پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 49
نویسنده : melina

نکات و ترفندهای تهیه انواع ژله • مجله تصویر زندگی

 

مواد لازم برای ژله بستنی

  • ژله 1 بسته
  • بستنی لیوانی کوچک 1 عدد
  • آب 1 لیوان
  • میوه و یا خامه برای تزیین به میزان لازم


طرز تهیه ژله بستنی آسان و خوشمزه خانگی

 

مرحله اول
ابتدا پودر ژله را داخل ظرف مناسبی ریخته یک لیوان آب به آن افزوده و به روش بن ماری پودر ژله را حل می کنیم تا زمانی که مایع شفافی حاصل شود.


مرحله دوم ژله بستنی
حالا بستنی نیمه آب شده را به ژله افزوده مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم درست کردن ژله بستنی
سپس مایع آماده شده را به مدت 2 ساعت در یخچال گذاشته و منتظر می مانیم تا ژله سفت شود.


مرحله چهارم ژله بستنی
ژله بستنی آماده شده را به روشی که در نکات ذکر شد بر گردانده و با خامه یا میوه تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ژله بستنی ساده خانگی مجلسی

  1. برای تهیه انواع ژله ها بهتر است از 2 لیوان سرد استفاده کرده و آنرا روی بخار آب گذاشته و به صورت بن ماری حل کنیم تا تمام ذرات ژله حل شده و کیفیت ژله بالا رود.
  2. برای برگرداندن ژله: ظرف ژله را داخل آب جوش به اندازه سه شماره قرار دهید سپس محل اتصال ژله به ظرف را با خلال آزاد کنید و ظرف مورد نظر را روی آن گذاشته و ژله را برگردانید.
  3. از کیوی داخل ژله به شکل خام استفاده نکنید زیرا باعث می شود ژله شما خراب شده و دیگر نبندد.
  4. طرز تهیه ژله بستنی چند رنگ
  5. می توانید بعد از سفت شدن ژله از رنگ دیگری ژله و بستنی استفاده کنید و ژله رنگین کمان داشته باشید زیرا ژله بستنی بعد از سفت شدن دو لایه رنگ پر رنگ و کم رنگ را تشکیل می دهد.



بازدید : 53
نویسنده : melina

اطلاعات ، منو و آدرس رستوران برگر فکتوری (پالادیوم) - فیدیلیو

 

مواد لازم برای سس قارچ

  • قارچ 250 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • خامه 1 پیمانه
  • شیر 1 پیمانه
  • پنیر پارمزان 2 قاشق غذا خوری
  • کره 2 قاشق غذا خوری
  • آرد سفید 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل به میزان لازم


طرز تهیه سس قارچ با خامه و شیر

 

مرحله اول
ابتدا قارچ ها را شسته و اسلایس می کنیم داخل تابه ای ریخته و بدون روغن تفت می دهیم تا آب اضافی آن گرفته شود.


مرحله دوم
پیاز را رنده کرده و در تابه مناسبی ریخته و به همراه کره کاملا تفت می دهیم، زمانی که پیاز کاملا سبک شد، آرد را افزوده و اجازه می دهیم تا کاملا خامی آرد گرفته شود.

 

مرحله سوم
حالا شیر را به تدریج افزوده و به سرعت با مفتول آشپزی مخلوط می کنیم تا گلوله نشود و بعد قارچ ها را هم به مواد اضافه می کنیم.


مرحله چهارم
مقداری از شیر را داخل کاسه ای ریخته با خامه مخلوط می کنیم و زمانی که هم دما شد به آرامی به مواد روی حرارت افزوده و به مخلوط کردن ادامه می دهیم تا به غلظت مورد نظر برسد.


مرحله آخر تهیه سس قارچ
حالا نمک، فلفل و پنیر را به سس افزوده و از روی حرارت برمی داریم. حالا سس قارچ آماده است می توانید در کنار انواع فست فود نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه سس قارچ خانگی با شیر و خامه

  1. حتما از آرد سفید برای تهیه سس قارچ استفاده کنید.
  2. در نهایت می توانید از جعفری ساطوری استفاده کنید.
  3. افرادی که از رژیم گیاهی استفاده می کنند شیر سویا را می توانند جایگزین لبنیات این سس بکنند.



بازدید : 52
نویسنده : melina

طرز تهیه شیرینی نان برنجی خوشمزه و خانگی اصیل با پیمانه

 

مواد لازم نان برنجی با پیمانه

  • روغن جامد صاف ۲۵۰ گرم ( ۱ لیوان فرانسوی لبریز)
  • پودر قند ۱۷۵ گرم (۱/۵ لیوان فرانسوی)
  • تخم مرغ درشت ۱ عدد
  • آرد برنج ۵۰۰ گرم
  • پودر هل ۱ ق مربا خوری
  • مخلوط آب و گلاب ۱/۲ پیمانه ( گلاب ۲ ق مربا خوری مابقی آب)
  • خرفه به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم

 

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاهی با پیمانه

 


مرحله اول: آماده سازی مواد
روغن را حتما به صورت صاف در بیاورید بدین صورت که روغن را ذوب کرده داخل یک شیشه ریخته و اجازه دهید تا خنک شود سپس داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. پودر قند را بهتر است با پارچه حریر الک کنید.

 

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده
ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کف کند سپس ادامه داده تا مانند خامه قنادی فرم گرفته شود یعنی زمانی که ظرف را برعکس می کنید نباید بریزید سپس سفیده را در یخچال قرار داده تا خنک بماند.

 

مرحله سوم: هم زدن زرده و روغن
روغن و پودر قند را داخل کاسه ریخته و بمدت ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا سبک و کرم رنگ شود سپس زرده را به همراه پودر هل به آن اضافه کنید سپس ۲ دقیقه دیگر نیز هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله چهارم: تهیه خمیر نان برنجی
در ادامه سفیده را از یخچال بیرون بیاورید و به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید نباید پف سفیده را بگیرید سپس آرد برنج الک شده را روی مواد ریخته و هم بزنید در انتها مخلوط آب و گلاب را بریزید تا و هم بزنید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاد سپس کمی با نوک انگشت یا همان لیسک هم بزنید در این مرحله ممکن است خمیر کمی شل به نظر بیاد ( از خمیر بردارید و در دست گلوله کنید باید کاملا صاف و بدون ترک باشد).

 

مرحله پنجم: استراحت خمیر
در این مرحله می توانید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به بک قسمت زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و هم بزنید سپس روی خمیر را بپوشانید و به مدت ۲۴ ساعت در جای خشک و خنک خارج از یخچال قرار دهید تا خمیر منسجم تر شود.

 

مرحله ششم: پخت نان برنجی
بعد از گذشت ۲۴ ساعت از خمیر به اندازه گلوله های یک اندازه برداشته و در دست گرد کنید و به دلخواه با مهر نان برنجی یا ته ماسوره شکل بزنید و داخل سینی فر قرار دهید ( نیاری به چرب کردن یا کاغذ روغنی نیست ) روی شیرینی ها خرفه بپاشید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا شیرینی پخته شود. نوش جان

 

طرز تهیه نان برنجی بدون فر

برای تهیه نان برنجی بدون فر باید ته تابه دو طرف که از قبل واشر آن را خارج کردید دو لایه کاغذ روغنی قرار دهید و به روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود سپس شیرینی را روی کاغذ روغنی قرار دهید و درب تابه را بسته و به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید تا شیرینی ها پخته شود سپس وقتی کاملا سرد شد از روی کاغذ جدا کنید.


نکات کلیدی در تهیه نان برنجی به روش کرمانشاهی

  1. اگر روغن کرمانشاهی دارید می توانید به صورت صاف در بیاورید و استفاده کنید و یا از کره هم می توانید استفاده کنید ولی ماندگاری شیرینی کمتر می شود.
  2. گلاب را بیشتر نریزید زیرا باعث خشک شدن و ترک خوردن شیرینی می شود.
  3. در زمان استراحت آرد برنج آب را به خودش جذب می کند و کیفیت نهایی شیرینی بالا می رود.
  4. اگر بعد از استراحت خمیر خشک شد قاشق قاشق آب بریزید و اگر شل بود مقداری آرد برنج اضافه کنید.
  5. بهتر است برای تهیه شیرینی از سینی مخصوص فر استفاده نکنید زیرا رنگ شیرینی را تیره تر می کند.
  6. شیرینی برنجی وقتی آماده است که به راحتی روی سینی حرکت کند.
  7. اجازه دهید شیرینی کاملا خنک شود سپس از روی سینی جدا کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 47
نویسنده : melina

آموزش و طرز تهیه و پخت خورشت قیمه بادمجان مجلسی و خوشمزه

 

مواد لازم خورش بادمجان مجلسی

  • بادمجان قلمی ۶ عدد
  • گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • لپه ۲۰۰ گرم
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع به میزان کافی
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری سر پر
  • غوره ۱ ق غذا خوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان کافی


طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت

 


مرحله اول: آماده سازی لپه
برای رفع نفخ و نرم شدن لپه ، آنرا از ۲ ساعت قبل از شروع آشپزی در یک کاسه پر از آب بخیسانید سپس داخل کمی آب ریخته و بگذارید چند جوش بزند تا بوی بد لپه از بین برود.

 

مرحله دوم: تفت دادن پیاز
ابتدا پیازها را به صورت نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید اجازه دهید روغن کمی داغ شود سپس پیاز خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شود. پس از اینکه پیاز شفاف شد مقداری زردچوبه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا زمانی که پیاز و زردچوبه یکدست شوند.

 

 

مرحله سوم: تفت دادن گوشت و لپه
در همین حین گوشت خورشتی را پس از شستشو به صورت قیمه ای خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. گوشت را باید تا زمانی که به طور کامل سرخ شود تفت دهید. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد لپه ها را آبکشی کنید و به قابلمه اضافه کنید تفت دادن را ادامه دهید تا لپه ها هم کمی سرخ شوند.

مرحله چهارم: پخت خورشت بادمجان
سپس چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ادامه درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوشت و لپه با حرارت ملایم بپزند. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخلش بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود. سرخ کردن رب گوجه فرنگی علاوه بر این طعم خورش را خوشمزه تر می کند باعث می شود در پایان کار خورش خوشرنگ تری داشته باشید.


مرحله پنجم: افزودن رب
پس از اینکه رب گوجه فرنگی را کمی تفت دادید گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کنید و آنها را هم کمی تفت دهید سپس در میانه پخت گوشت و لپه ، رب گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی به قابلمه خورش اضافه کنید.

 

مرحله ششم: سرخ کردن بادمجان
در مرحله بعدی باید بادمجان را آماده کنید. برای این منظور بادمجان ها را پوست بگیرید و از وسط نصف کنید سپس مقداری نمک روی بادمجان ها بپاشید تا آب و تلخی بادمجان خارج شود و هنگام سرخ کردن روغن زیادی به خود جذب نکنند پس از گذشت ۲۰ دقیقه بادمجان ها را آبکشی کنید و با یک دستمال تمیز خشک کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و بادمجان را سرخ کنید. پس از اینکه گوشت و لپه به طور کامل پختند بادمجان را به همراه غوره و مقداری نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده اضافه کنید.

 

 

مرحله هفتم: تهیه خورشت بادمجان مجلسی با گوشت
حرارت زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید خورش به روغن انداختن بیفتد. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو کنید. برای طعم دهی به خورش بادمجان می توانید در مراحل پایانی پخت کمی آبغوره اضافه کنید.


نکات پخت خورش بادمجان

 


خورش بادمجان با مرغ
خورش بادمجان به طور معمول با گوشت قرمز پخته می شود ولی در صورتی که تمایل دارید این خورش را با گوشت مرغ طبخ کنید کافیست برای ۴ نفر ۶۰۰ تا ۸۰۰ گرم گوشت مرغ اضافه کنید. مراحل پخت خورش بادمجان با گوشت یا مرغ تفاوتی با هم ندارد.

 

فوت فن های پخت خورش بادمجان مجلسی با گوشت

  1. اگر در فصل غوره نیستید می توانید در انتها کمی آبغوره به عنوان چاشنی به خورشت اضافه کنید و یا می توانید از کمی گردلیموعمانی نیز استفاده کنید.
  2. اگر می خواهید بادمجان ها روغن کمتری به خود بگیرند قبل سرخ کردن یا قلمو به آن ها کمی ماست بزنید و مطمئن باشید در طعم و مزه هیچ تاثیری ندارد.
  3. ار بادمجان ها براق و کشیده استفاده کنید.
  4. شما می توانید این خورش بدون گوشت و به صورت گیاهی با قارچ و یا بدون آن تهیه کنید.
  5. می توانید برای تزئین از گوجه گیلاسی سرخ شده و یا حلقه گوجه فرنگی استفاده کنید.
  6. بنا به ذائقه خود می توانید از کمی رب انار نیز در تهیه این خورشت استفاده کنید.
  7. بهتر است برای خوش طعم شدن این خورشت از یک تکه چوب دارچین در زمان پخت گوشت استفاده کنید و بعد از پخت از قابلمه خارج کنید.
  8. این خورش با گوشت قلقلی و گوشت چرخ کرده نیز قابل تهیه می باشد.
  9. این خورشت در انتها باید کم آب کمی غلیظ باشد پس به اندازه آب از اول اضافه کنید.
  10. گوجه فرنگی را بهتر است زیاد نازک برش نزنید تا له نشوند و شکل ظاهری خود را از دست دهند.
  11. اگر طعم و مزه سیر را دوست دارید می توانید از ۲ حبه سیر نیز استفاده کنید برای افزودن سیر باید با پیاز در ابتدا تفت دهید.
  12. اگر به طعم تندی علاقه دارید چند عدد فلفل قلمی سبز تند می توانید اضافه کنید.
  13. هنگام سرو این خورشت بهتر است بادمجان و گوجه ها به طوری بچینید تا راحت قابل جابجایی باشند و ظاهر خورشت حفظ شود.
  14. بهتر است از گوشت سردست و یا مغز ران گوساله استفاده کنید.
  15. افزودن نمک در ابتدا به گوشت باعث دیرپز شدن آن می شود.
  16. گوشت را کمی بزرگتر از قیمه ای خرد کنید.



بازدید : 50
نویسنده : melina

آخرین خبر | طرز تهيه چيز کيک يخچالي ساده و خوشمزه با بيسکوييت و ژله

 

مواد لازم برای کیک ژله ای

  • شکر 50 گرم
  • توت فرنگی 200 گرم
  • خامه قنادی 200 گرم
  • ژله توت فرنگی 100 گرم
  • آب سرد 150 گرم
  • آب جوش 150 گرم
  • پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری
  • کیک اسفنجی به میزان لازم


طرز تهیه کیک یخچالی با پودر ژله توت فرنگی

 


مرحله اول آماده سازی ژله: ابتدا پودر ژله توت فرنگی را داخل کاسه ای ریخته و به آن 150 گرم آبجوش بیفزایید و وقتی ذرات ژلاتین کاملا حل شد، 150 گرم آب سرد را می افزاییم و اجازه می دهیم ژله داخل یخچال به غلظت سفیده تخم مرغ برسد.


مرحله دوم: افزودن ژله به کیک
حالا روی کیک اسفنجی را با خلال چوبی حفره هایی ایجاد می کنیم، ژله به غلظت رسیده را روی کیک می ریزیم و داخل یخچال می گذاریم.

 

مرحله سوم: آماده سازی پودر ژلاتین
توت فرنگی ها را با شکر مخلوط کرده و روی حرارت می گذاریم تا خوب نرم شده و آب بیندازد. حالا پودر ژلاتین را با مقداری از آب توت فرنگی مخلوط کرده شفاف که شد به توت فرنگی می افزاییم و آن را از روی حرارت برمی داریم.


مرحله چهارم: افزودن خامه
حالا کیک را از داخل یخچال خارج کرده و با یک لایه خامه قنادی روی کیک را پوشش می دهیم و برای 30 دقیقه داخل یخچال می گذاریم.


مرحله پنجم: افزودن ژلاتینی توت فرنگی
دوباره کیک را از داخل یخچال خارج کرده و لایه ژلاتینی توت فرنگی را که کاملا خنک شده را روی کیک می ریزیم و توت فرنگی ها را هم با نظم روی آن می چینیم و دوباره داخل یخچال می گذاریم تا لایه ژلاتینی کاملا سفت شود.


مرحله آخر: سرو کیک ژله ای
بعد از اینکه لایه آخر کاملا منسجم شد کیک را از داخل یخچال خارج کرده داخل ظرف زیبایی گذاشته و با یک چاقوی ظریف کیک یخچالی را برش می دهیم.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه کیک با پودر ژله

  1. بهتر است این کیک را در قالب کمربندی تهیه کنید. اگر در دسترس نداشتید داخل ظرفی که کیک را پخته اید نایلون بیندازید، کیک را داخل قالب بگذارید تا بعد اتمام کار کیک را به کمک نایلون از داخل قالب خارج کنید.
  2. می توانید خامه را با کمک رنگ خوراکی به رنگ ژله استفاده شده در آورید.
  3. برای برش کیک بعد هر برش چاقو را کاملا تمیز کنید.



بازدید : 49
نویسنده : melina

طرز تهیه ماهی شکم پر خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

 

مواد لازم برای ماهی شکم پر

  • ماهی حشو 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 4 حبه
  • شنبلیله 100 گرم
  • گشنیز 1 کیلوگرم
  • شیره تمر هندی به میزان لازم
  • ادویه ماهی، نمک، فلفل به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم

 

طرز تهیه ماهی شکم پر جنوبی با تمر هندی

 


مرحله اول آماده سازی ماهی: ابتدا ماهی را شسته و اجازه دهید رطوبت اضافی آن خارج شود، سپس ماهی را با نمک و ادویه ماهی کاملا آغشته کرده و زمان دهید تا خوب مزه دار شود.

 

مرحله دوم: پخت مواد میانی
تابه ای را روی حرارت بگذارید و داخل آن روغن ریخته سیر و پیاز رنده شده را در آن خوب تفت دهید و کمی ادویه ماهی، نمک و فلفل به آن بیفزایید.

 

مرحله سوم: افزودن سبزی
حالا گشنیز و شنبلیله ساطوری شده را به سیر و پیاز بیفزایید تا خوب سرخ شوند. در نهایت عصاره تمر هندی را افزوده و از روی حرارت برمی داریم.


مرحله چهارم: تهیه ماهی شکم پر جنوبی
تابه مناسبی را خوب چرب کرده و ماهی را داخل تابه می گذاریم. حالا با مواد میانی آماده شده شکم ماهی را پر می کنیم و روی تابه را فویل کشیده و روز فویل چند حفره ایجاد می کنیم.


مرحله پنجم: پخت ماهی شکم پر جنوبی
حالا تابه را به مدت 20 دقیقه داخل فر گرم شده با دمای 175 درجه سانتی گراد گذاشته و بعد از گذشت این زمان از فر خارج کرده فویل را بر می داریم و 30 دقیقه دیگر داخل فر می گذاریم تا کاملا طلایی و مغز پخت شود.


مرحله آخر: سرو ماهی شکم پر جنوبی
این ماهی خوشمزه و رژیمی را در کنار برنج سفید ایرانی نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه ماهی شکم پر بوشهری

  1. اگر عصاره تمر هندی در دسترس ندارید، برای مزه دار کردن مواد از آبلیمو استفاده کنید.
  2. برای تهیه ماهی شکم پر جنوبی در ماهیتابه، و بدون فر ، فقط باید دو سمت ماهی را در تابه بزرگ خوب سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شود.
  3. می توانید 100 گرم مغز گردوی آسیاب شده به مواد میانی اضافه کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 58
نویسنده : melina

شیر برنج | ایران کوک

 

مواد لازم برای شیر برنج

  • برنج 1 پیمانه
  • آب 4 پیمانه
  • شیر 2 پیمانه
  • شکر(بنا به ذائقه) به میزان لازم
  • گلاب 1 قاشق


طرز تهیه شیر برنج ساده و خوشمزه

 

مرحله اول تهیه شیر برنج
برنج را بعد از پیمانه کردن و شستن به همراه آب روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا برنج پخته و له شود و بافت برنج مشخص نباشد.

 

مرحله دوم تهیه شیر برنج
حالا دو پیمانه شیر را افزوده و اجازه می دهیم تا کاملا بجوشد و شیر به خورد برنج برود.

 

مرحله سوم تهیه شیر برنج
در این مرحله گلاب و شکر را به شیر برنج افزوده و زمانی که به غلظت مناسب رسید. از روی حرارت برداشته و داخل ظرف های مناسب می ریزیم و با دارچین، خلال پسته و گلی محمدی تزیین می کنیم.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه شیر برنج مجلسی خوشمزه زعفرانی

  1. از وانیل و زعفران به عنوان اسانس می توانید استفاده کنید که شیر برنج شما طعم بستنی می گیرد.
  2. بهتر است برای تهیه شیر برنج از برنج نیم دانه ایرانی استفاده کنید.

 

طرز تهیه شیر برنج برای کودک با عسل

اگر شیر برنج را برای کوکان طبخ می کنید، 1 قاشق خامه در آخر پخت به آن اضافه کرده و برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید.
به دلیل طبع سرد شیر برنج از دارچین در کنار آن استفاده کنید تا طبع شیر برنج را متعادل سازد.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 59
نویسنده : melina

خرید و قیمت سبد نان خامه ای از غرفه کلبه شیرین | باسلام

 

مواد لازم نون خامه ای با پیمانه

  • آب ۱ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم یا روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد سفید قنادی ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۴ چایخوری
  • خامه قنادی ۲۴۰ گرم
  • شکر ۱ ق سوپ خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق مربا خوری

 

طرز تهیه نون خامه ای با پیمانه

 


مرحله اول: جوشاندن مواد
برای تهیه نان خامه ای نارنجکی ابتدا که مواد را تهیه می کنیم کره را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط نرم شود.قابلمه ای را روی حرارت می گذاریم و ۱ لیوان آب را داخل آن می ریزیم و و کره و شکر را نیز اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کناره های قابلمه آب شروع به جوش زدن ریز کند.

 

مرحله دوم: داغ زدن
آرد را در همین لحظه به یکباره اضافه می کنیم و حرارت را کم می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم،تا شبیه خمیر شود و کم کم از قابلمه جدا شود خمیر و با قاشق میان خمیر را باز می کنیم و بعد خمیر را جمع می کنیم این کار را چندبار انجام می دهیم تا اگر آب اضافه هنوز دارد از بین برود،این کار را ۲ الی ۳ دقیقه روی حرارت کم انجام می دهیم و بعد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

 

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ
در ادامه خمیر را در کاسه ای بزرگ قرار می دهیم تا خمیر از دما بیفتد و خنک شود(خمیر نه خیلی سرد شود چون دیر تخم مرغ در آن حل می شود و نه گرم باشد که تخم مرغ ها پخته شوند)و تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه می کنیم و با همزن برقی می زنیم.اولین تخم مرغ را که اضافه می کنیم و با همزن می زنیم خمیر تکه تکه می شود اصلا نگران نباشید و به همزدن ادامه می دهیم و تخم مرغ دوم را اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم و تا تمام تخم مرغ ها را به خمیر اضافه کنیم و هم می زنیم تا خمیر نرم و یکدستی داشته باشیم.

 

مرحله چهارم: ماسوره زدن
حالا سینی فر را بیرون می آوریم و فر را روشن می کنیم تا گرم شود و بعد بکینگ پودر و وانیل را با هم مخلوط می کنیم و به خمیر می افزاییم و مجددا با همزن برقی مواد را مخلوط می کنیم و ماسوره شکوفه را در قیف قرار می دهیم و خمیر را در قیف می ریزیم و داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار می دهیم و ماسوره شکوفه می زنیم،البته باید دقت کنیم که با فاصله شکوفه ها را بزنیم چون زمان پخت نان ها پف می کنند.

 

مرحله پنجم: پخت نان خامه ای
سپس سینی فر را در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و ابتدا با ۲۱۰ درجه سانتی گراد به مدت ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا نان ها بپزند و بعد روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا ۲۰ دقیقه دیگر رنگ نان خامه ای ها طلایی شود.ان گاه سینی را از داخل فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم تا نان خامه ای ها خنک شوند و با چاقو یک برش کوچک ته نان خامه ای ها می زنیم و خامه فرم گرفته را داخل نان ها می ریزیم و به مدت ۲ ساعت نان ها را در یخچال قرا می دهیم تا کمی نرم تر شوند و بعد بیرون می آوریم و در ظرف مورد نظر نان خامه ای ها را می چینیم و نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه نان خامه ای نارنجکی

  1. بعد از پخت بلافاصله از فر خارج نکنید و در فر ابتدا باز و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا داخل فر بماند زیرا اگر یهو خارج شود ممکن است پف آن بخوابد.
  2. مرحله داغ زدن مهم ترین قسمت تهیه نان خامه ای می باشد زیرا همین عمل باعث تو خالی شدن نان می شود.
  3. می توانید در فر برقی و توستر یا سولاردم نیز تهیه کنید ولی دقت کنید باید ۲۰ درجه دما کمتر باشد.
  4. خمیر نان خامه ای را می توانید تا سه روز در یخچال و سه ماه در فریرز نگهداری کنید.
  5. حتما از سه عدد تخم مرغ درشت استفاده کنید اگر مواد خیلی سفت بود و از ماسوره خارج نشد می توانید ۱ تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید و نصف آن را اضافه کنید.
  6. می توانید با کمی خلاقیت مواد نان خامه را به شکل های مختلف با ماسوره بزنید.
  7. می توانید روی نان خامه ای در انتها و برای تزئین کمی شکلات ذوب شده بریزید.
  8. حتما باید فر قبل از شروع کار داغ باشد.
  9. شما می توانید نان خامه را در فر دست ساز به روی گاز نیز تهیه کنید ولی دقت کنید زمان بیشتری باید برای پخت بگذارید.



بازدید : 56
نویسنده : melina

طرز تهیه کوفته قلقلی سنتی آبدار و خوشمزه مرحله به مرحله

 

مواد لازم برای کوفته قلقلی

  • گوشت چرخ شده 300 گرم
  • گوجه فرنگی خرد شده 2 عدد
  • پیاز نگینی شده 1 عدد
  • تخم مرغ 1 عدد
  • سیر له شده 1 حبه
  • آرد نخود چی 1 قاشق چای خوری
  • رب گوجه 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه و پودر کاری به میزان لازم
  • روغن سرخ کردنی به میزان لازم


طرز تهیه کوفته قلقلی با گوشت چرخ کرده

 


ابتدا یک عدد پیاز را پوست کنده رنده ریز می کرده و آب پیاز را جدا می کنیم.


مرحله دوم: ورز دادن گوشت کوفته
در این مرحله، سیر و پیاز را به همراه نمک، فلفل، زرد چوبه و پودر کاری به گوشت چرخ کرده، افزوده و خیلی زیاد مواد را ورز می دهیم تا کاملا موادی منسجم و یکدست بدست آید.

 

مرحله سوم: افزودن تخم مرغ
حالا آرد نخود چی و تخم مرغ ها را به مواد آماده شده می افزاییم و دوباره خوب ورز می دهیم اگر احساس کردید که مواد انسجام کافی را ندارد دوباره مقدار کمی آرد نخودچی به مواد کوفته قلقلی بیفزایید.


مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته ها
داخل تابه مناسبی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید. کمی دستتان را خیس کرده و گلوله های کوچکی از مواد گوشتی برداشته میان دو دست گرد کنید و داخل تابه بیندازید و تمام کوفته ها را به همین روش سرخ کنید.


مرحله پنجم: تهیه سس کوفته قلقلی
برای تهیه سس کوفته قلقلی، داخل تابه ای که کوفته قلقلی ها را سرخ کردیم، گوجه نگینی شده و رب را خوب تفت می دهیم و یک استکان آب اضافه می کنیم تا بجوشد و به روغن بیفتد.


مرحله ششم: پخت کوفته قلقلی
حالا کوفته قلقلی ها را داخل سس آماده شده می گذاریم و اجازه می دهیم تا خوب مواد با هم بجوشد و کوفته قلقلی ها خوب طعم دار شود.


مرحله آخر: سرو کوفته قلقلی
کوفته قلقلی ما آماده است در ظرف زیبایی ریخته و در کنار سبزی خوردن و نان تازه نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه کوفته قلقلی تبریزی

  1. گوشت چرخ شده مرغ و بوقلمون را هم می توانید در این کوفته استفاده کنید.
  2. یکی از مهم ترین عوامل در تهیه یک کوفته خوب ورز دادن مواد است.
  3. زمانی که کوفته ها را داخل سس ریختید حتما سس را روی کوفته ها بریزید تا کوفته ها خوب مزه دار شوند.
  4. کوفته قلقلی به دلیل اینکه از مواد مقوی زیادی در تهیه آن استفاده شده است، یک وعده غذایی کامل است و هیچ مواد مضری در آن وجود ندارد.
  5. حتما به سس آماده شده نمک و فلفل بزنید.



بازدید : 51
نویسنده : melina

طرز تهیه سوپ شیر خوشمزه و مجلسی با جو پرک و خامه

 

مواد لازم برای سوپ جو سفید

  • شیر 2 لیوان
  • عصاره گوشت یا مرغ 3 لیوان
  • جو پوست کنده 1 پیمانه
  • جعفری 1/2 پیمانه
  • پیاز 1 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • هویج 1 عدد
  • سینه مرغ 1 تکه
  • روغن، نمک، فلفل به میزان لازم


طرز تهیه سوپ جو سفید

 


جو را به همراه عصاره گوشت داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم تا کاملا پخته شود.


مرحله دوم سوپ جو
سیب زمینی و پیاز را به شکل نگینی خرد می کنیم. هویج را رنده ریز کرده و جعفری را هم ساطوری کرده و آماده می گذاریم.

 

مرحله سوم: تفت دادن مواد سوپ سفید
در این مرحله پیاز را با کمی روغن داخل قابلمه مناسبی تفت داده کمی که طلایی شد؛ نمک، فلفل، هویج و سیب زمینی را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم.


مرحله چهارم: افزودن شیر و مرغ به سوپ
سبزیجات تفت داده شده را به همراه مرغ و شیر به جو که دو سوم پختش انجام شده می افزاییم و اجازه می دهیم مواد کاملا با هم بپزند و طعم همدیگر را بگیرند.


مرحله پنجم
حالا که پخت تمام مواد کامل شده توجه کنید اگر سوپ خیلی آبدار است اجازه دهید تا آب آن تبخیر شود.


مرحله آخر: سرو سوپ جو
حالا که سوپ به غلظت دلخواه رسیده آن را در ظرف مناسب سرو ریخته و با جعفری تزئین کنید و نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه سوپ جو سفید مجلسی و خوشمزه رستورانی

  1. بهتر است جو را از چند ساعت قبل از پخت خیس کنیم.
  2. در این سوپ برای غلظت بیشتر می توانید از یک قاشق آرد سفید هم استفاده کنید.
  3. اگر عصاره گوشت یا قلم در دسترس نداشتید می توانید، یک عدد قرص عصاره گوشت را در یک لیتر آب حل کنید و به سوپ بیفزایید.
  4. در این سوپ به همراه جعفری از کمی آویشن هم می توانید استفاده کنید.
  5. این سوپ را بنا به غلظت آن می توان در گروه پیش غذا یا غذای اصلی گذاشت اگر رقیق بود به مقدار کم آن را به عنوان پیش غذا مصرف کنید اگر غلیظ بود به عنوان یک وعده شام کامل محسوب کنید.

 

منبع: سلام دنیا