پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 57
نویسنده : melina

طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده خوشمزه و مجلسی گیلانی

 

مواد لازم کوکو بادمجان

  • بادمجان متوسط ۴ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • سیر ۱ حبه
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

 

طرز تهیه کوکو بادمجان

 


ابتدا باید بادمجان را بپزید ، اگر از طعم غذاهایی که با بادمجان کبابی ( مانند میرزا قاسمی ) تهیه می شوند خوشتان می آید می توانید بادمجان ها را کباب کنید اگر این طمع را نمی پسندید بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت آبپز بپزید.

 

پس از اینکه بادمجان ها را پختید آنها را داخل یک کاسه جادار و مناسب بریزید و اجازه دهید کمی خنک شوند. در ادامه سیر و پیاز را رنده کنید و پس از اینکه با فشار دست آبشان را گرفتید به کاسه حاوی بادمجان اضافه کنید.

در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مواد اضافه کنید و آنها را با گوشتکوب به خوبی بکوبید ( یا با میکسر کمی میکس کنید ) تا بادمجان ها کاملا له شوند. در صورت تمایل می توانید بادمجان ها را هم مانند سیر و پیاز رنده کنید.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه بشکنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند سپس به کاسه حاوی بادمجان اضافه کنید. نکته مهم در این مرحله این است که حتما اجازه دهید بادمجان ها سرد شوند سپس تخم مرغ را اضافه کنید.

 

پس از اینکه تخم مرغ را اضافه کردید مواد را خوب مخلوط کنید تا مایه کوکو کاملا یکدست و منسجم شود. در مرحله پایانی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید ، پس از اینکه روغن داغ شد مایه کوکو را داخل تابه بریزید.

با پشت قاشق مایه کوکو را صاف کنید و اجازه دهید یک سمت آن به طور کامل سرخ شود. پس از اینکه قسمت زیرین کوکو سرخ شد آنرا برگردانید تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. در پایان کوکو را به همراه گوجه فرنگی، خیارشور و نان سرو کنید.

 

نکات پخت کوکو بادمجان

 

پخت کوکوی بادمجان در فر
در صورتی که می خواهید این کوکوی خوشمزه را در فر درست کنید فر را با درجه حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود سپس یک قالب مناسب انتخاب کنید و با مقدار کمی روغن مایع کف و دیواره های قالب را چرب کنید.

پس از اینکه قالب را چرب کردید مایه کوکو را داخل قالب بریزید و روی درب قالب را با یک فویل آلومینیومی بپوشانید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا کوکو آماده شود. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که دمای فرها متفاوت است.

 

کوکوی بادمجان با بادمجان خام
این کوکوی خوشمزه با روش های مختلفی طبخ می شود که یکی از رایج ترین این روش ها را در دستور بالا توضیح دادیم. برای تهیه کوکوی بادمجان با بادمجان خام کافیست بادمجان ها را پوست بگیرید سپس به همراه سیر و پیاز رنده کنید.

نکته مهم در پخت کوکوی بادمجان با بادمجان خام این است که وقتی بادمجان خام را رنده کنید آب زیادی از آن خارج می شود. حتما قبل از اضافه کردن ادویه و تخم مرغ آب اضافی بادمجان را بگیرید سپس مراحل پخت کوکو را ادامه دهید.

 

شل شدن مایه کوکوی بادمجان
در صورتی که با این مشکل مواجه شدید که مایه کوکوی شما بیش از حد شل و آبکی شد کافیست مقداری آرد گندم را کم کم به مایه کوکو اضافه کنید و با دیگر مواد به خوبی مخلوط کنید تا مایه کوکو انسجام کافی را به دست آورد.

 

کوکو بادمجان به صورت سوخاری
برای تهیه کوکوی بادمجان به صورت سوخاری باید مایه کوکو شل تر از حالت معمول باشد و حالت چسبناکی داشته باشد. آرد سوخاری را با مقداری فلفل سیاه ، نمک و پودر سیر به خوبی مخلوط کنید و در زمان سرخ کردن کوکوها جلوی دست خود قرار دهید.

مقداری از مایه کوکو بردارید و با دست به آن شکل دهید سپس در آرد سوخاری بغلتانید تا تمام نقاط آن به آرد سوخاری آغشته شود سپس در یک تابه گود با روغن زیاد ( مانند فلافل ) سرخ کنید. پس از سرخ کردن کوکوها را داخل توری فلزی قرار دهید تا روغن اضافی شان خارج شود.




بازدید : 57
نویسنده : melina

طرز تهیه پیراشکی کرمدار

 

مواد لازم:

  • دو لیوان آرد
  • یک سوم پیمانه آب یا شیر
  • یک چهارم پیمانه روغن
  • دو قاشق مرباخوری خمیر مایه
  • نصف قاشق چایخوری شکر
  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • خامه شکلاتی و ترافل جهت تزئین


طرز تهیه پیراشکی دونات

 


درست کردن پیراشکی دونات بسیار ساده است. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید استفاده از خمیر مایه سالم و همچنین زمان دادن به خمیر برای پف کردن و افزایش حجم خمیر است.

 

مرحله ۱:
ابتدا آب ولرم را با شکر مخلوط کرده و آن را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس خمیر مایه فوری را به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و کمی صبر کنید تا خمیر مایه عمل بیاید. این مساله ممکن است ده دقیقه طول بکشد. در این حالت خمیرتان پف می کند. توجه کنید که شکر اضافه شده به آن به میزانی نیست که خمیر را شیرین کند. اما شکر را از دستور تهیه خمیر مایع حذف نکنید، زیرا جهت عمل آمدن خمیر به وجود شکر نیاز است.

 

مرحله ۲:
در این مرحله تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته و خوب هم بزنید تا زرده و سفیده به طور کامل با هم مخلوط شوند. سپس روغن را به آن اضافه کرده و مجددا هم بزنید. اکنون مخلوط خمیر مایع را به روغن و تخم مرغ اضافه کنید. همه ترکیبات را با قاشق هم بزنید (برای این کار نباید از همزن استفاده کنید).

 

مرحله ۳:
آرد و نمک را الک کرده و کم کم به مخلوط خمیر مایه اضافه کنید. همانطور که این ترکیبات را اضافه می کنید، با استفاده از قاشق به آرامی آن را هم بزنید. تا وقتی که مخلوط خود را بگیرد، آرد را اضافه کنید. اگر حتی آردتان اضافه آمد، مشکلی نیست و زمانی که خمیر آماده شد، دیگر آرد را به مخلوط اضافه نکنید. برای اینکه بدانید میزان آرد اضافه شده کافی است یا خیر، با دست خود آن را لمس کنید. اگر خمیر به دستتان نمی چسبد، کافی است.

 

مرحله ۴:
اکنون با دست خمیر را ورز دهید. خمیر باید نرم و لطیف بوده و به دست نچسبد. سپس خمیر را در داخل یک کاسه که کمی چرب کرده اید، ریخته و آن را با پارچه سلفون بپوشانید.

 

مرحله ۵:
این کاسه را به مدت یک تا دو ساعت در جای نسبتا گرمی قرار دهید تا خمیر پف کند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

 

مرحله ۶:
حدود یک چهارم از خمیر را جدا کرده و با وردنه آن را پهن می کنیم تا ضخامت آن حدودا دو میلی متر شود. برای اینکه خمیر به وردنه نچسبد، کافی است تا کمی آرد بر روی آن بریزید.

 

مرحله ۷:
یک قالب دایره ای با اندازه پیراشکی دونات های مورد نظرتان آماده کرده و بر روی خمیر قرار دهید و اضافه های خمیر را جدا کنید. این خمیرهای بریده شده را روی کاغذ روغنی که سطح آن را آرد پاشیده اید، پهن کنید.

 

مرحله ۸:
اکنون یک قابلمه را آماده کرده و در داخل آن روغن می ریزیم. صبر می کنیم تا روغن داغ شود. پیراشکی ها را در داخل روغن داغ به طوری که پیراشکی در روغن قوطه ور شود سرخ می کنیم.

 

مرحله ۹:
زمان تزئین پیراشکی دونات ها فرا رسیده است. تزئین آن بر اساس سلیقه خودتان متفاوت است. می توانید بر روی آنها شکلات و یا ترافل های رنگی بریزید. اکنون برای سرو کردن آماده است.




بازدید : 41
نویسنده : melina

راحت الحلقوم - طرز تهیه راحت الحلقوم لطیف و خوشمزه | ایران کوک

 

مواد لازم برای راحت الحلقوم

  • نشاسته گندم 1/2 پیمانه
  • شکر 250 گرم
  • آب سرد 1/5 لیوان
  • جوهر لیمو 1/2 قاشق چایخوری
  • پودر ژلاتین 1 قاشق غذاخوری
  • روغن مایع 1 قاشق غذا خوری
  • پودر نارگیل و یا شکر دانه درشت به میزان لازم
  • رنگ خوراکی و اسانس به میزان لازم به میزان لازم


طرز تهیه راحت الحلقوم خانگی

 


برای تهیه راحت الحقوم خانگی، ابتدا نشاسته را در ظرف مناسبی ریخته و با آب مخلوط می کنیم تا زمانی که نشاسته کاملا در آب حل شود.


مرحله دوم: افزودن شکر و ژلاتین
حالا شکر ، پودر ژلاتین و جوهر لیمو را به نشاسته حل شده می افزاییم و روی حرارت می گذاریم و مداوم مخلوط می کنیم.

 

مرحله سوم: افزودن گلاب و رنگ خوراکی
حالا که مواد کمی غلظت گرفت و روغن را می افزاییم و آنقدر مخلوط می کنیم تا مانند حلوا در گوشه ظرف جمع شود حالا می توانید رنگ خوراکی را بنا به سلیقه تا افزوده و خوب مخلوط کنید تا رنگ آن یکدست شود.


مرحله چهارم: شکل دادن به راحت الحلقوم
مواد از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم تا کمی خنک شود. حالا به اندازه یک گردو از مواد جدا کرده میان دو دست به شکل توپکی در می آوریم.


مرحله آخر: تزئین راحت الحلقوم
داخل کاسه پودر نارگیل ریخته و توپک های آماده شده را داخل پودر نارگیل می اندازیم و نوش جان.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه راحت الحلقوم

  1. برای راحت الحلقوم از نشاسته اعلا استفاده کنید.
  2. بعد از آماده شدن راحت الحلقوم باید اجازه دهید کاملا خنک شود و بعد برش دهید.
  3. در صورت تمایل 1 قاشق غذا خوری زعفران دم شده به مواد افزوده تا راحت الحلقوم زعفرانی تهیه کنید.
  4. می توانید برای اینکه راحت الحلقوم را در تکه های منظم برش دهید پلاستیکی را ته ظرف چهار گوشی گذاشته و مواد را داخل ظرف ریخته و خوب فشار دهید تا شکل ظرف را بگیرد. مواد که کاملا خنک شد با یک چاقو به اشکال مختلف برش داده و در شکر و یا پودر نارگیل بغلتانید.
  5. راحت الحلقوم با 24 طعم مختلف تهیه می شود و از شناخته ترین آنها می توان به راحت الحلقوم هلی، زعفرانی، گلاب ، قهوه و نعنا اشاره کرد.



بازدید : 45
نویسنده : melina

طرز تهیه خورش فسنجان خوشمزه و مجلسی اصیل گیلانی

 

مواد لازم برای خورشت فسنجون با مرغ

  • مغز گردو 400 گرم
  • رب انار 4 قاشق غذا خوری
  • پیاز درشت رنده ریز شده 1 عدد
  • مرغ 4 تکه
  • نمک، فلفل، زرد چوبه و دارچین به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم
  • زعفران دم شده به میزان لازم


طرز تهیه فسنجون با مرغ (آماده سازی گردو)

 


گردوی مغز شده را داخل دستگاه آسیاب برقی ریخته به اندازه ای آن را آسیاب می کنیم تا خمیری روغنی حاصل شود. سپس یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.


آماده کردن مواد اولیه فسنجون با مرغ
پیاز را با رنده خیلی ریز به شکل پوره رنده می کنیم. مرغ ها را باکمی زعفران و نمک و فلفل مزه دار کرده و آماده می گذاریم.

 

مرحله سوم طرز تهیه خورش فسنجان
داخل قابلمه مناسبی کمی روغن ریخته و پیاز را با نمک، فلفل و زرد چوبه تفت می دهیم، سپس گردوی آماده شده را به آن افزوده و کمی تفت می دهیم و رب انار را داخل آب جوشیده حل کرده و اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا گردو یک ساعت بجوشد و پخته شود سپس مرغ ها را به همراه یک تکه کوچک چوب دارچین به آن افزوده و اجازه می دهیم تا مرغ هم به همراه گردو پخته و طعم بگیرد بعد از پخت مرغ باید خورشت غلیظ شده باشد و به روغن افتاده باشد البته (به کمک راهکار هایی که در نکات ذکر شده) حالا خورشت فسنجان را در کنار برنج ایرانی سرو کنید و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه خورش فسنجون با مرغ مجلسی و خوشمزه

  1. یکی از نکات روغن انداختن فسنجان پخت با حرارت کم و زمان زیاد است.
  2. اضافه کردن یخ در مراحل پخت هم موجب روغن انداختن می شود.
  3. طریقه صحیح آسیاب کردن گردو هم بسیار مهم می باشد. اگر علاقه مند هستید تکه های گردو زیر دندان بیاید بهتر است مقداری از گردو را کمی درشت و بقیه را آسیاب کنید.
  4. اگر آسیاب در دسترس ندارید می توانید گردو ها را سه مرتبه چرخ کنید.
  5. در صورتی که خواستید فسنجان را شیرین کنید از دو قاشق شکر در انتهای پخت استفاده کنید.
  6. برای اینکه رنگ فسنجان روشن تر شود از 1 قاشق چایخوری رب گوجه هم می توان استفاده کرد
  7. بهتر است فسنجان را داخل دیگ سفالی (گمج) طبخ کنید.



بازدید : 47
نویسنده : melina

خواص سیب زمینی ، 10 مورد از خاصیت ها و مضرات سیب زمینی

 

طرز تهیه غذای خوشمزه و بی نظیر با سیب زمینی و پنیر

 

مواد لازم:

  • ۳ سیب زمینی متوسط
  • ½ پیمانه خامه
  • ¼ پنیر پارمزان رنده شده
  • ۵ برگ ریحان
  • ۱ قاشق چایخوری آویشن خشک شده
  • ½ قاشق غذا خوری نمک
  • فلفل


طرز تهیه غذا با سیب زمینی و پنیر

 

سه سیب زمینی پوست کنده را با چنگال سوراخ کنید و آنها را در یک ظرف برای پخت قرار دهید؛ روی آن را با پلاستیکی که بتوان هوای آن را خارج کرد بپوشانید. برای ۱۷ دقیقه یا تا زمانیکه نرم بشود در مایکروویو قرار دهید. هر کدام را به نصف تقسیم کنید؛ بوسیله قاشق اسکوپ، گوشت وسط آن را بردارید. برش هایی در زیر آن ایجاد کنید.

سیب زمینی هایی که خارج کرده اید را با خامه، ¼ فنجان پنیر پارمزان رنده شده، ریحان، آویشن خشک، نمک و فلفل مخلوط کنید. سیب زمینی های نصفه را با این مواد پر کنید؛ آنها را درون ظرف قرار دهید. روی آن را با ¼ فنجان از باقیمانده پنیر پارمزان بپوشانید. آن را برای مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ۴۲۵ درجه فارنهایت در فر بپزید.

 

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر

 

سالاد سیب زمینی خامه ای

 

مواد لازم

  • ۹ سیب زمینی متوسط که به قطعات کوچک خرد شده است
  • ½ فنجان سس مایونز
  • ½ فنجان شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید مقطر
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲ عدد ساقه کرفس که به صورت ریز خرد شده است
  • ¼ فنجان جعفری خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری پیازچه تازه


طرز تهیه
در یک قابلمه بزرگ، سیب زمینی ها، ۱ قاشق غذاخوری نمک و به مقدار کافی آب برای پوشاندن روی سیب زمینی ها اضافه کنید. تا حدی روی آن را بپوشانید؛ دما را بالا ببرید تا شروع به جوشیدن کند. دما را کم کنید تا حدی که جوشیدن ادامه پیدا کند. تا زمان نرم شدن سیب زمینی ها یعنی حدود ۱۲ تا ۱۵ دقیقه، پخت را ادامه دهید. سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید.

همزمان در یک کاسه بزرگ، سس مایونز، شیر، سرکه، شکر و ۱ قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل را مخلوط کنید. نصف سس را به سیب زمینی ها اضافه کنید؛ بگذارید مواد خنک شود.
کرفس و باقی مانده سس را به سیب زمینی اضافه کنید؛ مواد را هم بزنید تا بخوبی روی آن را بپوشاند. جعفری و پیاز را خرد کنید. غذای شما آماده است، آن را بلافاصله سرو کنید یا روی آن را بپوشانید و تا ۴ ساعت در یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه سالاد سیب زمینی با سس خامه در 8 گام

 

املت سیب زمینی اسپانیایی

 

مواد لازم

  • ۶ تخم مرغ بزرگ
  • ۶۰۰ گرم سیب زمینی طلایی که با برش های ضخیم خرد شده است
  • ۱ فنجان روغن زیتون
  • ۱ پیاز بزرگ که بسیار ریز خرد شده
  • جعفری ریز شده برای چاشنی


طرز تهیه املت سیب زمینی

در یک کاسه متوسط، تخم مرغ ها را با ¾ قاشق چایخوری نمک هم بزنید؛ آن را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگ، سیب زمینی ها را با ¼ قاشق چایخوری نمک هم بزنید.

در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن را با حرارت متوسط گرم کنید. سیب زمینی ها را اضافه کنید، آن را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه یا تا زمانیکه نرم بشوند بپزید اما از هم نپاشند، گاهی به آرامی سیب زمینی ها را هم بزنید. سپس با قاشق مخصوص سیب زمینی را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید.

پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید. برای ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که خیلی نرم بشود آن را بپزید و گاهی اوقات هم بزنید. با قاشق پیازها را به کاسه سیب زمینی ها منتقل کنید. وقتی مخلوط پیاز و سیب زمینی کمی سرد شد، به آرامی تخم مرغ ها را هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.

همه روغن به جز دو قاشق از آن را درون ماهیتابه بریزید (روغن را برای استفاده دیگر نگه دارید). با دمای متوسط به مدت ۱ دقیقه آن را گرم کنید. مخلوط تخم مرغ و سیب زمینی را به ماهیتابه اضافه کنید و به صورت یک لایه یکدست پخش کنید؛ حرارت را تا دمای ملایم کم کنید. مواد را برای مدت ۷ دقیقه بپزید یا تا زمانیکه تخم مرغ ها سفت شوند یا لبه های آن قهوه ای شود.

لبه ها را با کفگیر پلاستیکی شل کنید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و روی آن را با یک بشقاب بزرگ بپوشانید، با دقت آن را برگردانید، ماهیتابه و بشقاب را در کنار هم نگه دارید. املت را دوباره به داخل ماهیتابه برگردانید. آن را برای ۳ دقیقه بپزید یا تا زمانیکه مواد ته و وسط سفت شود. غذا را به صورت گرم یا در دمای اتاق و با جعفری خرد شده سرو کنید.

 

طرز تهیه تورتیلای اسپانیایی

 

سالاد سیب زمینی پاریسی

 

مواد لازم

  • ۱۳۰۰ گرم سیب زمینی طلایی، پوست کنده و بریده شده به قطعات نازک
  • ¾ فنجان ماست یونانی
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۲ قاشق غذاخوری خردل دانه دار
  • ۴ عدد ساقه کرفس که خیلی ریز خرد شده
  • ½ فنجان خیار شور، ریز شده و آبکشی شده
  • ½ پیاز قرمز کوچک که بسیار ریز خرد شده
  • ۵ تخم مرغ بزرگ پخته شده و بسیار ریز خرد شده
  • ¼ فنجان جعفری ریز خرد شده


طرز تهیه سالاد سیب زمینی

به یک قابلمه بزرگ از آب شور، سیب زمینی ها را اضافه کنید. مقداری روی آن را بپوشانید؛ حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید. دما را کم کنید تا حدی که آب در حال جوش باشد. برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه سیب زمینی ها را بپزید تا اینکه نرم شوند. آنها را آبکش کنید؛ اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بماند.

در همان زمان، در یک کاسه بزرگ، ماست، روغن، خردل و ۱ قاشق چایخوری از نمک و فلفل هم بزنید. سیب زمینی ها را به سس اضافه کنید؛ شروع به مخلوط کردن کنید تا از سس پوشیده شوند.

کرفس، خیار شور و پیاز قرمز خرد کنید. سپس به آرامی تخم مرغ و جعفری را مخلوط کنید. بلافاصله سرو کنید یا روی آن را بپوشانید و تا یک روز در یخچال نگه دارید.

 

طرز تهیه سالاد سیب زمینی رژیمی

 

برگر سیب زمینی با پوست

 

مواد لازم

  • ۴ سیب زمینی یوکان طلایی
  • نمک
  • فلفل سیاه تازه خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۴۰۰ گرم گوشت گاو
  • ۶ تکه بیکن پخته شده و خرد شده
  • ۱ فنجان چدار خرد شده
  • ۱ فنجان خامه ترش
  • ۱ قاشق غذاخوری پیازچه تازه خرد شده


طرز تهیه خوراک سیب زمینی ساده

فر را از قبل تا دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. سیب زمینی ها را با نمک و فلفل مخلوط کنید و روی آن روغن زیتون بزنید. آن را تا زمان نرم شدن و به مدت ۹۰ دقیقه بپزید. دمای فر را تا ۴۵۰ درجه بالا ببرید. اجازه بدهید سیب زمینی ها خنک شوند، سپس آنها را از طول نصف کنید و درون آن را با اسکوپ خالی کنید، یک چهارم سیب زمینی ها را کنار بگذارید. سیب زمینی های پوست دار را به پایین قرار دهید و با برس روی آن روغن بزنید. آن را برای ده دقیقه و تا زمانیکه پوست طلایی شود بپزید.

در همین حال، گوشت گاو را به همان شکل برگر و به اندازه نان درآورید. آن را به نمک و فلفل آغشته کنید و با حرارت ملایم هر طرف را برای ۵ دقیقه بپزید. سیب زمینی های پوست دار را با بیکن و پنیر خرد شده پر کنید. آن را ۵ دقیقه به فر برگردانید تا پنیر آب شود. سیب زمینی را با خامه ترش و پیازچه پر کنید، سپس روی آن برگر پخته شده و نیمه دیگر سیب زمینی را قرار دهید. آنرا میل کنید.

 

طرز تهیه انواع غذا با سیب زمینی | دستور پخت 16 خوشمزه ترین غذا با سیب زمینی

 

هاسل بک پنیری

 

مواد لازم

  • ۶ سیب زمینی متوسط
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن، تقسیم شده
  • نمک
  • چدار
  • خامه ترش
  • پیازچه
  • بیکن خرد شده


طرز تهیه

سیب زمینی ها را برش بزنید اما کاملا نبرید. ۱.۵ قاشق روغن زیتون را به برس روی آن بزنید؛ سپس تا دمای ۴۲۵ درجه فارنهایت برای ۳۰ دقیقه بپزید.

باقیمانده روغن زیتون را با برس روی آن بزنید. مقداری نمک بپاشید. برای ۳۰ دقیقه یا تا زمانیکه نرم شود بپزید.

چدار را بین برش های نازک سیب زمینی بریزید تا ذوب شود. در صورت تمایل خامه ترش، پیازچه و بیکن را برای چاشنی اضافه کنید.

 

Hasselback-Kartoffeln à la Pick mit getrüffeltem Pecorino - genießen und  reisen 

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 44
نویسنده : melina

طرز تهیه پلو بادمجان ترکی

 

مواد لازم برای بلغور پلو

  • بلغور پلویی 2 لیوان
  • گوجه فرنگی 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل سبز 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان لازم
  • روغن به میزان لازم


طرز تهیه بلغور پلو ترکیه ای خوشمزه با گوجه

 


مرحله اول: ابتدا بلغور را پاک کرده و می شوییم، حالا به مدت 2 ساعت به همراه آب خیس می کنیم.


مرحله دوم: تفت دادن پیاز و فلفل سبز
پیاز را به شکل نگینی برش می دهیم و داخل تابه مناسبی به همراه کمی روغن خوب تفت می دهیم تا کاملا طلایی شود بعد فلفل سبز نگینی شده، نمک، فلفل و زرد چوبه را به پیاز داغ می افزاییم.

 

مرحله سوم: افزودن گوجه
گوجه را پوست گرفته و پوره می کنیم. حالا به همراه رب گوجه، به پیاز داغ افزوده و خوب تفت می دهیم تا سس گوجه غلیظی بدست آید.


مرحله چهارم: افزودن بلغور
حالا آب بلغور را خالی کرده و به سس گوجه می افزاییم و زمان می دهیم تا کاملابا هم تفت بخورند.


مرحله پنجم: افزودن آب جوش
روی مواد آماده شده را با آب جوش می پوشانیم و زمان می دهیم تا آب خوب تبخیر شود حالا درب قابلمه را می گذاریم و 15 دقیقه زمان می دهیم تا بلغور دم بکشد.


مرحله آخر: سرو بلغور پلو
بلغور پلوی ما آماده است. کافیست آن را داخل ظرف زیبایی ریخته و به همراه ماست چکیده سرو و نوش جان کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه بلغور پلو ترکیه ای [یارما پلو]

  1. می توانید کره را جایگزین روغن کنید تا عطر و طعم بهتری داشته باشد.
  2. حتما بلغور را قبل از پخت باید خیس کنید.
  3. از کمی زعفران هم داخل این غذا می توانید استفاده کنید.

 

منبع: سلام دنیا




بازدید : 46
نویسنده : melina

ساندویچ هات داگ با قارچ - رست فود لاجوردی - 289360 - رست فود

 

مواد لازم هات داگ

  • کاهو ۴ برگ
  • خیارشور ۶ عدد
  • قارچ درشت ۴ عدد
  • نان ساندویچ ۴ عدد
  • گوجه فرنگی تازه ۲ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • پنیر ورقه ای موزارلا ۴ عدد
  • سوسیس هات داگ ۴ عدد
  • سس فرانسوی به اندازه کافی

 

طرز تهیه هات داگ

 


ابتدا قارچ ها را با یک دستمال نمدار به خوبی تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و روی تخته ورقه ورقه برش می دهیم و در تابه کمی روغن می ریزیم و کمی که داغ شد قارچ ها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم.حرارت را زیاد می کنیم

تا آب آن ها سریع تبخیر شده و سرخ شوند و بعد تابه را کنار می گذاریم. سپس سوسیس ها را روی تخته قرار می دهیم و ابتدا و انتهای سوسیس را به اندازه ۲ سانت از وسط برش می زنیم و بعد به صورت مارپیچ با چاقو روی آن برش سطحی می زنیم

و در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد حرارت را ملایم می کنیم و ابتدا ۲ تا سوسیس را در تابه قرار می دهیم و تابه را از دسته می گیریم و کمی تکان می دهیم تا سوسیس ها کاملا در روغن قل بخورند

و بعد ۲ تا سوسیس دیگر را اضافه می کنیم و مجددا دسته تابه را می گیریم و تابه را تکان می دهیم تا سوسیس ها در روغن غلطت بخورد و زمانی که رنگ سوسیس ها تغییر کرد حرارت را کم می کنیم تا سوسیس ها مغز پخت شوند.

بالای نان ها برش می زنیم و داخل آنها را خالی می کنیم و (کف نان ها را سس فرانسوی می زنیم ) گوجه فرنگی ها را می شوییم و حلقه حلقه برش می دهیم و در نان قرار می دهیم و خیارشور و کاهوها را نیز خرد می کنیم

و در نان می گذاریم و قارچ های سرخ شده را نیز می افزاییم و هاگ داگ ها که سرخ شدن داخل نان قرار می دهیم و یک ورقه پنیر روی آن می گذاریم تا داغی سوسیس آن را آب کند و با سس فرانسوی و یا هر نوع سس دلخواهتان نوش جان کنید.

 

نان مخصوص ساندویچ هات داگ

برای تهیه ساندویچ هات داگ به طور متداول از نان ساندویچی معمولی ( نان باگت یا تنوری ) استفاده می شود ، البته در صورتی که نان ساندویچی معمولی در دسترس نداشته باشید می توانید از نان ساندویچی گرد مخصوص همبرگر یا حتی نان لواشی هم استفاده کنید.

 

منبع: پارسی دی




بازدید : 39
نویسنده : melina

طرز تهیه سس مایونز خوشمزه و مخصوص صنعتی در منزل

 

مواد لازم سس مایونز

  • روغن مایع ۱ لیوان
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۱ قاشق مرباخوری
  • نمک ¼ قاشق چایخوری
  • آبلیمو ۲ قاشق مرباخوری
  • سرکه سفید ۲ قاشق مرباخوری
  • فلفل سیاه به اندازه کافی
  • سس خردل ۱/۲ ق چای خوری


طرز تهیه سس مایونز

 

 

مرحله اول: آماده سازی
برای تهیه سس مایونز خانگی یکی از مهم ترین عوامل یک سس با کیفیت در خانه هم دما بودن تخم مرغ و روغن می باشد در تهیه این سس نیازی نیست از زرده استفاده کنید و با کمک تخم مرغ کامل این سس تهیه می شود.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ
تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و یا بهتر است برای فرم گیری بهتر از مخلوط کن یا غذاساز یا گوشت کوب برقی استفاده کنید تخم مرغ را باید به مدت ۳ دقیقه بزنید تا حجیم و سفید رنگ شود ( حجم تخم مرغ ها حداقل باید دو برابر شود).

 

مرحله سوم: افزودن مزه ها
در ادامه آبلیمو و سرکه سفید و فلفل سیا و نمک و سس خردل و شکر را اضافه کنید و با افزودن هر کدام چند دقیقه مواد را هم بزنید تا به خوبی یکدست شود افزودن شکر باعث بالانس شدن مزه ها می شود.

 

مرحله چهارم: افزودن روغن
وقتی مواد خوب مخلوط شوند و آن وقت روغن مایع را قطره قطره به مواد اضافه می کنیم و با ریختن هر قطره با مواد آن را به طور مداوم مخلوط می کنیم و سپس قطره بعدی را می ریزیم.زمانی که نصف لیوان از روغن مایع را قطره قطره اضافه کردید دیگر دست نگه می داریم و سس را مخلوط می کنیم به احتمال زیاد مایه سس غلیظ شده و اصطلاحا خودش را گرفته هر وقت مواد به غلظت رسید دست از هم زدن بردارید.

 

مرحله پنجم: تهیه سس مایونز
حالا سس مایونز بدست آمده را به مدت ۲ ساعت در دمای محیط منزل سس را قرار می دهیم.ذدر اخر سس را در شیشه می ریزیم و درب آن را می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم.سعی کنید سس مایونز خانگی که درست می کنید متناسب با مقدار مصرف ۱ هفته باشد بدلیل نداشتن مواد نگهدارنده بیش از این نمی توان سس را نگهداری کرد چون فاسد می شود.این سس سالم را با انواع سالادها نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی در تهیه سس مایونز خانگی

  1. می توانید از سرکه قرمز استفاده کنید ولی رنگ سس را کمی تیره می کند.
  2. افزودن روغن تقریبی می باشد و ممکن است کمی بیشتر یا کمتر بخواهد پس دقت کنید وقتی پره های مخلوط کن یا غذاساز روی سس باقی ماند یعنی افزودن روغن بس می باشد.
  3. این سس به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده بیش از یک هفته در یخچال باقی نمی ماند.
  4. از روغن مایع مخصوص خوارک استفاده کنید زیرا روغن کنجد یا زیتون غلظت مورد نظر را به شما نمی دهد.
  5. دقت کنید یکی از مهم ترین نکته ها این است وقتی سس غلیظ شدن دست از هم زدن بکشید وگرنه به روغن افتاده و سس خراب می شود.
  6. اگر سس خردل نداشتید از ۱ ق چای خوری پودر خردل نیز می توانید استفاده کنید.
  7. اگر دوست دارید رنگ سس سفید باقی بماند از فلفل سفید استفاده کنید.
  8. بجای سرکه سفید از سرکه سیب نیز می توانید استفاده کنید.
  9. از بالاترین سرعت همزن یا دستگاه خود برای مخلوط کردن مواد استفاده کنید.
  10. بهتر است این سس را یک روز در یخچال قرار دهید تا جا افتاده شود سپس استفاده کنید.
  11. می توانید در انتها برای تزئین سس مایونز هر کدام را با کلم بنفش یا رنگ خوراکی تزئین کنید و برای انواع سرو سالادها استفاده کنید.
  12. سس خردل باعث ماندگاری بیشتر سس مایونز می شود.



بازدید : 35
نویسنده : melina

طرز تهیه شیرینی گردویی

 

مواد لازم شیرینی گردویی

  • کیک اسفنجی ۱۲۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ ۹۰ گرم
  • مغز گردو ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع ۵۰ گرم
  • پودر قند ۲۰۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • پودر دارچین ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۴ ق چای خوری
  • سرکه سفید یا انگور ۱ ق سوپ خوری

 

طرز تهیه شیرینی گردویی

 


مرحله اول: آماده سازی مواد
برای تهیه شیرینی گردویی ابتدا باید کیک اسفنجی را تهیه کنید اگر کیک شما ساده بود ۱ ق مربا خوری پودر کاکائو به مواد اضافه کنید. در ادامه کیک را خرد کنید به همراه گردو و نصف سفیده تخم مرغ را باهم مخلوط کنید و سه بار از چرخ گوشت رد کنید و یا از غذاساز استفاده کنید مواد که خوب یکدست شد مابقی سفیده و روغن مایع و دارچین وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم: داغ زدن مواد
تمام مواد را داخل قابلمه بریزید و روی شعله کم قرار دهید و شروع به داغ زدن کنید به طوری که به مواد انگشت بزنید تا چند ثانیه بتوانید نگهدارید فقط نباید در حد خیلی زیاد داغ شود که سفیده به مرحله پخت برسد در انتها سرکه را اضافه کنید و مواد را هم بزنید و صبر کنید تا خنک شود.

 

 

مرحله سوم: تهیه شیرینی گردویی
بعد از خنک شدن مواد بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید. فر را با دمای ۲۰۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. کف سینی را کاغذ روغنی بی اندازید و کف آن را کمی چرب کنید سپس مواد شیرینی گردویی را داخل قیف بدون ماسوره بریزید و با فاصله از هم مواد را داخل سینی بزنید (اندازه شیرینی به سلیقه شما بستگی دارد می توانید بزرگ یا کوچک پایپ کنید) سپس با انگشت چرب شده برآمدگی روی شیرینی را بگیرید.

 

مرحله چهارم: پخت شیرینی گردویی
روی شیرینی ها پودر قند الک کنید و به دلخواه روی آن پودر پسته بریزید سپس سینی را در فر قرار دهید و دما را از ۲۰۰ به ۱۷۵ کاهش دهید و ۱۴ دقیقه زمان دهید تا شیرینی ها پخته و زیر آن ها کمی طلایی شود و اجازه دهید به مدت ۸ دقیقه داخل فر با در باز بماند سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید.نوش جان

 

نکات کلیدی در تهیه شیرینی گردویی

  1. برای نگهداری شیرینی گردویی باید یک تکه نان داخل ظرف قرار دهید این کار مانع خشک شدن شیرینی می شود.
  2. این مقدار حدود ۲۰ الی ۲۵ عدد شیرینی متوسط گردویی به شما می دهد.
  3. به هیچ عنوان مواد را جایگزین یا کم و زیاد نکنید.
  4. از سینی فر خود استفاده نکنید زیرا باعث می شود زیر شیرینی تیره شود.
  5. این شیرینی را می توانید بدون فر نیز تهیه کنید ولی ترکدار نمی شود.
  6. داغ بودن فر برای ترک خوردن این شیرینی بسیار مهم است.
  7. اگر موقع ریختن در سینی مواد خیلی شل بود کمی خرده کیک یا آرد برنج اضافه کنید و اگر سفت بود و از قیف خارج نشد کمی سفیده اضافه کنید.
  8. شیرینی را یکباره از فر خارج نکنید زیرا پف مواد گرفته می شود و به آن شوک وارد می شود.



بازدید : 45
نویسنده : melina

طرز تهیه رولت گوشت با خمیر یوفکا - مجله تصویر زندگی

 

مواد لازم برای خمیر یوفکا خانگی و حرفه ای به سبک ترکیه ای مرحله به مرحله

  • روغن جامد 60 میلی لیتر
  • آب 210 میلی لیتر
  • آرد 270 گرم
  • سرکه 1 قاشق غذا خوری
  • نمک 1 قاشق چایخوری


طرز تهیه خمیر یوفکا یا فیلو ترکیه ای در خانه

 


مرحله اول: ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط می کنیم و چندین با الک می کنیم تا هوا دهی شود.


مرحله دوم: افزودن مایعات
حالا آب، سرکه و روغن را به آرد بیفزایید و خوب ورز دهید تا خمیری یکدست فراهم شود. (اگر نیاز بود آب بیشتری بیفزایید)

 

مرحله سوم: ورز دادن خمیر
خمیر بدست آمده نباید به دست بچسبد و باید خمیر را به مدت 30 دقیقه ورز دهید.


مرحله چهارم: استراحت خمیر
حالا خمیر را داخل نایلون قرار دهید و 1 ساعت داخل یخچال استراحت دهید.


مرحله پنجم: ورز دادن دوم
حالا خمیر را از داخل یخچال خارج کنید و دوباره ورز دهید و دوباره داخل نایلون قرار دهید و 2 ساعت داخل یخچال استراحت دهید.


مرحله ششم: باز کردن خمیر
خمیر آماده شده را از داخل یخچال خارج می کنیم و سطح کار را آرد پاشی کرده سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و با وردنه روی میز کار باز کرده به حدی نازک باشد که سمت دیگر خمیر معلوم شود.


مرحله آخر: نگهداری خمیر
بین خمیر ها را بعد از آماده شدن آرد پاشیده و روی هم بچینید و برای استفاده آماده کنید.

 

نکات مهم و فوت و فن تهیه خمیر یوفکا [فیلو] برای انواع پیراشکی، باقلوا و سمبوسه

  1. بهتر است نایلون را برای نگهداری خمیر چرب کنید و بعد داخل نایلون گذاشته و استراحت دهید.
  2. این خمیر بسیار مناسب برای باقلوا ترکی می باشد.
  3. خمیر باید در حدی نازک شود که حالت شیشه ای داشته باشد.

 

منبع: سلام دنیا