش فسنجان
خورش فسنجان از جمله خورش هایی است که می توان برای تهیه آن از انواع گوشت های موجود در بازار مثل گوشت بره ، گوشت مرغ ، گوشت گوساله ، گوشت مرغابی ، گوشت بوقلمون ، گوشت شتر مرغ و … استفاده کرد.

در میان انواع گوشت ها مناسب ترین نوع گوشت از نظر طب سنتی برای پخت خورشت فسنجان گوشت گوساله است. گردو طبعی گرم دارد و اگر از گوشت گوساله که طبعی سرد دارد در خورش خود استفاده کنید طبخ خورش شما متعادل و خنثی می شود.

 

فوت و فن های خورش فسنجان مجلسی با مرغ

  1. برای اینکه فسنجان روغن بیشتری بی اندازد بعد از افزودن آب چند قطعه یخ داخل خورش بریزید تا به اصطلاح شوک به گردو ها وارد شود و روغن بی اندازد.
  2. در بعضی رسپی برای خوش رنگ شدن فسنجان ۱ ق غذا خوری رب اضافه می شود.
  3. تفت دادن گردو ها بسیار مهم است تا رنگ آنها کمی تیره و بوی خامی ندهد.
  4. میزان ترشی یا شیرینی خورش به ذائقه شما بستگی دارد می توانید رب انار را بیشتر و مقدار شکر را کمتر بریزید و یا بالعکس این کار را انجام دهید.
  5. بهتر است برای یکنواخت شدن خورشت حتما پیاز را رنده یا نگینی ریز خرد کنید.



بازدید : 56
نویسنده : melina

آش دندانی - طرز تهیه آش دندونی اصیل خوشمزه

 

مواد لازم برای آش دندونی

  • گوشت گوسفندی 300 گرم
  • گندم پوست کنده 100 گرم
  • نخود 1/2 پیمانه
  • لوبیا چیتی 1/2 پیمانه
  • عدس 1/2 پیمانه
  • پیاز 1 عدد
  • نمک، فلفل، زردچوبه و دارچین به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

مواد مورد نیاز برای تزئین آش دندونی

  • گوشت ریش ریش شده به میزان لازم
  • پیاز داغ به میزان لازم
  • نعنا داغ به میزان لازم


طرز تهیه آش دندونی بچه

 

مرحله اول:
ابتدا نخود، لوبیا، عدس و گندم را به مدت 24 ساعت در آب خیس می کنیم و در طول این زمان چندین بار آب آنها را عوض کنید.

 

مرحله دوم: پخت حبوباب آش
حالا لوبیا، نخود و گندم را شسته و داخل قابلمه مناسبی ریخته و به همراه گوشت و 6 لیوان آب به مدت 3 ساعت می پزیم (زمانی که مواد نیم پز شدند عدس را افزوده و تا پخت کامل گوشت حبوبات هم کاملا پخته می شوند).

 

مرحله سوم: درست کردن پیاز داغ
حالا پیاز را خلالی کرده و داخل تابه مناسبی به همراه روغن سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شود و بعد به آن نمک، فلفل، زرد چوبه و دارچین می افزاییم و به گوشت و حبوبات آش که کاملا پخته شده اند می افزاییم تا مواد با هم پخته و جا افتاده شوند.

 

مرحله چهارم: ریش ریش کردن گوشت
گوشت پخته شده را از آش خارج کنید و آن را کاملا ریش ریش کرده و نیمی از آن را داخل آش ریخته و نیمی دیگر را برای تزئین نگهدارید.

 

مرحله آخر: سرو آش دندونی
آش را مدام مخلوط کنید تا ته نگیرد. آش دندونی آماده است در ظرف مناسب سرو ریخته و با پیاز داغ، نعنا داغ، گوشت ریش ریش شده ترئین و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه آش دندونی

  1. می توانید مرغ را جایگزین گوشت کنید فقط باید به همراه عدس به حبوبات برای پخت اضافه کنید.
  2. می توانید یک تکه چوب دارچین را جایگزین پودر دارچین کنید تا رنگ آش تیره نشود. در زمان سرو هم کمی دارچین روی آش بریزید.
  3. پیاز داغ فراوان طعم دهنده اصلی این آش است.
  4. در بعضی شهر ها از انواع آجیل شور نشده و قیصی و کشمش هم در این آش استفاده می کنند.
  5. پخت آش دندونی با آرزوی رشد کردن بدون درد دندان کودک و گندم موجود در آش به یمن زندگی پر برکت برای کودک است.



بازدید : 61
نویسنده : melina

طرز تهیه قلیه ماهی جنوبی با تن ماهی ساده و خوشمزه توسط Ava Davoudi - کوکپد

 

مواد لازم قلیه ماهی

  • سیر ۶ عدد
  • گشنیز ۳۰۰ گرم
  • شنبلیله ۵۰ گرم
  • فیله ماهی شیر یا هامور یا زبیدی ۴ تکه
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • تمبر هندی ۲۰۰ گرم
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه قلیه ماهی

 


مرحله اول: آماده سازی ماهی
یکی از مهمترین قسمت های درست کردن قلیه ماهی انتخاب ماهی مناسب برای این غذا است. توجه داشته باشید که ماهی هایی که گوشت خیلی نرمی دارند برای تهیه این غذا مناسب نیستند زیرا ممکن است له شوند و ظاهر خورش را خراب کنند. بهترین نوع ماهی برای تهیه قلیه ماهی ماهی شیر ، ماهی شوریده و ماهی سنگسر هستند. ابتدا تکه های ماهی را در ظرفی میگذاریم و هر دو طرف ماهی ها را نمک و فلفل می پاشیم و کناری می گذاریم.


مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر
پیاز ها و سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و داخل قابلمه ای روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم،پس از اینکه کمی داغ شد سیر ها را داخل آن میریزیم تا سرخ شوند و سپس در بشقابی می ریزیم. و پیازها را داخل تابه می ریزیم تا طلایی شوند و سیر های سرخ شده را به پیازهای سرخ شده در تابه می افزاییم و نمک،فلفل و زردچوبه را روی پیاز و سیر داغ می ریزیم و تفت می دهیم.

 

مرحله سوم: افزودن سبزی
گشنیز و شنبلیله را پاک می کنیم و میشوییم و روی تخته ساطوری خرد می کنیم. گشنیز و شنبلیله خرد شده را با حرارت کم و کمی روغن خوب تفت دهید تا از خامی خارج شود و رنگ آن کمی تیره شود و بعد آن را به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم سپس نصف لیوان آب اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا سبزیجات با حرارت کم خوب پخته شوند.


مرحله چهارم: افزودن تمرهندی
سپس تمبرهندی را با ۳ لیوان آب رقیق می کنیم و از صافی رد کنید به با پشت قاشق فشار دهید تا عصاره تمرهندی خارج شود و فقط مغزها داخل صافی بماندو بعد خورشت اضافه می کنیم و (اگر به تمبرهندی دسترسی ندارید به جای آن می توانیداز ۳ قاشق غذاخوری رب انار ترش استفاده کنید) تامل می کنیم تا خوب مواد خورشت خوب جا بیافتد.خورشت که تغییر رنگ داد ماهی ها را داخل آن می ریزیم.

 

مرحله پنجم: تهیه قلیه ماهی
و ۳۰دقیقه زمان می برد تا ماهی ها کاملا پخته شوند ( می توانید قبل از انداختن ماهی ها در خورشت ابتدا آنها را سرخ کنید ) در آخر خورشت که خوب پخت و جا افتاد در ظرف مورد نظر سرو کنید و با پلو نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه قلیه ماهی

  1. در سپی اصلی ماهی سرخ نمی شود و به صورت خام داخل خورش ریخته می شود و با حرارت کم پخته می شود در صورت تمایل می توانید ماهی را کمی سرخ کنید.
  2. نسبت گشنیز و شنبلیله را رعایت کنید وگرنه سبزی رو به تلخی می رود.
  3. در انتها نمک خورشت را اندازه کنید این غذا به دلیل داشتن تمرهندی نمک زیادی نمی خواهد.
  4. اگر مقدار ترشی قلیه ماهی کم بود می توانید مقدار بیشتری تمرهندی بریزید.
  5. برای بو و طبع سرد ماهی حتما سیر استفاده کنید.
  6. برش ها ماهی را ضخیم بزنید تا در طول پخت له نشود.
  7. رسپی اصلی قلیه ماهی کمی تند است و به دلخواه می توانید کمی فلفل قرمز اضافه کنید.
  8. به دلخواه می توانید کمی رب گوجه برای خوش رنگ شدن قلیه ماهی اضافه کنید.
  9. سرخ کردن سبزی ها بسیار مهم و در رنگ خورش تاثیر دارد پس مانند قورمه سبزی روی حررات کم خوب تفت دهید تا تیره شود.
  10. زمانی که خورشت به روغن بی افتد یعنی قلیه ماهی ما آماده شده است.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 62
نویسنده : melina

طرز تهیه کوکو ماکارونی به روش ساده و طعم بسیار عالی

 

مواد لازم کوکو ماکارونی

  • ماکارونی فرمی ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • قارچ ۳۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۱ عدد
  • تخم مرغ درشت ۴ عدد
  • ذرت ۴ قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • پنیر پیتز به مقدار دلخواه
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه کوکو ماکارونی

 


ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری آب داخل داخل آن بریزید. در ادامه یک قاشق غذاخوری روغن مایع و مقداری نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید آب به جوش بیاید سپس ماکارونی را به همراه ذرت ها داخل آب جوش بریزید.

۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی و ذرت به طور کاملا بپزند سپس آنها را آبکشی کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی شان خارج شود. در مرحله بعد پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید.

مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود سپس پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم شود. پس از اینکه رنگ پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا پیاز با زردچوبه و فلفل سیاه یکدست شود سپس گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت چرخ کرده سرخ شود. در ادامه فلفل دلمه ای را خرد کنید و به تابه اضافه کنید.

تفت دادن را ادامه دهید تا فلفل دلمه ای هم سرخ شود. قارچ ها را خرد کنید و در یک تابه کوچک به همراه مقداری روغن به صورت جداگانه تفت دهید تا آب اضافی قارچ ها تبخیر شود سپس کمی آبلیمو اضافه کنید تا رنگ قارچ ها سیاه نشود.

پس از اینکه آب قارچ ها به طور کامل تبخیر شد آنها را به تابه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه کنید. در مرحله بعدی رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه ماکارونی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

حالا مایه ماکارونی را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب کنید و ماکارونی و ذرت را که قبلا آبکشی کرده اید داخل کاسه بریزید. مایه ماکارونی را هم پس از اینکه کمی خنک شد به کاسه اضافه کنید.

مواد را خوب مخلوط کنید تا ماکارونی با مایه ماکارونی یکدست شود. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید سپس به کاسه حاوی مایه کوکو اضافه کنید و مواد را کمی مخلوط کنید تا یکدست شوند.

در مرحله پایانی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید سپس مقداری روغن داخل آن بریزید و اجازه دهید روغن داغ شود. در ادامه نصف مایه کوکو را داخل تابه بریزید سپس به دلخواه مقداری پنیر پیتزا روی مایه کوکو بریزید و در پایان باقیمانده مایه کوکو را بریزید.

کمی با پشت قاشق مایه کوکو را فشار دهید تا صاف و کمی فشرده شود. اجازه دهید قسمت زیرین کوکو سرخ شود سپس آنرا برگردانید تا قسمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکوی ماکارونی را به همراه سس کچاپ سرو کنید.




بازدید : 52
نویسنده : melina

دستور تهیه نان کروسان به ۲ روش ساده

 

مواد لازم برای خمیر کروسان خانگی فرانسوی مرحله به مرحله

  • آرد سفید 1 و 2/3 پیمانه
  • آب ولرم 1/4 پیمانه
  • شیر 1/4 پیمانه
  • کره 150 گرم
  • شکر 2 قاشق غذا خوری
  • نمک 1/4 قاشق چایخوری
  • خمیر مایه 1 قاشق چای خوری


طرز تهیه خمیر کروسان حرفه ای مرحله به مرحله

 


مرحله اول: ابتدا خمیر مایه را داخل ظرفی ریخته و با 1 قاشق غذا خوری شکر و آب ولرم مخلوط می کنیم و زمان می دهیم تا به عمل آید.


مرحله دوم: آماده سازی خمیر
حالا شکر، نمک، شیر و 50 گرم کره را داخل کاسه مناسبی ریخته و خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس آرد و خمیر مایع آماده شده را بیفرایید و خوب مخلوط کنید تا خمیری یکدست فراهم شود.

 

مرحله سوم: استراحت خمیر
روی خمیر را بپوشانید و در دمای منزل 1 ساعت استراحت دهید.


مرحله چهارم: استراحت مرحله دوم
حالا خمیر را داخل نایلونی قرار داده و به مدت 2 ساعت داخل یخچال بگذارید.


مرحله پنجم: افزودن کره
در این مرحله، خمیر آماده شده را روی میز آرد پاشی شده پهن کنید و باقی مانده کره را کاملا روی خمیر پهن کنید. حالا خمیر را تا زده و به مدت 30 دقیقه داخل یخچال بگذارید.


مرحله ششم: دوباره باز کردن خمیر
دوباره خمیر را با وردنه باز کنید و دوباره تا کنید، مواظب باشید کره از لایه ها بیرون نزند، دوباره داخل نایلون گذاشته و 30 دقیقه استراحت دهید.


مرحله هفتم: استراحت پنجم
خمیر را از داخل یخچال خارج کرده دوباره وردنه زده و تا کنید دوباره داخل نایلون گذاشته و حالا به مدت 24 ساعت داخل یخچال بگذارید.


مرحله آخر: مرحله نهایی خمیر
حالا خمیر بعد از گذشت این مراحل آماده پخت می باشد.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه خمیر کروسان فرانسوی با بافت اسفنجی

  1. می توانید کره را روی یک نایلون پهن کنید و داخل فریزر بگذارید و بعد میان خمیر گذاشته و پهن کنید.
  2. کروسان می تواند به عنوان نان در وعده صبحانه و عصرانه به کار برده شود.
  3. قبل از پخت می توان داخل خمیر از کشمش، گردو، شکلات خرد شده و یا مار مالاد استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا