طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ کرده و سس مخصوص خوشمزه و فست فودی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 59
نویسنده : melina

طرز تهیه لازانیا ساده گوشت چرخ کرده و قارچ با طعمی بی نظیر

 

مواد لازم سس لازانیا

  • شیر ۱ لیوان
  • کره ۲۵ گرم
  • نمک و فلفل سفید مقدار کمی
  • آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

 

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا کره و شیر را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط یکسان شود و در یک تابه کوچک آرد سفید را می ریزیم و روی حرارت کم تابه را می گذاریم و مرتب آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

 

مرحله دوم: افزودن کره
سپس کره را داخل شیرداغ کن قرار می دهیم و روی حرارت کم می گذاریم تا به مرور زمان آب شود و آرد بو داده شده را به آن می افزاییم و کمی نمک و فلفل سفید روی کره می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا آرد و کره یکدست شوند و رنگی شبیه کاراملی به خود گرفته باشد.

 

مرحله سوم: تهیه سس سفید
حالا وقت افزودن شیر است آن را کم کم به مواد می افزاییم و مواد را پیاپی هم می زنیم تا تمام شیر را اضافه کرده باشیم. زمانی که سس ما غلیظ شد شیرداغ کن را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود.می توانیم در مرحله آخر که سس غلیظ شد برای طعم بهتر آن کمی خامه نیز به آن اضافه کنید.

 

مواد لازم لازانیا ساده

  • پیاز ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • لازانیا ۱ بسته
  • قارچ ۱۰۰ گرم
  • پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
  • فلفل دلمه ای ۱ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • پودر آویشن به اندازه کافی
  • گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری


طرز تهیه لازانیا خوشمزه و مجلسی

 

 

مرحله اول: آماده سازی
اولین کاری که لازم است انجام دهیم اینست که فر را روشن کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهیم تا گرم شود سپس ظرف را که قرار است لازانیا را در آن طبخ کنید کمی چرب کنید.

 

مرحله دوم: آماده سازی سبزیجات
سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و روی تخته به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم و در بشقابی قرار می دهیم و آنگاه قارچ ها را با یک دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم و ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

 

مرحله سوم: تفت دادن پیاز و سیر
پیازها را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم و داخل تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا داغ شود و بعد پیازها را در روغن تفت می دهیم تا نرم شوند.تا کمی طلایی شدن پیازها،سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

 

مرحله چهارم: افزودن گوشت قارچ
زمانی که سیرها و پیازها سرخ شدن گوشت چرخ کرده را به آن ها می افزاییم و تفت می دهیم تا گوشت رنگش تغییر کند و کمی سرخ شود. قارچ ها را اضافه می کنیم و حرارت را ملایم می کنیم تا قارچ ها سرخ شوند و آب آن زود تبخیر شود و بعد فلفل دلمه ای های خرد شده را به گوشت می افزاییم و تفت می دهیم و پیاپی مواد را مخلوط می کنیم تا نسوزند.

 

مرحله پنجم: تهیه مواد میانی
و در آخر رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و پودر آویشن روی مایه لازانیا می پاشیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا منسجم شوند و تقریبا ۱ لیوان آب داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم تا خوب گوشت پخته شود و آب آن تبخیر شود و شعله را خاموش می کنیم.

 

مرحله ششم: آبکش کردن لازانیا
بسته به نوع لازانیا مصرفی آن را در آب در حال جوش ریخته و یا در ظرفی آب ولرم می ریزیم و ورق لازانیا ها را به مدت ۳ دقیقه در آب ولرم قرار می دهیم تا نرم شوند.

 

مرحله هفتم: تهیه لازانیا
کمی از سس لازانیامون کف پیرکس می ریزیم و کاملا با سس می پوشونیم و یک ورق از لازانیاها را کف ظرف می گذاریم و از مایه گوشت روی ورق می ریزیم و با کف قاشق روی ورق لازانیا را کاملا پوشش می دهیم و سعی می کنیم تا خیلی از مایه گوشت ورق ها را پر نکنیم چون زمان برش زدن لازانیا مایه گوشت بیرون می ریزد پس بهتر است سعی کنیم تعداد لایه ها را بیشتر کنیم.

 

مرحله هشتم: پخت لازانیا
پس از ریختن مایه روی ورق لازانیا روی آن سس می ریزیم و بعد پنیر پیتزا روی سس می ریزیم و مجددا یک ورق لازانیا می گذاریم و مایه گوشت و سس و پنیر می ریزیم و هر چند لایه که تمایل داریم ادامه می دهیم و در لایه آخر ورق را می گذاریم و روی آن را کاملا با سس لازانیا می پوشانیم و بعد با پنیر آن را کامل می پوشانیم این کار برای این است که لازانیا خشک نشود و روی پنیر پیتزا کمی سس قرمز یا کچاب می ریزیم برای تزئین لازانیا و داخل فر قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه در فر لازانیا پخته شود.

 

نکات کلیدی در تهیه لازانیا خوشمزه و مجلسی

  1. شما می توانید از سبزیجات دلخواه مانند ذرت یا هویج در تهیه این لازانیا استفاده کنید.
  2. می توانید لازانیا را داخل تابه و به روی گاز تهیه کنید.
  3. می توانید به جای استفاده از گوشت از مرغ آبپز شد و یا تکه ای استفاده کنید.
  4. بهتر است برای سرو لازانیا صبر کنید تا کمی از حررات بیفتد سپس برش بزنید تا لایه ها از هم نپاشد.
  5. شما می توانید لازانیا را در توستر یا سولاردم با کمک گزینه کانوکشن استفاده کنید دقت کنید درجه را ۲۰ درجه کمتر از فر تنظیم کنید.
  6. در موقع آبکش کردن ورقه های لازانیا دقت کنید تا برگ ها پاره و بهم نچسبند.
  7. فلفل سفید را می توانید از عطاری ها تهیه کنید و باعث می شود رنگ سس تیره نشود و سفید بماند.
  8. برای تهیه سس حتما شیر به دمای محیط رسیده باشد و به دلخواه در انتها ۱ ق غذا خوری خامه نیز می توانید استفاده کنید.

 

منبع: پارسی دی






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: