طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی و جاافتاده با گوشت و مرغ خوشمزه و بی نظیر
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 37
نویسنده : melina

طرز تهیه خورش کرفس غلیظ خوشمزه به روش سنتی تهرانی

 

مواد لازم برای خورش کرفس

  • گوشت یا مرغ 300 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • سبزی 2 پیمانه
  • ساقه کرفس 2 پیمانه
  • آبغوره 1/2 استکان
  • روغن به میزان لازم
  • نمک، فلفل، زردچوبه، زعفران به میزان لازم


طرز تهیه خورشت کرفس لعاب دار مجلسی

 


ابتدا پیاز را پوست کنده و داخل قابلمه ای ریخته و به همراه روغن کاملا تفت می دهیم تا طلایی شود. حالا زردچوبه و فلفل را به همراه گوشت اضافه کرده و اجازه می دهیم تا تفت بخورند و رنگ گوشت تغییر کند.


مرحله دوم خورش کرفس
داخل تابه ای مقداری روغن ریخته و سبزی های ساطوری شده را به آن افزوده و تا جایی که مطابق سلیقه غذایی مان است آنها را تفت می دهیم.

مرحله سوم خورشت کرفس
حالا سبزی سرخ شده و ساقه کرفس را به گوشت افزوده و آب جوشیده را هم اضافه می کنیم درب ظرف را بسته و اجازه می دهیم تا گوشت کاملا بپزد.


مرحله چهارم طرز تهیه خورش کرفس
بعد از گذشت 2 ساعت گوشت را تست می کنیم اگر پخته بود نمک، آبغوره و زعفران غذا را اضافه کرده و اجازه می دهیم تا خورشت جا افتاده و به روغن بیوفتد و لعاب دار شود. در نهایت با برنج ایرانی سرو کرده و نوش جان کنید.

 

طرز تهیه خورش کرفس با مرغ
ابتدا پیاز را داخل قابلمه ای تفت می دهیم .
بهتر است از تکه های سینه مرغ که در سایز گوشت خورشتی هستند استفاده کنید. حالا مرغ و ادویه ها را به پیاز داغ اضافه کرده آنقدر تفت می دهیم تا رنگ مرغ عوض شود و عطر ادویه ها بلند شود.
حالا 2 قاشق رب گوجه فرنگی را داخل روغن سرخ کرده و به همراه ساقه های کرفس به خورشت اضافه می کنیم کمی تفت داده و سپس آب جوشیده را افزوده و اجازه می دهیم تا گوشت و ساقه کرفس به طور کامل پخته شوند و به روغن بیوفتند. در نهایت آبغوره و نمک خورشت را اندازه کرده و این خورشت خوش آب و رنگ را در کنار چلوی ایرانی سرو می کنیم.

 

منبع: سلام دنیا






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: