طرز تهیه ته چین مرغ مجلسی و خوشمزه به روش رستورانی در خانه
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 55
نویسنده : melina

طرز تهیه ته چین مرغ زعفرانی رستورانی با طعم لذیذ و عالی

 

مواد لازم برای ته چین مرغ

  • برنج 4 پیمانه
  • ماست 1 پیمانه
  • سینه مرغ پخته شده 1 عدد
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • کره 200 گرم
  • شکر 1 قاشق غذاخوری
  • زرشک 100 گرم
  • روغن مایع نصف پیمانه
  • خلال پسته و بادام به میزان لازم
  • گلاب و عرق دارچین و هل 2 قاشق غذاخوری از هر کدام
  • نمک، فلفل، زعفران، پودر هل 1 قاشق چایخوری از هر کدام


دستور پخت ته چین مرغ

آماده سازی برنج
برنج را بعد از شستن به مدت 1 ساعت با نمک خیس می کنیم. آب را داخل قابلمه می جوشانیم کمی نمک می زنیم و بعد برنج را به آب در حال جوش اضافه می کنیم زمانی که برنج به همراه آب جوش به سطح آب آمد برنج را آبکش می کنیم روی سطح آن آب ولرم می ریزیم و در کناری قرار می دهیم. (برنج را کمی دان تر بردارید)


آماده سازی آجیل ته چین
زرشک شسته شده را در یک قاشق کره تفت می دهیم یک قاشق گلاب، کمی پودر هل و شکر را اضافه می کنیم با شعله کم جوری تفت می دهیم تا شکر آب شود و شربت غلیظی ایجاد شود. حالا خلال پسته و بادام را با یک قاشق کره تفت داده کمی به آن پودر هل اضافه می کنیم و به این شکل موادی که برای تزیین ته چین نیاز داریم آماده می شود.

 

آماده سازی مرغ
مرغ ها را به تکه های تقریبا درشت تقسیم می کنیم بعد به همراه یک قاشق کره و کمی هل تفت کوچکی می دهیم و به این شکل مرغ ما برای تهیه ته چین آماده می شود.

 

آماده سازی سس ته چین مرغ

تخم مرغ ها راداخل ظرف مناسبی می شکنیم حالا عرق هل، گلاب، عرق دارچین ، روغن، ماست، زعفران غلیظ دم شده ، نمک و فلفل را با هم مخلوط می کنیم. رنگ مواد باید تقریبا متمایل به نارنجی باشد آنقدر مخلوط می کنیم تا به سسی غلیظ و خوش رنگ و بو برسیم.


آماده سازی ته چین برای دم گذاشتن
ظرف ته چین را با روغن چرب می کنیم یک ملاقه از سس آماده شده ته ظرف می ریزیم. حالا برنج را به سس آماده شده اضافه می کنیم؛ خیلی با احتیاط مواد را مخلوط کرده تا برنج آبکش شده آسیب نبیند و نیمی از مخلوط آماده شده را داخل ظرف می ریزیم و سطح برنج را صاف و یکدست و کمی فشرده می کنیم حالا از مرغ آماده شده، نیمی از خلال ها و زرشک را روی سطح برنج با یک سانتی متر فاصله از دیواره ظرف می ریزیم صاف می کنیم حالا باقی برنج را روی مرغ ها ریخته سطح کار را صاف کرده و در این مرحله از باقی زعفران و کره آب شده روی سطح ته چین استفاده می کنیم و برنج را دم می گذاریم و قابلمه را روی گاز گذاشته و حدود 45 دقیقه زمان می دهیم تا دم بکشد و در انتها داخل ظرف سرو برمیگردانیم و با زرشک و خلال ها تزیین می کنیم.

 

نکات مهم و فوت و فن طرز تهیه ته چین مرغ ساده زعفرانی

  1. در ته چین مرغ برای حذف بوی زهم تخم مرغ بهتر است بعد از شکستن تخم مرغ ها قسمت نطفه آنها جدا شود.
  2. برای اینکه ته چین نرم و زیبایی داشته باشیم بهتر است چند قاشق از سس تهیه شده را کنار بگذاریم بعد از چیدن کامل دور تا دور برنج پخش کنیم تا در اتمام پخت ته دیگ زیباتری داشته باشیم و رطوبت برنج حفظ شده و خشک نشود.
  3. برای ته چین حتما از ماست سفت و پرچرب استفاده کنید (ماست چکیده).

 

منبع: سلام دنیا






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: